ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و گوپرو قراردادی در زمینه فناوری های ذخیره سازی فایل به امضا رساندند

مایکروسافت و گوپرو، ساعتی پیش یک قرارداد همکاری به امضا رساندند که البته مفاد آن محرمانه باقی مانده و بر اساس اعلام ۲ شرکت، تنها می دانیم که موضوع آن در زمینه اجازه استفاده از فرمت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

مایکروسافت و گوپرو، ساعتی پیش یک قرارداد همکاری به امضا رساندند که البته مفاد آن محرمانه باقی مانده و بر اساس اعلام ۲ شرکت، تنها می دانیم که موضوع آن در زمینه اجازه استفاده از فرمت های مختلف بوده است.

وب سایت TechCrunch می گوید با توجه به اینکه مایکروسافت اجازه استفاده از فرمت exFAT را واگذار می کند، در نتیجه می توان این فرمت را به عنوان یکی از بهترین کاندیدا ها برای همکاری مشترک بین دو شرکت به حساب آورد.

فرمت exFAT برای حافظه های فلش بهینه شده و از امکان ذخیره سازی فایل هایی با حجم بیشتر از ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می کند و به همین دلیل گوپرو این فرمت را در کارت های حافظه پر ظرفیت مورد استفاده قرار می دهد، اما در کارت هایی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت یا پایینتر، تا پیش از این شاهد استفاده از فرمت FAT بودیم که از حداکثر ۴ گیگابایت پشتیبانی می نماید.

البته لازم است بدانید که مایکروسافت از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرده تنها اطلاعات موجود، به بیانیه کوتاه رییس بخش واگذاری حق امتیاز استفاده از فناوری های این شرکت محدود است.

«امضای این قرارداد با گوپرو نشان می دهد همکاری در زمینه پتنت ها، روش مناسبی برای به اشتراک گذاری فناوری ها به حساب می آید. فناوری های مایکروسافت نیز در زمینه ابزارهای پوشیدنی شخصی از جمله موارد پرطرفدار هستند که تمایل زیادی به استفاده از آنها وجود دارد و چنین همکاری هایی در عین حال به بهبود آنها خواهد انجامید.»

در پایان گفتنی است که با وجود محرمانه بودن، مشخص است که گوپرو سود زیادی از امضای این قرارداد برده است، چرا که پس از ماه ها کاهش قیمت سهام، اکنون پس از انتشار خبر همکاری با مایکروسافت، سهام این شرکت دوباره افزایش قیمت را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

    امضای این قرارداد با گوپرو نشان می دهد همکاری در زمینه پتنت ها، روش مناسبی برای به اشتراک گذاری فناوری ها به حساب می آید.
    بعضیا باید یاد بگیرن واقعا ...

مطالب پیشنهادی