ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Phoenix آشنا شوید؛ ربات پوشیدنی که به معلولین امکان راه رفتن می دهد

در این مطلب قرار است شما را با Phoenix آشنا کنیم؛ ربات 25 کیلوگرمی پوشیدنی که به افراد معلول کمک می نماید تا خودشان بدون نیاز به کمک اطرافیان روی دو پای خود بایستند. این ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

در این مطلب قرار است شما را با Phoenix آشنا کنیم؛ ربات 25 کیلوگرمی پوشیدنی که به افراد معلول کمک می نماید تا خودشان بدون نیاز به کمک اطرافیان روی دو پای خود بایستند.

این ربات یا به نوعی می توان گفت این ابزار پوشیدنی را کمپانی رباتیک suitX طراحی نموده که به طور ویژه در حوزه طراحی و ساخت اسکلت های بیرونی  صنعتی و پزشکی فعالیت می نماید. این وسیله با اینکه بسیار کاربردی و ارزشمند به نظر می رسد اما قیمت بسیار بالائی دارد به طوری که برای خرید آن باید 40 هزار دلار هزینه نمائید.

اسکلت رباتیک و پوشیدنی مورد بحث به پاهای فرد وصل می گردد و به واسطه کلیدهایی که روی چوب دستی نصب گشته اند، کاربر می تواند موتورهای دستگاه را روشن نموده و با کمک آنها پاهای خود را به جلو حرکت دهد.

2

برخلاف دیگر اسکلت های خارجی که تاکنون برای این منظور طراحی شده اند، این نمونه ماژولار است و برای همه انسان ها از افراد قد بلند گرفته تا کودکان قابل تنظیم و استفاده خواهد بود. باتری این گجت تا 4 ساعت استفاده مداوم را پاسخگوست و حداکثر نیز با سرعت 1.7 کیلومتر در ساعت حرکت می کند.

نکته جالب در مورد این محصول این است که فیزیو تراپیست ها می توانند به واسطه اپلیکیشن موبایلی اندروید حرکات لباس بیمار خود را کنترل نمایند.

این اسکلت رباتیک نه تنها برای افراد ناتوان جسمی قابل استفاده است بلکه می توان از آن در جبهه های جنگ یا کارخانه ها نیز بهره گرفت و همچنین کمک می کند تا انسان بتواند یکصد کیلوگرم بار را از زمین بلند نماید.

3

کمپانی تولید کننده ی Phoenix اظهار داشته این ربات بیشتر به منظور حمایت از کودکانی که از بیماری های مربوط به اعصاب همانند فلج مغزی یا اسپینا بیفیدا رنج می برند طراحی شده که تاکنون امکان راه رفتن نداشته اند.

با اینکه این طرح عالی به نظر می رسد اما خالی از اشکال هم نیست و از ایرادهای آن می توان به وزن زیاد و قیمت بالای آن اشاره نمود.

برای آشنائی بیشتر با عملکرد این ربات توصیه می کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amin
    Amin | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    واقعا چیز خوبیه. آفرین فقط قیمتش زیاده.
    وقتی خودمو میزارم جای اون کسی که بعد از مدت ها و یا شاید اولین بار راه میره واقعا منقلب میشم

مطالب پیشنهادی