ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها برای حضور در سیستم اداری اپل، مبالغ بالایی به کارمندان این شرکت می پردازند

به گفته یکی از کارمندان اپل در ایرلند، هکرهای این کشور حاضر هستند برای دریافت اطلاعات ورود کارمندان این شرکت به سیستم اپل چندین هزار یورو هزینه کنند. بر اساس نظر این کارمند اپل که امروز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

به گفته یکی از کارمندان اپل در ایرلند، هکرهای این کشور حاضر هستند برای دریافت اطلاعات ورود کارمندان این شرکت به سیستم اپل چندین هزار یورو هزینه کنند.

بر اساس نظر این کارمند اپل که امروز همین موارد را به وب سایت «Business Insider» اطلاع داده است، افراد زیادی وجود دارند که برای اطلاع از رموز داخل شرکت اپل حاضر به پرداخت هزینه های گزافی هستند.

این شخص که هویت اش افشا نشده می گوید: «باورتان نمی شود چه تعداد از افراد چنین پیشنهادهایی به کارمندان اپل می دهند. افرادی به ما ایمیل می زنند و حاضر هستند برای دریافت اطلاعات لاگین ما به سیستم اپل هزارن یورو پرداخت کنند. خود من تا فردا می توانم شناسه ورودم به اپل را با مبلغی معادل ۲۰ هزار یورو به فروش برسانم. تلاش افراد برای حضور در سیستم داخلی اپل تا این حد است.»

وب سایت یاد شده پس از دریافت این گزارش به سراغ یکی دیگر از کارمندان سابق اپل رفته و او نیز همین موضوع را تایید کرده. این شخص تایید نموده که هکرها با کارمندان اپل ارتباط برقرار کرده و به آنها پیشنهاد پرداخت مبلغی در ازای دریافت مشخصات ورود آنها به سیستم را می دهند.

کارمند اسبق شرکت مورد بحث به «Business Insider» می گوید: «هکرها معمولا به دنبال شخصی هستند که در اپل به تازگی توانسته به ارتقا مدیریتی کوچکی برسد. آنها دنبال کارمندان ساده یا افرادی که سال هاست در این شرکت حضور داشته اند نیستند.»

دقیقا مشخص نیست که هکرها به دنبال چه هستند. هرچند دسترسی به برخی اطلاعات محرمانه برای این افراد می تواند نقش یک گنج را داشته باشد. برخی از آنها شاید به دنبال اطلاعاتی خاص از یک کاربر مشخص باشند. با این حال کارمند سابق اپل به منبع یاد شده می گوید که این شرکت بیش از اندازه بر امنیت امنیت خود و کاربرانش تاکید دارد.

در خصوص حضور فیزیکی در ساختمان های این شرکت نیز تا هویت کارمندان به شکل کامل تایید نشود این افراد نمی توانند در مقرهای مختلف اپل حضور به هم رسانند و کارمندان همواره باید نشان و علامت مخصوصی که به آنها داده می شود را بر لباس خود قرار داده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی