ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پتنتی را در مورد کامیون های خودران تحویل مرسوله ثبت کرد

امروز یکی از پیشرفت های مبرهن و در عین حال هیجان انگیز دنیای ماشین های خودران از راه رسید. براساس خبری که در سایت Quarts منتشر گردید، گوگل پتنتی را در مورد کامیون های خودران ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

امروز یکی از پیشرفت های مبرهن و در عین حال هیجان انگیز دنیای ماشین های خودران از راه رسید. براساس خبری که در سایت Quarts منتشر گردید، گوگل پتنتی را در مورد کامیون های خودران تحویل بار به ثبت رسانده که می توانند بسته ها را درب منزل مشتریان تحویل دهند.

این کامیون ها مملو از بخش های محکم و امن هستند که گیرنده مرسوله می تواند با استفاده از نوعی شماره پین یا کارت اعتباری آنها را باز کند.

تنها پرسش مهمی که دراینجا مطرح می شود این است: آیاسرویس تحویل مرسوله آمازون از طریق پهپاد و خدماتی که اوبر در نظر دارد در آینده برای این منظور راه اندازی کند از این گران تر و کندتر خواهند بود؟

پتنت جدید توضیح می دهد که کامیون های خودران ترکیبی از حسگرها نظیر رادار، دوربین های ویدئویی، و لیزرهای تشخیص برد را مورد استفاده قرار خواهند داد تا جاده و ترافیک پیرامونی خود را تشخیص دهند.

مشتریان نیز می توانند بعد از ارائه درخواست برای دریافت مرسوله، مشخص نمایند که از چه شیوه ای برای قفل گشایی محفظه امن این ماشین ها استفاده کنند و حتی وقتی کامیون به آنها نزدیک شد، از طریق پیام متنی مطلع شوند.

اگر هم ماشین در ترافیک به دام بیافتد [با فرض اینکه در دنیای ماشین های خودران، ترافیک همچنان یکی از مشکلات زندگی شهری است] ماشین به گیرنده بسته پیام خواهد داد که اندکی دیرتر از موعد مقرر می رسد.

اغلب بخش های این پتنت به توضیح ابتدایی ترین قسمت های احتمالی چنین طرحی می پردازند و گوگل ظاهرا تصمیم گرفته کمترین جزئیات را با وکلای خود در میان بگذارد. برای نمونه مشخص است که این نوع کامیون ممکن است از یک لپ تاپ، تبلت، تلویزیون و یا کامپیوتر دستی و حتی PDA به عنوان دستگاه شبکه خود استفاده نماید.

این کامپیوتر نیز یا از بلوتوث استفاده خواهد کرد یا استاندارد ارتباطی NFC و ممکن است که از شبک های LAN، WAN یا MAN پشتیبانی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی