ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الگوریتم تشخیص عابرین خودروهای هوشمند
تکنولوژی

الگوریتم جدیدی قابلیت تشخیص عابرین را به خودروهای هوشمند می دهد

قابلیت تشخیص انسان ها در شرایط کنترل شده و محیط های معین کار چندان نویی به حساب نمی آید، اما تشخیص انسان های در حال حرکت در خیابان ها مسئله ای متفاوت است. این که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۰

قابلیت تشخیص انسان ها در شرایط کنترل شده و محیط های معین کار چندان نویی به حساب نمی آید، اما تشخیص انسان های در حال حرکت در خیابان ها مسئله ای متفاوت است. این که خودروی شما بتواند عابرانی که از وسط خیابان (و نه لزوماً از محل های مجاز) عبور می کنند را تشخیص داده و برای جلوگیری از برخورد با آنها به موقع اقدام کند، هدفی است که محققین دانشگاه سندیگو به دنبال آن بوده اند.

دانشمندان این تیم تحقیقاتی الگوریتمی را توسعه داده اند که می تواند با سرعت و دقت فراوانی انسان ها را در سطح جاده ها و حتی پیاده روها تشخیص دهد. سرعت این سیستم ابداعی ۲ تا ۴ فریم در ثانیه است. این زمان دقیقاً برابر با زمانی است که مغز یک راننده نیاز دارد تا عابرین پیاده را تشخیص دهد. به علاوه، درصد خطای این سیستم در مقایسه با نمونه های مشابه خود تا ۵۰ درصد کمتر است. همین سرعت و دقت می تواند متمایز کننده یک توقف آرام از یک ترمز ناگهانی باشد.

دلیل برتری متمایز این الگوریتم بر دیگر روش ها، تمرکز آن بر یادگیری تدریجی است. این سیستم می تواند به مرور بخش هایی از تصویر که به طور معمول هیچ عابری در آنها حضور ندارد را از محدوده بررسی خود حذف نماید. این بخش ها می تواند شامل فضای آسمان و یا جاده ای خالی باشد. در نتیجه تشخیص انسان ها محدود به محل های محتمل می شود و این به نوبه خود منجر به کاهش بار پردازشی و افزایش سرعت خواهد شد.

سیستم ابداعی محققین دانشگاه سندیگو در حال حاضر می تواند در هر لحظه یک نوع خاص از اشیا را تشخیص دهد، بنابراین تیم طراح برای تجاری سازی الگوریتم خود می بایست توانایی تشخیص همزمان چندین دسته از اشیا را به آن بیافزایند.

کاربرد چنین ابزاری محدود به خودروهای هوشمند نیست و می توان از آن در روبات ها، دوربین های امنیتی و در کل هر وسیله ای که نیاز به تشخیص در لحظه انسان ها را دارد استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی