ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکار پهپادها به وسیله عقاب ها
تکنولوژی

تعلیم عقاب ها برای شکار پهپادهای مزاحم

بحث نیاز به پهپادهایی که وظیفه شان شکار پهپادهای مشکوک و خطرناک است، مدتیست که رونق زیادی گرفته. حتی تا امروز نمونه هایی کاربردی نیز از این پرنده های شکاری مکانیکی معرفی شده است. اما به تازگی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

بحث نیاز به پهپادهایی که وظیفه شان شکار پهپادهای مشکوک و خطرناک است، مدتیست که رونق زیادی گرفته. حتی تا امروز نمونه هایی کاربردی نیز از این پرنده های شکاری مکانیکی معرفی شده است. اما به تازگی راهکاری ارائه شده که می تواند بسیار موثرتر و البته جالب تر باشد. ایده اصلی این طرح استفاده از مشهورترین شکارچی طبیعی آسمان به جای یک پهپاد دام افکن است.

پلس ملی هلند به تازگی طرحی را به اجرا درآورده که در طی آن قرار است تعدادی عقاب تحت تعلیم قرار بگیرند تا در مواقع اضطراری بتوانند پهپادهای مشکوک یا مزاحم را در دل آسمان شکار کنند. البته از این عقاب ها تنها در مواردی استفاده شود که بهره گیری از پهپادهای شکارچی برای مردمی که آن پایین بر روی زمین قرار دارند، خطرآفرین باشد.

پلیس هلند در قدم اول، با همکاری یک شرکت تعلیم پرنده های شکاری با نام Guard From Above، عقابی را آموزش داده اند که می تواند به محض مشاهده یکی از پهپادهای شرکت DJI، آن را در هوا به چنگ بیاورد. پرنده شکار مکانیکی خود را با چنگال های قدرتمندش می گیرد و آن را به محل از پیش تعیین شده ای می برد.

eaglesvsdrones

روش دیگر به دام انداختن پهپادهای خطرناک، استفاده از تور است، اما بهره گیری از یک پرنده شکاری آموزش دیده دست پلیس را برای تعیین محل دقیق فرود پرنده مزاحم بازتر می کند.

اما چه چیزی عقاب ها را تا این اندازه برای چنین ماموریتی مناسب می کند؟ این پرنده های بزرگ چنگال های بسیار قدرتمندی دارند که آنها را قادر می سازد شکارهایی بسیار سنگین را به راحتی به دام انداخته و با خود ببرند. ضمن این که هیچ پهپادی در دنیا نمی تواند از جهت قدرت مانوور با این شکارچیان آسمان برابری کند.

البته پره ملخ های یک پهپاد می تواند خطری جدی برای سلامت عقاب ها باشد، اما مجریان طرح وعده داده اند که تا زمان اجرایی شدن برنامه شان تمام تمهیدات لازم برای حفظ سلامت این پرنده های با ارزش را به کار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    روزی میرسه پهپادها هم فرز تر از عقاب میشند اگه یوتیوب چک کنید چنتا ویدیوی حمله عقاب به پهپاد هست ظاها عقابها دشمنی ذاتی دارند با پهپاد

  • Amir jj
    Amir jj | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    چقدر جالب

مطالب پیشنهادی