ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پورت تایزن برای Raspberry Pi
تکنولوژی

سامسونگ پلتفرم تایزن را به Raspberry Pi می آورد

رایانه کوچک Raspberry Pi محبوبیت زیادی بین گیک های کامپیوتری پیدا کرده چرا که با قیمتی بسیار نازل کاربردهای فراوانی چه در جهت توسعه نرم افزارها و چه در ساخت کیت های خلاقانه دارد. حالا سامسونگ ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

رایانه کوچک Raspberry Pi محبوبیت زیادی بین گیک های کامپیوتری پیدا کرده چرا که با قیمتی بسیار نازل کاربردهای فراوانی چه در جهت توسعه نرم افزارها و چه در ساخت کیت های خلاقانه دارد.

حالا سامسونگ قصد دارد با تکیه بر همین محبوبیت، سیستم عامل تایزن خود را برای Raspberry Pi پورت کند تا از این طریق میزان انطباق پذیری آن را افزایش دهد.

امروزه از Raspberry Pi جهت یادگیری اصول برنامه نویسی، ساخت پهپادها، ربات ها و ابزارهای پوشیدنی استفاده می شود. شرکت کره ای امیدوار است با این کار بتواند توسعه دهندگان را برای ساخت ابزارهای تایزنی مرتبط با اینترنت اشیا ترغیب کند. خود سامسونگ در حال حاضر از این سیستم عامل در برخی ساعت های هوشمند، تلویزیون ها و پوشیدنی هایش بهره می برد.

Raspberry Pi ۲ از توزیع های مختلف لینوکس چون ابونتو و همچنین هسته پلتفرم اینترنت اشیای ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کند. حال با افزوده شدن تایزن به این لیست فهرست کارایی های آن باز هم افزایش خواهد یافت.

برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که توسعه دهندگان مستقل به دنبال پورت تایزن به چیپ هایی با معماری MIPS هستند. از آنجا که اندروید و iOS حاکمان مطلق بازار موبایل ها و تبلت ها به شمار می روند، کره ای ها به دنبال عرصه های جدید برای حضور سیستم عامل اختصاصی خود هستند تا از این طریق بتوانند قدرت و کارایی آن را بهتر به نمایش بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی