ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گروه هکر 3DM از این پس دیگر بازی های ویدیویی را کرک نمی کند

گروه چینی فعال در زمینه کرک بازی های ویدیویی به نام 3DM، چندی پیش اعلام کرده بود که تا سال 2018، اقدامات امنیتی در جهت جلوگیری از انتشار نسخه غیرقانونی بازی ها به قدری پیشرفت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۴۵

گروه چینی فعال در زمینه کرک بازی های ویدیویی به نام 3DM، چندی پیش اعلام کرده بود که تا سال 2018، اقدامات امنیتی در جهت جلوگیری از انتشار نسخه غیرقانونی بازی ها به قدری پیشرفت می کند که تحقق این هدف تقریبا غیرممکن خواهد شد.

اما به گفته رییس این گروه، که با نام مستعار Bird Sister شناخته می شود، گروه 3DM قصد دارد روند کرک بازی های تک نفره را متوقف کرده و در همین حال، تاثیر آن بر رشد میزان فروش بازی های ویدیویی را مورد بررسی قرار دهد. به گفته وی، به تازگی جلسه ای میان اعضای گروه 3DM برگزار شده و با ورود به سال نوی چینی، تمام فعالیت های آن ها متوقف شود.

این خبر در حالی منتشر شده که حدود یک ماه پیش Bird Sister و تیم وی اعلام نمودند قادر به کرک بازی Just Cause 3 (بررسی دیجیاتو) نیستند. نسخه سوم بازی Just Cause از قفل نرم افزاری مطرح Denuvo استفاده کرده است که پیش از این به هنگام عرضه بازی Dragon Age Inquisition، دردسر زیادی برای 3DM و سایر تیم ها ایجاد کرده بود.

در حال حاضر نیز اعلام شده که دو بازی Rise of the Tomb Rider و FarCry: Primal هم به قفل Denuvo مجهز خواهد بود و بعید به نظر می رسد که در کوتاه مدت کرک شوند.

قفل های نرم افزاری در چند سال اخیر به یکی از مهم ترین مباحت صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شده اند. از یک سو، کمپانی یوبی سافت بعد از چند آزمون و خطا به این نتیجه رسید که هیچ راهی برای جلوگیری از دزدی انتشاراتی وجود ندارد. اما از سوی دیگر، کمپانی لهستانی CD Projekt RED، سازنده سری بازی ویچر، اصلا اعتقادی به این قفل ها ندارد و آن را «بدترین چیز در صنعت بازی» می خواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • farhadas
    farhadas | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    زهی خیال باطل
    تا قفل هست شاه کلیدم هست
    مگه همین اپل نیست توهر اپدیت سعی میکنه جلویه جیلبرک و بگیره اما نمیشه
    چون علم تکنولوژی برای هر دو در یک زمان اپدیت میشه و ابزارهای موجود هردو بیشتر میشه پس امکانات با تغییر ی که بوجود میاره پیش بینی ها هم تغییر میکنه و میشه علم جدید هرقفلی را با همون علم باز کرد

  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    فقط پلی4 با اکانتای ترکیبی ک خیلیم ارزونن قانونیم هستن.بازیها هم ن لگ دارن ن مشکل اجرا ن مشکل پایین بودن فریمو گرافیک دسته هاشم ک خیلی عالیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی