ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

10 نکته جالب که باید در مورد تسلا S P90D Ludicrous بدانید

سری S تسلا را باید معروف ترین محصول این شرکت آمریکایی برای علاقه مندان به خودرو دانست. تولید قدرت باورنکردنی 691 اسب بخار و شتابی که از بسیاری سوپر اسپرت های بنزین سوز سریع تر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

سری S تسلا را باید معروف ترین محصول این شرکت آمریکایی برای علاقه مندان به خودرو دانست. تولید قدرت باورنکردنی 691 اسب بخار و شتابی که از بسیاری سوپر اسپرت های بنزین سوز سریع تر است باعث شد توجه بسیاری علاقه مندان دوآتشه دنیای سرعت و قدرت به سوی این خودرو جلب شود.

حالا اما تسلا یک قدم دیگر را هم برای جلب نظر مشتریان سنتی برداشته و مدلی قدرتمند تر را تحت عنوان P90D با پسوند Ludicrous یا مضحک روانه بازار کرده است.

TESLA-7

خودرویی که بعد از پرداخت 118 هزار دلار، 762 اسب بخار پاک و بی سر و  صدا را تحویل خریدار می دهد. رقمی که هر علاقه مند به دنیای تکنولوژی و سرعت را شگفت زده می کند.

در ادامه حاصل اولین تجربه رانندگی کارشناسان همیشه منتقد تاپ گیر را در مورد این خودرو در قالب 10 مورد مرور خواهیم کرد.

1. تسلا را می شود به طور خودکار راند.

در بسیاری از کشورها، قانونی وجود ندارد که شما را مجبور کند که دستانتان در حین رانندگی حتما باید روی فرمان باشد. در واقع نیازی هم به این کار نیست چون حتما تصادف خواهید کرد، اگر دو دست خود را از روی فرمان بردارید.

به غیر از ایالت نیویورک در کشور آمریکا، جای دیگری را نمی شناسیم که چنین قانونی در آن جا به صورت مکتوب نوشته شده باشد. اما تسلا چنین کاری را ممکن می سازد.

tesla-5

در واقع در یک مسیر مستقیم، تسلا بدون کمک دست های شما حرکت می کند و البته سیستم تعویض خطوط خودکار هم در آن تعبیه شده است. گرچه در حین تعویض خطوط باید هر دو دست بر روی فرمان قرار بگیرند تا سیستم شروع به تعویض لاین کند.

در یک بزرگراه توانستم حدود 20 تا 30 کیلومتر از مسیر را بدون دست زدن به فرمان و پدال ها رانندگی کنم. در واقع خودرو رانندگی را به صورت کامل برعهده می گیرد و این مسئله همراه با ترس و اضطراب بسیار است. شاید در دراز مدت بتوانید به خودروی خود اعتماد کنید تا حس ترس و استرس شما کمتر شود.

2.تسلا تنها در شرایط ایده آل رانندگی خودکار را ارائه می دهد.

اگر به دنبال سیستم های هدایت کاملا خودکار هستید، می توانید آن را با سیستمی که در هواپیماها استفاده می شود مقایسه کنید.

TESLA-8

در واقع تسلا توجه و دقت بسیار خوبی نسبت به مسیر پیشه رو و دو لاین کناری خود دارد و اگر دیگر نتواند لاین های کناری را مشاهده و ارزیابی کند. کنترل خودرو را سریعا به دستان شما می سپرد. با نشان دادن یک تصویر کامپیوتری تسلا در حال حرکت بین لاین ها است و وقتی این لاین ها ناپدید بشوند. همه چیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

3.بسیار سریع است اما در ترمز گیری ضعیف

تسلا P90D به شکل مضحکی سریع است. اما شتاب گیری بدون هیچ گونه انتقال حسی به شما صورت می پذیرد. تسلا واقعا موجودی تک بعدیست. در واقع شما خود را در محصولی پیدا خواهید کرد که هیچ گونه لذتی از شتاب گیری آن نخواهید برد.

نه صدایی وجود دارد و نه درامی از این همه شتاب گیری سرسام آور.

در واقع تسلا در زمینه نشان دادن عکس العمل به قدری سریع است که هیچ خودرویی در جهان توانایی رقابت با آن را در زمان 0.1 ثانیه اول را ندارد و همه اینها با وجود وزن 2.1 تنی این خودرو اتفاق می افتد.

موتور الکتریکی تسلا در سرعت های پایینt بسیار عالی و  قدرتمند جلوه می کند. اما پس از گذر سرعت از 70 مایل بر ساعت به شکل افتضاحی کند می شود.

TESLA-9
نتایج عملکرد تسلا اس در آزمایش ترمز از سرعت 160 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل

در شتاب گیری 0تا60 مایل یا همان 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت خودمان، تسلا در حدود چند دهم ثانیه از آئودی RS6 سریع تر است. اما زمانی که سرعت به 100 مایل بر ساعت (160 KM/H) می رسد. تسلا در حدود نیم ثانیه عقب می افتد.

ترمزها هم برای نگه داشتن چنین وزنی کافی نیستند. در اولین ترمزگیری ها تسلا خوب عمل کرد اما رفته رفته از قدرت ترمزگیری آن کاسته می شود.

تسلا نیازمند 110 متر فضا برای ترمز گیری از سرعت 160 کیلومتر برساعت تا توقف کامل است. این رقم حتی در جاده های ناهموار مکان تست هم راضی کننده و قابل دفاع نیستند.

4.سیستم سوپرشارژ تسلا هوشمند است.

این سیستم یک نقطه عظیم بازاریابی برای فروش  محصولات شرکت تسلا است. در واقع پس از خرید هر تسلا شما می توانید به صورت رایگان از این سیستم استفاده کنید.

یعنی سوخت خودرویتان هم مجانی است. استفاده از آن هم بسیار ساده و راحت صورت می پذیرد.

درب بخش ورودی پورت شارژ را باز کنید. که همانند باقی خودروهای بنزینی طراحی شده است. آن را به خودرو متصل و دکمه روشن کردن آن را فشار دهید. کار تمام است.

TESLA-10

اکثر این سوپرشارژ ها در جاده های اصلی و مکان های مهم قرار گرفته اند مثلا در کنار هتل ها مهم شهر.

دلیل این کار این است که از مشتریان نسبتا پولدار تسلا بتوانند پول بیشتری در حین شارژ شدن رایگان خودرویشان دریافت کنند. یک بازاریابی نوین اما ساده.

در هر صورت آنطور که تسلا ادعا می کند، این سیستم باتری ها را به سرعت ادعا شده شارژ نمی کند و به مدت زمان بیشتری برای شارژ کردن لازم دارند. اما مگر بقیه خودروسازان در مورد میزان مصرف سوختشان راست می گویند؟!

اگر این سیستم را با سیستم پمپ بنزین یا گازوییل مقایسه کنید بسیار تمیز تر است.

پس از چند روز رانندگی با تسلا و سپس برگشتن به یک خودروی بنزینی، احساس کثیف بودن به شما دست خواهد داد. حداقل در مورد من که این اتفاق افتاد.

5.لذت کار با رهیاب ماهواره ای تمام لمسی

این سیستم در بخش سخت افزاری و نرم افزاری یک پیروزی تمام عیار در مقابل باقی خودروسازان به شمار می رود.

سرعت عمل، تعامل کار با آن و دارا بودن اتصال 3G، از آن بهترین رهیاب ماهواره ای موجود در بازار را ساخته است.

نقشه قرار گرفته بر روی این سیستم گوگل مپ است. و شما تنها با یک جست و جوی ساده اینترنتی به همه چیز دسترسی پیدا خواهید کرد و دائم دوست دارید با این صفحه نمایش تمام لمسی کار کنید.

TESLA-11

قابلیت های حرکتی آن عالی است و حتی کار با این صفحه نمایش می تواند لذت بخش تر از کار با آیپد تان باشد. اگر سیگنال در جاده کمی ضعیف شود به طبع آن سرعت رهیاب کمتر خواهد شد. اما مطمئن باشید تسلا همیشه سیگنال قوی تری نسبت به گوشی هوشمندتان خواهد داشت.

6.تسلا یک فضای حمل بار زیر کاپوت دارد

قطعا این مسئله را از قبل می دانستید. صندوق عقب آن بسیار بزرگ و جادار است و کاپوت جلو نقشی نمادین را برای شما بازی می کند. چرا که در این بخش خبری از موتور نیست.

گرچه می توانید نسخه محور متحرک عقب تسلا را بخرید. این مدل در حدود 100 کیلوگرم از نسخه چهارچرخ متحرک سبک تر است و فضای بیشتری در صندوق جلویی دارد.

TESLA-12

در فضای داخل خودرو و به خصوص فضای سر سرنشینان عقبی، اوضاع کمی وخیم می شود وقتی که یک بچه 13 ساله را آن جا بنشانید. چه برسد به این که فرد بزرگ تری هم در صندلی های عقبی قرار بگیرند.

7.اپلیکیشن ارائه شده با تسلا بسیار سرگرم کننده است.

یک اپ برای این خودرو وجود دارد که با دانلود آن می توانید به تمام بخش های خودرو دسترسی پیدا کنید. در واقع به کمک این اپلیکیشن شما مکان دقیق خودرو، مقدار شارژ باقی مانده و...را متوجه خواهید شد و در اغلب موارد هم بسیار مفید است.

این اپلیکیشن برای اذیت و آزار دیگران هم می تواند جالب باشد.

TESLA-14

می توانید با کمک آن بوق خودرو را به صدا در آورید. فلاشرهای چراغ را روشن خاموش کنید. و حتی سانروف خودرو را باز بسته کنید.

8.می توانید نسخه 7 سرنشینه آن را بخرید

این کار به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. زیرا این فضا دقیقا از بخش صندوق عقب آن گرفته خواهد شد و فضا و دید به بیرون بسیار بدی را عرضه می کند. پس صبر کردن برای خرید مدلX راه منطقی تری است.

TESLA-13

9.مرکز ثقل آن بسیار پایین است

در شاسی تسلا بیش از 700 کیلوگرم باتری قرار داده شده است. این باتری ها در مرکز شاسی قرار گرفته اند و به دلیل این که بسیار به زمین نزدیک هستند، می تواند به هندلینگ و سواری بهتر خودرو کمک شایانی بکند.

پس از فنرهای نرم تری در این خودرو استفاده شده است.

تسلا به قدر کافی می تواند در مکان های تنگ و پیچ های تند تیز قدرت نمایی کند. البته که هیچ احساسی از فرمان دریافت نخواهید کرد و عملا هیچ لذتی در حین رانندگی با آن وجود ندارد. اما سواری آن خوب است.

TESLA-16

تسلا هزینه بسیاری برای ساخت فنر و کمک فنر در این خودرو کرده است تا بتواند آرامش کاملی برای سرنشینان رقم بزند. تسلا تخت خواب مخمل بافت شده نیست. اما کنترل کردنش بسیار ساده است و به سرعت می توانید در جاده های کوهستانی با آن رانندگی کنید.

10.تسلا انقلابی در صنعت خودروسازی نیست

تسلا خودروی بسیار جالبی است و همه کارها را در عین سادگی و به تمیزی هرچه تمام تر انجام می دهد. در واقع چیزهای بسیاری در تسلا وجود دارد که بقیه خودروسازان باید از آن درس بگیرند.

استفاده از تکنولوژی مورد نیاز مردم در عین استفاده راحت از آن. کاری که دقیقا شرکت اپل انجام می دهد و همه آن را دوست دارند. اما تسلا یک محصول انقلابی نیست.

TESLA-15

اتومبیل های برقی چیز جدیدی نیستند و قدمتی به اندازه باقی خودروهای بنزینی دارند. مردم خیلی از خودروهای الکتریکی استقبال نمی کنند زیرا حس و حال چندان جالبی را عرضه نمی کند. سیستم رانندگی خودکار آن همانند باقی خودروها است.

فقط کمی فضای بیشتر برای آن وجود دارد. تسلا خودروی گران قیمتی است. همانند محصولات اپل. تسلا با بسته بندی مجدد خودروها توانسته هوش و حواس مخاطبان را به سمت خود جلب کند و این حرکت هوشمندانه ای قلمداد می شود.

من واقعا حرکت تسلا را تحسین می کنم و از رانندگی با آن لذت بردم. در گاراژ رویایی خودم، یک جا برای تسلا نگه خواهم داشت. اما حقیقت عمر این است که تسلا محصول گران قیمتی به شمار می رود که با موتور نه چندان کارآمد عرضه می شود.

TESLA-17

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی3902
    مهدی3902 | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

    زندگیه! خمین

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

    بعید میدونم خودرو های برقی جای خودرو های سوختی رو بگیرن حداقل تا 7 سال دیگه

مطالب پیشنهادی