ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با Face Swap Live آشنا شوید؛ اپلیکیشنی که با ایده خلاقانه اش دنیا را درنوردید

چه چیزی باعث می شود که بعضی سوژه ها در دنیای مجازی پدیده شوند و الباقی، گمنام و متروک باقی بمانند؟ هیچ کس نمی تواند پاسخ دقیقی به این سوال بدهد. با این وجود، شکی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

چه چیزی باعث می شود که بعضی سوژه ها در دنیای مجازی پدیده شوند و الباقی، گمنام و متروک باقی بمانند؟ هیچ کس نمی تواند پاسخ دقیقی به این سوال بدهد. با این وجود، شکی نیست که دو عنصر "خلاقیت" و "تازگی"، وجه اشتراک کلیه سوژه هایی بوده اند که در این سالها، به عنوان یک پدیده در دنیای مجازی مطرح گشته اند.

اگر صرفا دنیای اپلیکیشن ها را مرور کنیم، محصولی همچون Dubsmash صرفا به خاطر ایده خلاقانه، جدید و سرگرم کننده اش، در بازه ای کوتاه از زمان به محبوبیتی در سطح بین المللی رسید، و تاکنون استقبال از آن به قدری خوب بوده که هنوز هم تب و تاب کاربران برای ساخت و اشتراک گذاری ویدئو با آن فروکش نکرده است.

اما یک حقیقت است که در مورد کلیه پدیده ها صدق می کند: آنها همیشه در اوج نیستند، و بالاخره تاج پادشاهی را به پدیده بعدی واگذار می کنند. سال 2016 میلادی که دو ماه بیشتر از آن نگذشته نیز با ظهور یک پدیده جدید در دنیای اپلیکیشن ها آغاز شد؛ محصولی به نام Face Swap Live که می تواند چهره افراد را با یکدیگر جابجا کند، البته این بار به صورت ریل تایم و در حالتی که هرگز ندیده بودیم.

همین حالا اگر گوگل پلی و اپ استور را با واژه Face Swap جستجو کنید، ده ها اپلیکیشن برایتان به نمایش در می آید که قادرند به جابجایی چهره افراد حاضر در تصویر بپردازند. اما تفاوت مهم و برگ برنده Face Swap Live نسبت به کلیه این اپلیکیشن ها این است که به جای جابجایی چهره ها به طور ثابت و معمولی، می تواند این کار را به صورت ریل تایم انجام دهد تا پس از تعویض چهره ها، بتوانید حرکت اعضایشان را هم ببینید.

shoot-4

همین ویژگی خاص، باعث شد تا Face Swap Live موج عظیمی در میان کاربران آمریکایی به راه بیندازد. شهروندان ایالت های مختلف آمریکا، اوایل سال نوی میلادی، با باز کردن حساب های کاربری شان در شبکه های اجتماعی تصاویر زنده عجیب و ترسناکی از دوستانشان می دیدند که چهره هایشان را با یکدیگر جابجا کرده بودند.

این تصاویر عجیب و غریب در عین کمی ترسناک بودن، به میزان بسیار زیادی خنده دار بود و همین موجب شد تا Face Swap Live با سرعت سرسام آوری میان مردم آمریکا محبوبیت یابد، و موج این محبوبیت تا جایی ادامه یافت که بالاخره به کشورهای دیگر دنیا هم رسید.

maxresdefault (1)

Face Swap Live هم اکنون در 12 کشور دنیا، در رتبه اول اپلیکیشن های محبوب اپ استور قرار دارد و روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شود. به غیر از کاربران معمولی، هنرمندان و سیاستمدارها هم تاکنون از آن استقبال کرده اند که از میان آنها، ویدئوی ساخته شده توسط جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تا این لحظه هزاران بار در شبکه های اجتماعی با هشتگ های faceswap# و faceswaplive# به اشتراک گذاشته شده.

Face Swap Live در حال حاضر با قیمت 99 سنت در اپ استور منتشر شده و به زودی نسخه ای از آن (که پولی یا رایگان بودنش هنوز مشخص نیست) هم برای اندروید در راه است. این اپلیکیشن توسط استودیویی به نام Laan Labs طراحی شده، و با آن می توان چهره های دو فرد را به صورت ریل تایم با هم جابجا کرد و سپس از آنها برای اشتراک گذاری، اسکرین شات و ویدئو تهیه نمود.

bond

کاربران Face Swap Live ضمنا می توانند با عکس گرفتن، از چهره خود یک ماسک زنده برای قرار دادن روی صورت یک شخص دیگر استفاده کنند یا بالعکس، چهره فرد دیگری را در حکم یک ماسک بر صورتشان بگذارند. از جمله قابلیت های دیگر این اپ می توان به جستجوی اینترنتی برای جابجایی چهره با چهره افراد مشهور اشاره کرد.

البته اپلیکیشن ابزار ویژه ای هم برای جابجایی چهره با چیزهای غیر استاندارد (مثل حیوانات، میوه ها و موارد دیگر) هم در اختیار کاربران قرار می دهد. جیسون لان، یکی از اعضای تیم توسعه دهنده این اپ در مورد Face Swap Live می گوید:"ما پس از تلاش های بسیار در زمینه گرافیک کامپیوتری و واقعیت مجازی، تصمیم گرفتیم تا از تجربه خود در این زمینه به شیوه ای استفاده کنیم که برای تمام اعضای خانواده سرگرم کننده باشد. ما چیزی می خواستیم که دور همی های خانوادگی مان را جذاب تر از همیشه کنیم."

maxresdefault (2)

گفتنی است که استودیوی Laan Labs در شهرهای برلین و نیویورک فعالیت می کند و تا به حال دو محصول قبلی اش Tap DJ و iVideoCamera، پیش تر برای مدتی رتبه نخست اپلیکیشن های محبوب اپ استور را به خود اختصاص داده بودند.

Face Swap Live هنوز به اندازه داب اسمش در میان مردم دنیا شناخته نشده، اما انتظار می رود که عرضه نسخه اندرویدی آن بتواند نقش موثری در گسترش هر چه بیشترش داشته باشد. در ادامه می توانید ویدئویی از عملکرد این اپ خلاقانه و جالب را مشاهده کنید:

Face Swap Live

Face Swap Live

سازنده: Laan Labs قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 90.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    آقا برای اندرویدش هم هست؟

  • pouya
    pouya | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    چیزی که تو ایران تخمش را ملخ خورده همچین فعالیت های هست
    همش دری وری اپ میاد بیرون از چرت ترین موضوع ایرانی ها اپ میدن بیرون تو اندروید تا کمی پول در بیارند

    کجا هستند اونا ایران افتابه و پو و هر چی چرت پرت پر طرف داره

مطالب پیشنهادی