ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

به گفته مدیر نینتندو، موفقیت کنسول NX در گروی برنامه ریزی و زمان بندی مناسب است

بر هیچکس پوشیده نیست که نینتندو با عرضه نسل هشتم کنسول های بازی، رقابت را به دو کمپانی سونی و مایکروسافت باخته است و شرایط نه چندان جالبی را تجربه می کند. کنسول Wii U ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۲:۲۵

بر هیچکس پوشیده نیست که نینتندو با عرضه نسل هشتم کنسول های بازی، رقابت را به دو کمپانی سونی و مایکروسافت باخته است و شرایط نه چندان جالبی را تجربه می کند. کنسول Wii U نینتندو طبق آخرین گزارش ها فروشی معادل 11 میلیون واحد داشته است و کنسول دستی 3DS هم علی رغم فروش کلی قابل قبول، روز به روز سهم بیشتری از بازار را از دست می دهد.

اما مدیرکل جدید نینتندو، تاتسومی کیمیشیما، در طی یک کنفرانس تلفنی پرسش و پاسخ، درباره انتظارات خود از کنسول جدید NX گفته که شایعات مربوط به آن از چند ماه گذشته آغاز شده بود. بنابر سخنان کیمیشیما می توان به این نتیجه گیری رسید که کمپانی ساکن کیوتو، نسبت به عملکرد پلتفرم جدید خود خوشبین است و احتمالا می تواند با کسب درآمد بسیار زیاد، بار دیگر نینتندو را وارد عرصه رقابت کند.

کیمیشیما اخیرا گفته است که:

برای رسیدن به سوددهی رایج نینتندو، فاکتور مهم آن است که عرضه NX و نیز تجارت موبایل های هوشمند با قدرت هرچه تمام تر صورت گیرد. به عقیده من کلید انجام این کار آن است که از منابع در دسترس به درستی استفاده شود و سخت افزارها و نرم افزارها با برنامه ریزی مناسب در دسترس کاربران قرار گیرند.

اما منظور از «سوددهی رایج نینتندو» چیست؟ همانطور که وب سایت Gamasutra هم اشاره کرده، کمپانی نینتندو با عرضه Wii و DS محبوبیت فوق العاده ای به دست آورد و سودی کلان روانه جیب آن ها شد. این روند تا سال 2011 ادامه یافت و بعد از آن نینتندو با افت نرخ درآمد و حتی ضرر و زیان مالی مواجه شد.

گذشته از پلتفرم NX، اشاره کیمیشیما به موبایل های هوشمند و بازی هایی که قرار است توسط نینتندو برای آن ها تولید شود بسیار جالب است. اگرچه هنوز مشخص نیست که نینتندو فعالیت خود در حوزه گیمینگ موبایل را تا چه حد گسترش خواهد داد، به نظر می رسد که مدیر جدید نینتندو برنامه های بزرگی برای این بخش از صنعت بازی های ویدیویی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی