ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ایسر اپلیکیشن های مایکروسافت را به طور پیش فرض در گجت های اندرویدی خود نصب می کند

زمانی بود که مایکروسافت قصد داشت تا در بازار اسمارت فون ها، با سیستم عامل اختصاصی خودش رقابت کند. اما با وجود ارائه آخرین نسخه ویندوزفون، که بیشتر از نسخه های قدیمی برای یکپارچه سازی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

زمانی بود که مایکروسافت قصد داشت تا در بازار اسمارت فون ها، با سیستم عامل اختصاصی خودش رقابت کند. اما با وجود ارائه آخرین نسخه ویندوزفون، که بیشتر از نسخه های قدیمی برای یکپارچه سازی پلتفرم موبایل و دسکتاپ تلاش کرده، در حال حاضر پلتفرم مورد بحث اوضاع چندان جالبی ندارد.

یکی از بزرگترین مشکلات ویندوزفون این است که علیرغم تلاش های مایکروسافت، ظاهرا توسعه دهندگان علاقه ای به ارائه محصولات نرم افزاری خود در این پلتفرم را ندارند.

به همین خاطر،‌ مایکروسافت طی سال های اخیر بسیاری از محصولات نرم افزاری اختصاصی اش را در پلتفرم های دیگر هم منتشر کرده و در راستای همین سیاست، به تازگی و طی قراردادی با کمپانی ایسر می خواهد همین اپلیکیشن ها را به طور پیش فرض در گجت های اندرویدی این سازنده تلفن هوشمند نصب نماید.

طبق این قرارداد، ایسر از نیمه دوم سال 2016 شروع به ارائه اپلیکیشن های مایکروسافت در موبایل ها و تبلت های تولیدی اش خواهد نمود. اپلیکیشن ها شامل ورد، اکسل، پاورپوینت، آتلوک، وان نوت، وان درایو و اسکایپ هستند و می توانند برای صاحبان دستگاه های ایسر که در رایانه از ویندوز استفاده می کنند، بسیار مفید و کارآمد ظاهر شوند.

به عنوان مثال، پرداخت حق اشتراک در آفیس 365 فضایی اضافی در وان درایو را در اختیار این کاربران قرار می دهد تا قادر باشند اسناد را به صورت آنلاین در آن بارگذاری کرده و به ویرایش آنها بپردازند.

شایان ذکر است که این اولین همکاری مایکروسافت با سازندگان تلفن های هوشمند اندرویدی نیست. سامسونگ تا مدتی اپلیکیشن های آفیس مایکروسافت را به طور پیش فرض در اسمارت فون های پرچمدار و حتی میان رده اش ارائه می کرد، و چندی پیش سیانوژن تعامل با دستیار هوشمند کورتانا را به قابلیت های خود افزود.

در حال حاضر 74 شرکت سازنده محصولات سخت افزاری، برای نصب اپلیکیشن های مایکروسافت به طور پیش فرض در دستگاه های تولیدی شان همکاری می کنند، بنابراین باید در آینده انتظار مشاهده این اپلیکیشن ها را در موبایل های بیشتری داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی