ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ATV Sherp، کامیونتی شکست ناپذیر از دشت های یخ زده روسیه [تماشا کنید]

خودروهای اصطلاحا همه جا رو یا آفرود معمولا وسایل نقلیه ای بسیار بزرگ و سنگین وزن هستند و همین وزن زیاد هم باعث افزایش مصرف سوخت آن ها و نیاز به موتورهای حجیم و قدرتمند ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

خودروهای اصطلاحا همه جا رو یا آفرود معمولا وسایل نقلیه ای بسیار بزرگ و سنگین وزن هستند و همین وزن زیاد هم باعث افزایش مصرف سوخت آن ها و نیاز به موتورهای حجیم و قدرتمند با وزن بیشتر می شود.

مجموع این عوامل باعث می شوند که خودروهای همه جا رو حتی در کاربردی ترین شکل در نمونه های نظامی نیز با محدودیت هایی از نظر عملکرد و قابلیت حرکت در شرایط سخت مواجه باشند، اما حالا یک مبتکر روس کل این محاسبات را تغییر داده است و با ابداع ATV Sherp نسل تازه ای از خودروهای آفرود را پدید آورده است.

RUSS-2

رمز تفاوت عملکرد این مدل را باید در چرخ های بسیار بزرگ آن به ابعاد 1600x600x25 میلیمتر جستجو کرد که با فاصله اندکی تقریبا کنار هم قرار گرفته اند. با این کار چند مزیت برای Sherp ایجاد شده است.

RUSS-8

نخست آنکه به دلیل ارتفاع زیاد چرخ ها، زاویه ورود و خروج از شیب به بیشترین حد ممکن رسیده است و به لطف ارتفاع زیاد و فاصله کم، قابلیت رد شدن از روی موانع بزرگ نیز افزایش یافته است.

RUSS-6

مسئله بعدی به حجم هوای بسیار زیاد درون این چرخ ها مربوط می شود که عملا باعث کاهش فشار و چگالی کلی خودرو شده است.

RUSSH-4

به صورتی که Sherp با وزن حدود 1.3 تُن حتی می تواند روی آب یخ زده نیز حرکت کند و این چرخ ها مانند تشکی از هوا خودرو را از غرق شدن نجات می دهند.

RUSS-9

نوع خاص آج تایرها نیز در این مهم نقش دارند و در حالت حرکت بر روی آب، مانند پروانه عمل کرده و باعث پیش روی خودرو می شوند.

همچنین به دلیل وزن نسبتا کم، امکان استفاده از یک موتور جمع و جور 1.5 لیتری دیزلی فراهم بوده که تنها 44 اسب بخار قدرت تولید می کند و مصرف سوخت بسیار کمی نسبت به سایر خودروهای آفرود در این سطح دارد.

RUSS-5

البته Sherp به هیچ عنوان خودرو سریعی نیست و بر روی خشکی تنها 45 کیلومتر بر ساعت سرعت می گیرد.

این رقم در زمان حرکت بر روی دریاچه یخ زده تا 6 کیلومتر بر ساعت کاهش می یابد که واقعا رقم قابل توجهی نیست اما برای طبیعت گردان طالب هیجان کافی به نظر می رسد.

RUSS-7

مهمترین نکته در مورد Sherp به قیمت گذاری آن مربوط می شود که برخلاف بسیاری خودروهای آفرود و نظامی توانمند برای عموم افراد قابل خرید است.

RUSS-3

سازنده رقمی در حدود 50 الی 70 هزار دلار را برای این مدل دو نفره در نظر گرفته است که برای چنین خودرو خارق العاده ای چندان هم بیراه به نظر نمی رسد.

RUSH-10

Sherp می تواند مانند تانک در محیط بسیار کم دور بزند و به لطف قابلیت تنظیم باد چرخ ها، از توانمندی آفرود بسیار بالایی در گذر از سنگ و صخره و خاک و شن و گل و جنگل و باتلاق برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    این اگه لاستیکش توپر نباشه فاجعه است. اگه پنچر بشه یه متر هم نمیتونه راه بره

  • bahram
    bahram | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    این اوج طراحی روسی هست و من متنفرم از این طراحی
    بازم دم چینیا گرم

  • شهریار
    شهریار | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    خارقالعادست

  • m
    m | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    ﺷﻤﺎ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻴﮕﻴﻦ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ?!! اﺧﻪ اﻳﻦ ك ﻓﻘﻄ ﻗﻂﺮ ﻻﺳﺘﻴﻜﺶ ﺯﻳﺎﺩﻩ... ﻫﻤﻴﻨﻮ ﺑﺲ... ﻫﻴﭻ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﺧﺎﺻﻲ ﻧﺪاﺭﻩ... اﻳﻦ ﻛﻪ ﻫﻤﭽﻴﻦ ﻻﺳﺘﻴﻜﺎﻳﻲ ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ اﺯﻳﻦ ﻣﻮاﻧﻊ ﻋﺒﻮﺭ ﻛﻨﻪ ﺭﻭ ﻳﻪ ﺑﭽﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻟﻪ ﻫﻢ ﻣﻴﺪﻭﻧﻪ... ﺷﺮﻡ اﻭﺭﻩ... اﻟﺒﺘﻪ ﺭﻭﻳﺴﻴﺲ ﺩﻳﮕﻪ... اﻣﺮﻳﻜﺎ ك ﻧﻴﺲ...

    • M.R
      M.R | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

      مطمئنم همینو اگر امیریکا درست میکرد این حرفو نمیزدی

  • ممد
    ممد | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    رقیب پرایدم اومد!
    چه رقابت تنگاتنگی بشه بین این دو

مطالب پیشنهادی