ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت های ویندوزی، 11 درصد از سهم بازار جهانی را در سال 2015 به خود اختصاص دادند

چندی است که تبلت های ویندوزی به عنوان ستاره درخشان اکوسیستم ویندوز مورد توجه ویژه کاربران قرار می گیرند و با سازگارتر شدن هرچه بیشتر این پلتفرم با ابزارهای موبایل، می توان عنوان ناجیان اصلی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

چندی است که تبلت های ویندوزی به عنوان ستاره درخشان اکوسیستم ویندوز مورد توجه ویژه کاربران قرار می گیرند و با سازگارتر شدن هرچه بیشتر این پلتفرم با ابزارهای موبایل، می توان عنوان ناجیان اصلی ویندوز را بر این دستگاه ها نهاد.

علیرغم این موفقت، تا به امروز اطلاعات دقیقی در مورد رشد بازار تبلت های ویندوزی ارائه نشده، اما آمارهایی که به تازگی از سوی شرکت Strategy Analytics منتشر گردیده تا حدودی اوضاع بازار این محصولات را برایمان روشن می کند و باید بگوییم که وضعیت برای مایکروسافت و ویندوز خوشبختانه خوب است.

windows-tablets-1

این شرکت در گزارش خود آورده است که با وجود افت 8 درصدی بازار این تبلت ها در سال قبل، حدودا 224.3 میلیون دستگاه از آنها به فروش رفت و این در حالیست که محصولات مبتنی بر iOS تنزل قابل توجه 22 درصدی را در فروش خود شاهد بودند و تبلت های اندرویدی هم در همین بازه زمانی هفت درصد کاهش فروش داشتند.

اریک اشمیت تحلیلگر ارشد بازار تبلت و محصولات تاچ در این باره گفت، در برهه ای از سال 2015 و همزمان با رشد روند موبایلی شدن نیازهای محاسباتی، تبلت های جداشدنی «دو در یک» نقطه عطف خود را پشت سر گذاشتند و تردیدی نیست که تبلت های مبتنی بر ویندوز 10 می توانند رقبایی جدی برای محصولات اعلای مبتنی بر iOS باشند و همزمان تبلت های اندرویدی در بازار میان رده ها و اقتصادی ها را هم به چالش بکشند.

در سه ماهه پایانی سال 2015 که مایکروسافت سرفس پروی 4 و سرفس بوک را معرفی کرد، بسیاری از شرکای سخت افزاری مایکروسافت، اقدام به تولید «نمونه های مشابه» به این دو محصول با قیمت های پایین تر کردند و قطعا افزایش شمار این دستگاه ها می تواند حرکت تبلت های ویندوزی به سمت جلو را سرعت ببخشد.

گفتنی است که تبلت های ویندوزی از پشتیبانی رو به رشد اکوسیستم اپلیکیشن های فراگیر برای این پلتفرم و همچنین میراث عظیم بازار اپ های اکس 86 بهره می برند که به این دستگاه ها امکان می دهند با اکوسیستم iOS و اندروید رقابت نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    امید به اینکه با این آمار دیگه دوستان لطف کنن سرفیس پرو با آیپد پرو مقایسه نکنن

مطالب پیشنهادی