ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار تصویر جدید از تلفن هوشمند جی 5 ال جی و ماژول Magic Slot آن

با استناد به عکسی که امروز در اختیار سایت اندروید آثاریتی قرار گرفت، می توان مطمئن شد که تلفن هوشمند G5 ال جی قابلیتی به نام Magic Slot داشته باشد که امکان اتصال لوازم جانبی یا ماژول ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

با استناد به عکسی که امروز در اختیار سایت اندروید آثاریتی قرار گرفت، می توان مطمئن شد که تلفن هوشمند G5 ال جی قابلیتی به نام Magic Slot داشته باشد که امکان اتصال لوازم جانبی یا ماژول های مختلف به آن را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

البته همانطور که در تصویر می بینید برای جلوگیری از فاش شدن ماهیت منبع این عکس، تصویر پس زمینه حذف گردیده است با این همه می توان تایید کرد که با تصویری واقعی از ال جی G5 روبرو هستیم.

این عکس در واقع یک دستگاه G5 طلایی را از قسمت پشت به تصویر می کشد که ماژولی بیش از اندازه بزرگ به آن متصل گردیده است. لبه بالایی دستگاه همان ترکیب بندی آشنای دوربین های دوگانه ای را دارد که پیشتر در تصاویر منتشر شده قبلی شاهدش بودیم و با یک حسگر اثرانگشت و همچنین برآمدگی مربوط به دوربین همراه شده است.

فقدان دکمه های فیزیکی در سمت راست بدنه همچنین با دیگر تصاویر فاش شده قبلی همخوانی دارد که در آنها، دکمه مربوط به کنترل صدا در سمت چپ دستگاه دیده می شد.

lg-g5-module-sharpened-840x472

اما باز گردیم به سراغ ماژولی که در تصویر می بینید. اولین سوال در مورد چیستی این ماژول مطرح می شود. در نگاه نخست، این ماژول شبیه به یک پکیج باتری به نظر می آید اما اگر اندکی در تصویر دقیق شویم با نشانه هایی روبرو خواهیم شد که ما را به ماژولی متفاوت از این رهنمود خواهند کرد.

برای نمونه سوال پیش می آید که یک ماژول باتری چه نیازی به این همه دکمه فیزیکی دارد و چرخنده دارد. در هر حال از دید بساری تصویر به یک باتری بیرون آمده تعلق دارد که مجموعه ای از امکانات جالب را در خود جای داده با این همه، برخی هم تصوری غیر از این دارند.

اما اگر تصویر به ماژول دوربین مربوط باشد چه؟ خبرهای فاش شده قبلی نشان می دهند که Magic Slot امکان نصب دوربین های مختلف را برای کاربر فراهم می آورد. ماژولی که در تصویر دیده می شود قطعا فاقد هر گونه لنز دوربین است، با این همه، شاید امکانات و قابلیت های اضافه ای را برای لنز دوربین G5 به ارمغان بیاورد و در کنار آن نقش یک باتری بزرگ تر را هم بر عهده بگیرد.

با در نظر داشتن همین نکته می توان اینطور نتیجه گرفت که دکمه چرخنده موجود در تصویر نقش نوعی مکانیزم کنترلی یا حتی زوم را برای دوربین ایفا می کند و دکمه ای که در سمت راست آن دیده می شود نیز می تواند همان دکمه پاور دستگاه باشد و دکمه بزرگ تر در سمت چپ نیز بیشتر به دکمه شاتر شبیه است تا هر چیز دیگری.

LG-G5-modular-battery-design

البته کارکرد دقیق این ماژول احتمالا تا قبل از کنفرانس خبری ال جی که قرار است آخر این هفته برگزار گردد مشخص نمی شود اما تصویر جزئیاتی را نشان می دهد که بسیاری از کاربران مدتهاست بی صبرانه انتظارشان را می کشند.

در لبه پایینی این ماژول مرموز نیز می توانیم نوعی مفصل را ببینیم که در زیر آن چیزی شبیه به پورت یو اس بی تایپ سی، منافذ اسپیکر و یک پورت هدفون هم دیده می شود. سوال اینجاست: آیا این بخش ها جزوی از بدنه G5 هستند یا بخشی از ماژول آن.

با در نظر داشتن عکس ها و اطلاعات منتشر شده قبلی و جزئیاتی که توسط یک شاهد عینی منتشر شده، می توان گفت که کل بخش پایینی بدنه G5 از آن جدا می شود و از آنجا می توان یک باتری را که در بدنه اصلی موبایل قرار دارد مشاهده نمود.

این یعنی اگر یک ماژول بزرگ نظیر آنچه در تصویر دیده می شود را به بدنه متصل نماییم آنگاه دیگر امکان اتصال مجدد بخش پایینی بدنه G5 به آن وجود ندارد.

به این ترتیب می توان اینطور نتیجه گرفت که ماژول های مختلف این موبایل همراه نیمه پایینی بدنه دستگاه فروخته می شوند که دربرگیرنده حاشیه پایینی نمایشگر و همچنین پورت های مختلفی می شود که در قسمت پایینی وجود دارند.

lg-g5-leak-2

همانطور که در تصویر می بینید یک درز یا شکاف آشکار در لبه پایینی G5 وجود دارد که در سمت چپ تصویر دیده می شود و آن را در عکس های دیگر دیده بودیم. بخش انتهایی G5 همچنین آنطور که به نظر می رسد رنگ متفاوتی از سایر بخش های بدنه دارد که این مساله نیز در قسمت شکاف بهتر دیده می شود.

البته در نظر داشته باشید که اینها صرفا گمانه زنی هایی هستند که با استناد به یک عکس تایید نشده مطرح می گردند و نمی توان با قطعیت در مورد آنها صحبت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • new
    new | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    به نظرم این عکس جی5 با قبلیش یکم تو برامدگی دوربین فرق داره به نظرم این یکی کم تره شاید همه اینا نمونه اولیه بوده

  • مهدی
    مهدی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    فک کنم طراحیش مورد پسند نباشه واسه عموم

    • Dandelion
      Dandelion | ۱ اسفند ۱۳۹۴

      من خودم، به عنوان یه مخاطب عام، از هر چی ایده و طراحی جدیده استقبال میکنم. مهم اینه که کپی از طرح های برندهای دیگه نیست. مثل سامسونگ...
      ال جی بانوآوری در طراحی ثابت کرده که نه تنها اولین ها رو میسازه بلکه بهترین ایده ها رو داره. این طراحی هم صرف نظر از جدید بودنش لابد حکمتی داره و کاربردیه. باید تا فردا صبر کرد و دید.....

  • saeed_r
    saeed_r | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    "سوال اینجاست: آیا این بخش ها جزوی از بدنه G5 هستند یا بخشی از ماژول آن."
    اینم سواله آخه :-|

    • محمد
      محمد | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

      مگه الجی احمقه بدنشو این شکلی بزنه...

      • saeed_r
        saeed_r | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

        همینو بگو والا

  • safi
    safi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    این که خیلی ضایعست پشتش فک نکنم این باشه

مطالب پیشنهادی