ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک به خبر وجود مشکلات گرمایشی در چیپست Helio X20 واکنش نشان داد

روز گذشته خبری منتشر شد در مورد مشکل داغ شدن چیپست Helio X20 از مدیاتک که در واقع پرچمدار سیستم-بر-چیپ های شرکت یاد شده در سال جاری به شمار می رود. در گزارشی که روز پیش منتشر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

روز گذشته خبری منتشر شد در مورد مشکل داغ شدن چیپست Helio X20 از مدیاتک که در واقع پرچمدار سیستم-بر-چیپ های شرکت یاد شده در سال جاری به شمار می رود.

در گزارشی که روز پیش منتشر شد خبر رسید که به علت مشکلات حرارتی در Helio X20، شرکت های شیائومی، اچ تی سی و لنوو قید استفاده از آن را زده اند. حال این شرکت تایوانی به همین خبر واکنش نشان داده و به شکل رسمی در مورد این مسئله اظهار نظر کرده است.

شرکت تایوانی اظهار نظر خود را در صفحه رسمی اش از وب سایت «Weibo» منتشر نموده؛ همان مکانی که شایعات از آنجا آغاز شده بودند. مدیاتک در این شبکه اجتماعی اقدام به انکار وجود هرگونه مشکل حرارتی در چیپست یاد شده کرده است.

کمپانی مورد بحث خاطر نشان می کند که چیپست Helio X20 از پردازنده ای سه خوشه ای و ۱۰ هسته ای برخوردار است و اگر مشکل حرارتی پیدا کند، کارکرد آن به هشت هسته Cortex-A53 کاهش پیدا خواهد کرد و دو هسته پرقدرت Cortex-A72 از کار خواهند افتاد.

شرکت تایوانی مورد بحث از سوی دیگر بیان می کند که اگرچه هسته های Cortex-A72 قدرت بالایی دارند اما مصرف آنها کاملا بهینه است. مدیاتک در مورد خبر عدم علاقه شیائومی، لنوو و اچ تی سی به این چیپست هیچ اظهار نظری نکرد.

Helio X20 اولین چیپست ۱۰ هسته ای جهان برای دستگاه های همراه است که از طراحی سه خوشه ای بهره می گیرد. پردازنده موجود در این چیپست مجتمع از هشت هسته Cortex-A53 بهره می برد که چهار عدد از آنها با فرکانس ۱.۴ و چهار عدد دیگر با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز کار می کنند. در نهایت این پردازنده به دو هسته ی Cortex-A72 نیز مجز شده که با فرکانس پردازشی ۲.۵ گیگاهرتز به کار مشغول است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, باعث خوشحالی هس امیدوارم که چیپست پردازنده64 بیتی و پرقدرت و10هسته ای مدیاتکX20 مشکلی نداشته باشه اگرچه خود من بیشتر منتظرم ببینم مدیاتک با X30که در خبری مطالعه کردم امکان داره در نسخه دیگر از HTC one M10 شاهدش باشیم و نسخه ای دیگرش البته به snapdragon820 مجهز خواهد شد چه خواهد کرد , مطمئنن مدیاتکX30 فوق قدرتمند خواهد بود بیشتر ازX20 و snapdragon820

مطالب پیشنهادی