ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیکون پتنت ساعت هوشمندی را به ثبت رسانده که از خود رایحه تولید می کند

نیکون از بازیگران اصلی حوزه دوربین های حرفه ای است که در سال های اخیر حضور کمرنگی در بخش موبایل داشته است؛ به بیان دیگر، چند دوربین اندرویدی و تامین دوربین برای برخی از تولید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

نیکون از بازیگران اصلی حوزه دوربین های حرفه ای است که در سال های اخیر حضور کمرنگی در بخش موبایل داشته است؛ به بیان دیگر، چند دوربین اندرویدی و تامین دوربین برای برخی از تولید کنندگان موبایل، کل فعالیت این شرکت را در بازار اندروید و به طور کلی محصولات موبایل می سازد.

حالا این کمپانی، بعد از یک غیبت نسبتا طولانی تصمیم گرفته خود را برای حضور در بازار ساعت های هوشمند آماده نماید. پتنتی که اخیرا به نام این شرکت ثبت شده است هم اسمارت واچی را به تصویر می کشد که قادر است رایجه های مختلفی را از خود پراکنده کند.

این ساعت هوشمند مرموز البته قابلیت های دیگری را نیز احتمالا در خود خواهد داشت اما توانایی پخش بو و رایحه شاید اصلی ترین مشخصه آن است که به سرخط اخبار منتشر شده در این رابطه بدل گردیده است.

در پتنت منتشر شده، تصویری از بخش جلویی اسمارت واچ مورد نظر نیکون مشاهده می شود که ظاهرا صفحه ای گرد شبیه به موتو 360 دارد. در کنار این مشخصه تعدادی دکمه هم در تصویر دیده می شود که کارکرد اصلی شان هنوز مشخص نگردیده است و در نتیجه صرفا می توان این مساله را در مورد آنها حدس زد.

همانطور که گفته شد، قابلیت پخش رایحه اصلی ترین مشخصه این ساعت هوشمند است چراکه فعلا حرفی از کارکردها، ویژگی ها، امکانات و همچنین سیستم عامل آن به میان نیامده است.

علیرغم فقدان جزئیات در این رابطه اما، می توان حدس زد که رایحه ساعت از طریق کارتریج های قابل تعویضی تامین می شود که کاربر بر حسب سلیقه، عطر مایع دلخواهش را درون آنها می ریزد و از این لحاظ می توان آن را به سیگارهای الکترونیکی تشبیه کرد.

البته احتمال می رود که پای یک کارتریج فراگیر و کلی هم در میان باشد و نرم افزار ساعت نیز با ترکیب عطرهای مختلف رایحه های متفاوتی را ایجاد کند.

در این پتنت آمده است که ساعت به صورت خودکار و براساس زمان، مکان، سن و سال و جنسیت کاربر و همچنین افراد مجاور (با تشخیص چهره آنها) رایحه از خود تولید کند.

در پایان لازم است اضافه نماییم که تاریخ عرضه یا دیگر طرح های نیکون برای این پوشیدنی هنوز هم مشخص نشده اند و حتی معلوم نیست که شرکت مورد بحث اصلا قصد استفاده از این پتنت را دارد یا خیر.

در هر حال، چنانچه این ساعت به مرحله تولید انبوه برسد، می تواند نوآوری را به طرق کاملا جدید به این دستگاه ها بیاورد البته در صورتی فروش موفقی را تجربه نماید.

از طرفی، قابلیت های عجیب و غریب و مبتکرانه می توانند وضعیت تثبیت شده فعلی در بازار پوشیدنی ها را به کلی متحول نمایند و روند تازه ای را در این بازار ایجاد کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی