ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا به دلیل در حال اجرا بودن روند ادغام با «آلکاتل-لوسنت» تا ماه آوریل گزارش مالی جدیدی ارائه نمی کند

کمپانی مخابراتی و فنلاندی نوکیا به تازگی و طی بیانیه ای، در رابطه با کاهش تقاضا برای محصولات و خدمات از سوی شبکه های مخابراتی در چین هشدار داده و ضمناً‌ اعلام نموده به علت خرید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

کمپانی مخابراتی و فنلاندی نوکیا به تازگی و طی بیانیه ای، در رابطه با کاهش تقاضا برای محصولات و خدمات از سوی شبکه های مخابراتی در چین هشدار داده و ضمناً‌ اعلام نموده به علت خرید «آلکاتل-لوسنت» و در جریان بودن مراحل ادغام این شرکت با مجموعه های خود تا ماه آوریل گزارش مالی تازه ای را منتشر نخواهد کرد.

قرارداد ۱۵.۶ میلیارد دلاری کمپانی مذکور با «آلکاتل-لوسنت»، به آنها این فرصت را داد تا عاقبت بتوانند در مقابل دو رقیب و دو نام اول بازار، یعنی اریکسون سوئدی و هوآوی چینی به ایستند و در میدان رقابتی که بسیار فشرده است و رشد در آن بسیار سخت محسوب می گردد جایگاه بهتری را به دست آورند.

«راجیو سوری» (Rajeev Suri)، مدیر عامل کنونی نوکیا، در اظهار نظری مرتبط گفته انتظار دارد که در سال جاری شرکت اش در بازارهای آمریکای شمالی، هند و خاورمیانه و آفریقا شاهد رشد تقاضا باشد، ولی در سوی دیگر میدان رشد بسیار سریع بازار چین روندی نزولی به خود خواهد گرفت.

بد نیست خاطر نشان کنیم پس از اتفاقات آمده در بالا و با گذشت چند ساعت، سهام نوکیا افتی ۳.۵ درصدی را تجربه کردند و البته نمی بایست از یاد برد که از زمان اعلام خبر خرید آلکاتل-لوسنت در آوریل گذشته، ۳۰ درصد از ارزش سهام کمپانی فنلاندی کاسته شده.

«مایکل راتنن» (Mikael Rautanen)، تحلیل گر آشنا به بازارهای مخابراتی نیز گفته است: «ما به خدمات گیرندگان خود توصیه کرده ایم که دارایی شان از سهام نوکیا را کاهش دهند. زیرا آنها حاضر به ارائه ی گزارشی شفاف نیستند و تنها چیزی که می گویند این است که بازار رو به افول می رود و تقاضاها در حال کاهش هستند.»

پس از به هم پیوستن نوکیا و آلکاتل-لوسنت، انتظار می رفت میزان فروش دو شرکت در کنار هم به قدری باشد که آنها را بدل به بزرگترین غول مخابراتی جهان در سال ۲۰۱۵ سازد. ولی هزینه های مرتبط به این ادغام و اصلاح ساختارهای سازمانی سبب شد که آنها در پشت سر اریکسون و در جایگاه دوم بایستند.

گروه نوکیا بر اساس داده های در دسترس، در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ افت فروشی ۳ درصدی را تجربه کرده و درآمدی ۳.۶۱ میلیارد یورویی (معادل ۴.۰۸ میلیارد دلاری) را به ثبت رسانده، که از انتظارات پیشین یعنی ۳.۷۲ میلیارد یورو کمتر بوده است.

البته حاشیه سود عملیاتی واحد تجهیزات مخابراتی، با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به ۱۴.۶ درصد رسیده و از برآیند ۱۳.۸ درصدی قبلی فراتر رفته.

«آلکاتل-لوسنت» نیز به صورت جداگانه گزارشی را راجع به فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۵ منتشر کرده، که در آن فروش این مجموعه رشدی ۱۳ درصدی داشته و به ۴.۱۶ میلیارد یورو رسیده؛ ضمناً این گزارش می افزاید کسب و کار کمپانی مذکور در آسیا و آمریکای شمالی از رونقی مطلوب برخوردار است.

با توجه به آنچه در بالا آمده هزینه های ادغام و افول بازار چین در یک کفه ی ترازو قرار گرفته و اضافه شدن درآمدزایی آلکاتل-لوسنت و دارایی هایش نیز در کفه ای دیگر؛ لذا می بایست منتظر ماند و دید گزارش بعدی نوکیا با خود چه آمار و ارقامی را به ارمغان می آورد و می تواند سرمایه گذاران را راضی نگه دارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی