ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دومین بازی موبایل نینتندو، براساس یکی از شخصیت های محبوب این کمپانی ساخته می شود

وقتی نینتندو برای اولین بار اعلام نمود که قصد دارد چند بازی جدید برای پلتفرم موبایل عرضه کند، بسیاری از طرفداران این کمپانی ژاپنی به وجد آمدند. اما متاسفانه نینتندو با معرفی اولین بازی خود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

وقتی نینتندو برای اولین بار اعلام نمود که قصد دارد چند بازی جدید برای پلتفرم موبایل عرضه کند، بسیاری از طرفداران این کمپانی ژاپنی به وجد آمدند. اما متاسفانه نینتندو با معرفی اولین بازی خود تحت عنوان Miitomo تا حدی از این اشتیاق کاست؛ چرا که اپلیکیشن مورد بحث، چندان شباهتی به یک بازی نداشته و بیشتر قالبی شبیه به یک شبکه اجتماعی دارد.

بعد از انتشار گزارش مالی ناامیدکننده نینتندو، کمپانی ساکن کیوتو حالا اعلام کرده است که بازی دوم آن ها، «یکی از شخصیت های محبوب» این شرکت را شامل خواهد شد و دیگر صرفا یک شبکه اجتماعی نخواهد بود. مدیر عامل نینتندو، تاتسومی کیمیشیما در حالی این خبر را تایید نمود که هنوز نمی دانیم که شاهد کدام یک از شخصیت های دوست داشتنی در بازی دوم خواهیم بود.

با انتشار این خبر، بسیاری امیدوار شده اند که شاهد عرضه عناوین مشهوری چون ماریو کارت، دانکی کونگ و یا افسانه زلدا روی پلتفرم موبایل باشیم. با این حال تحلیلگران اعتقاد دارند که بازی جدید کمپانی مورد بحث، احتمالا ارتباطی مستقیم با کنسول NX آن ها دارد. تحلیلگران اگرچه تصویر روشنی از آنچه در ذهن دارند ارائه نکرده اند، اما بر این باورند که نینتندو می خواهد با عرضه بازی موبایل خود، مرز میان گمینیگ روی کنسول و موبایل را از بین ببرد.

با وجود موفقیت چشمگیر سونی و مایکروسافت و فروش کلی 55 میلیون واحدی دو کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان و پلی استیشن 4، نینتندو حالا بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از استراتژی های موثر است. ایجاد پلی میان گیمینگ موبایل و کنسول، می تواند به نینتندو در جذب مخاطبان بیشتر و تشکیل اکوسیستمی منسجم تر یاری برساند؛ البته بعید می رسد که این استراتژی کمکی به کسب درآمد بیشتر از سوی نینتندو کند. زیرا به گفته تحلیلگران، بازی های نینتندو عاری از میکروترنسکشن یا خریدهای درون برنامه ای خواهند بود تا موجبات نارضایتی طرفداران فراهم نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی