ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر نمایش تایم لاین «مبتنی بر الگوریتم» به کاربران در گوشه و کنار جهان را آغاز کرد

بعد از سال ها بررسی و ماه ها آزمایش روی کاربران و دریافت بازخوردهای آنها، توییتر از امروز عصر، نسخه ای جدید از تایم لاین خودش را ارائه کرده است که در آن توییت ها ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

بعد از سال ها بررسی و ماه ها آزمایش روی کاربران و دریافت بازخوردهای آنها، توییتر از امروز عصر، نسخه ای جدید از تایم لاین خودش را ارائه کرده است که در آن توییت ها به جای زمان انتشار بر حسب میزان اهمیت، علاقه مندی ها و مُراودات کاربر با سایرین ارزش گذاری شده و به نمایش در می آیند.

همانطوری که در گزارش های پیشین نیز آمده بود ویژگی تازه اجرایی شده، بر اساس الگوریتمی پیاده سازی گشته که تا به امروز برای قابلیت «زمانی که در دسترس نبودید» (while you were away) مورد استفاده قرار می گرفته؛ الگوریتمی که وقتی کاربر برای مدتی آفلاین بود و سپس به سراغ شبکه ی اجتماعی مورد بحث می آمد، برگزیده ای از توییت ها را مطابق میزان محبوبیت کلی شان و افرادی که وی با آنها بیشتر در تعامل بوده به او نشان می داد.

ناگفته نماند تا پیش از این افراد با مراجعه به تایم لاین ابتدا توییت های منتخب مربوط به امکان «زمانی که در دسترس نبودید» را مشاهده می کردند و در زیر آن نیز می توانستند مابقی توییت ها را بر اساس زمان انتشارشان و به شکل معمول همیشگی ببینند.

تایم لاین جدید و بحث برانگیز که اکنون «ابتدا بهترین توییت ها را به من نشان بده» (Show me the best tweets first) خوانده می شود، تا مدتی به صورت پیش فرض برای عموم فعال نخواهد بود و برای آن کلیدی به منظور فعال سازی در بخش تنظیمات در نظر گرفته خواهد شد. اما توییتر می گوید در هفته های آتی این خصیصه تازه را برای همگان فعال خواهد ساخت و سپس این موضوع را از طریق یک اعلان ویژه نیز اطلاع رسانی خواهد کرد.

اگر شما دگرگونی تازه را نمی پسندید، می توانید آن را از طریق قسمت تنظیمات غیرفعال کنید. ضمن اینکه تغییرات در تمامی اجزای پلتفرم، همچون اپ iOS، اندروید، نسخه تحت وب و... اعمال خواهند شد. (ظاهراً 'توییت دک' و 'توییتر برای مک' فعلاً شامل نمایش ویژگی های جدید نمی شوند.)

کسانی که تایم لاین مبتنی بر الگوریتم را تست کرده اند نظراتی متفاوت و گوناگون در موردش داشته اند، برخی می گویند بسیار سریع در جریان مهم ترین مسائل قرار می گیرند و عده ای دیگر بر این باور هستند درک مکالمات رد و بدل شده و ارتباط میان توییت ها سخت است.

مدافعین راه حل تازه نیز مدعی هستند که در بررسی ها روی کاربران، این شیوه از ارائه محتوی نسبت به روش قبلی همیشه برتری داشته و تعداد زیادتری از اشخاص با آن ارتباط برقرار می کرده اند. هر چند برای روشن شدن قطعی این موضوع می بایست منتظر ماند تا عموم آن را تجربه کنند و مشخص شود توییتر در مسیری صحیح گام برداشته یا مرتکب یک اشتباه استراتژیک بزرگ شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی