ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

ایلان ماسک در نوجوانی با روزی یک دلار زندگی کرده است

ایلان ماسک در سن ۲۷ سالگی و با فروش اولین شرکت خود یعنی Zip2 به یک میلیاردر خودساخته بدل شد. تا ۴۱ سالگی، خالص دارایی او بیش از یک میلیارد دلار برآورد می شد و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

ایلان ماسک در سن ۲۷ سالگی و با فروش اولین شرکت خود یعنی Zip2 به یک میلیاردر خودساخته بدل شد. تا ۴۱ سالگی، خالص دارایی او بیش از یک میلیارد دلار برآورد می شد و امروز، دارایی خالص مدیر عامل SpaceX و Tesla ده میلیارد و پانصد میلیون دلار برآورد می‌شود.

او در یکی از قسمت های پادکست رادیویی استار تاک به نیل دیگراس تایسون گفته بود مدت ها پیش از هر کدام از این ها، تنها با روزی یک دلار زندگی می کرده است. او اغلب اوقات هات داگ و پرتقال فله ای می خریده و گهگاه نیز پاستا و رب گوجه فرنگی را نیز به تغذیه ی خود می افزوده است؛ نه به این خاطر که توان بیشتر خرج کردن را نداشته باشد، بلکه به عنوان یک چالش شخصی تا ببیند توانایی کارآفرین شدن را دارد یا نه.

او به تایسون گفت «در امریکا خیلی راحت می توانید خودتان را زنده نگه دارید. به همین دلیل آستانه ی من برای حفظ حیات بسیار پایین بود. من به این نتیجه رسیدم که می توانم با کامپیوترم در یک آپارتمان محقر زندگی کنم و مشکلی هم پیش نیاید؛ گرسنه هم نمانم».

او ۳۰ دلار برای خورد و خوراک یک ماهش بودجه اختصاص داد و بعد از حدود ۴ هفته، از پس آزمون خود برآمد. ماسک در این باره می گوید: «وقتی برای اولین بار به امریکای شمالی آمدم (در سن ۱۷ سالگی در کانادا بودم)، صرفاً برای اینکه ببینم با چقدر پول می شود زندگی کرد سعی کردم با روزی یک دلار زندگی کنم و این کار را هم کردم. با خودم گفتم خب، اگر می توانم با روزی یک دلار زندگی کنم (حد اقل از لحاظ خورد و خوراک)، ۳۰ دلار درآمد کسب کردن در ماه کار ساده ای باید باشد. بنابراین مشکلی برایم پیش نخواهد آمد».

مدتی پیش، یکی از نویسنده های بیزینس اینسایدر سعی کرد چالش ماسک را امتحان کند و در نهایت موفق شد به مدت یک ماه خورد و خوراک خودش را با روزی ۲ دلار اداره کند. او پس از این کار با ماسک تماس می گیرد و تجربه ی خود را با او در میان می گذارد. ماسک نیز در پاسخ به او می گوید «این عالی است. البته من قصد ندارم کسی را به زندگی کردن با روزی یک دلار تشویق کنم؛ این کار چندان دلچسب نیست. از طرف دیگر، من این کار را در سال ۱۹۹۰ انجام دادم. آن زمان با یک دلار کارهای بسیار بیشتری می شد کرد. امروز چنین کاری به مراتب سخت تر از آن دوران است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    پول قبض و اجاره و بقیه چیزا چی شد :دی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی