ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بودجه سالانه ناسا
تکنولوژی

اختصاص بودجه 19 میلیارد دلاری به ناسا برای سال مالی ۲۰۱۷

مقامات دولتی امروز لایحه بودجه سالانه آژانس فضایی آمریکا، ناسا، را تقدیم کنگره کردند. دولت ایالات متحده برای تمام فعالیت های فضایی کشورش در سال پیش رو مبلغ 19 میلیارد دلار را در نظر گرفته ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

مقامات دولتی امروز لایحه بودجه سالانه آژانس فضایی آمریکا، ناسا، را تقدیم کنگره کردند. دولت ایالات متحده برای تمام فعالیت های فضایی کشورش در سال پیش رو مبلغ 19 میلیارد دلار را در نظر گرفته است. این رقم نیم میلیارد دلار بیش از بودجه مصوب سال قبل و 300 میلیون دلار کمتر از بودجه ای است که سال قبل ناسا در عمل دریافت کرد.

بخش عمده ای از این رقم، یعنی چیزی در حدود 8.4 میلیارد دلار، صرف برنامه سفرهای اکتشافی انسانی خواهد شد. بخشی از این پول خرج هزینه های نگهداری و ارسال تدارکات و فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی می شود و بخش دیگر آن برای پیشبرد پروژه های تجاری مشترک با سایر کمپانی های خصوصی از جمله اسپیس اکس و بویینگ مصرف خواهد شد.

پروژه های کپسول زیستی Orion و توسعه راکت های نسل بعد ناسا که با عنوان Space Launch System از آن یاد می شود، نیز از دیگر مصرف کننده های این بودجه به شمار می روند. از آنجا که این دو برنامه نتوانستند مبالغ تخصیص یافته در سال 2016 خود را به طور کامل به مصرف برسانند، بنابراین امسال مبالغ کمتری برای توسعه آنها کنار گذاشته شده است. این دو پروژه مبنای اصلی تمام تلاش های ناسا برای اعزام انسان به فضا به شمار می روند.

بخش تحقیقات علمی ناسا سهم بزرگی از این بودجه را دریافت خواهد کرد؛ قرار است در سال پیش رو 5.6 میلیارد دلار صرف پژوهش های علمی مرتبط با علوم فضایی شود. 1.5 میلیارد از این مبلغ در راه توسعه یک مریخ نورد جدید هزینه خواهد شد. این پروژه قرار است تا سال 2020 عملی شود.

فعالیت های علمی مرتبط با کره زمین نیز سهمی از این پول خواهند داشت. طبق اطلاعات مندرج در لایحه ارائه شده به کنگره، قرار است چیزی بیش از 2 میلیارد دلار برای توسعه و نگهداری ماهواره‌ های سنجش از راه دور ناسا هزینه شود.

البته تخصیص نهایی این بودجه نیاز به تصویب نهایی در کنگره دارد تا به طور رسمی وارد قانون بودجه سال 2017 ایالات متحده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    باز سناتورهای خسیس با خط زدن پروژه های تاریخ ساز (کنسل کردن)حماسه افریدند من فکر میکنم 10 سال دیگه بحث سر اینه با وجود شرکتهای مثل اسپیس ایکس و غیره اصلا وجود چنین سازمانی لازمه یا نه

مطالب پیشنهادی