ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپی که اسمارت فون شما را به یک رایانه رومیزی بدل می کند
تکنولوژی

با NexDock آشنا شوید؛ لپ تاپی که تلفن هوشمند شما را به یک رایانه رومیزی تبدیل می کند [تماشا کنید]

امروزه تلفن های هوشمند و تبلت ها از لحاظ قدرت پردازشی چیزی کم از رایانه های معمولی ندارند. نقص اصلی این ابزارهای موبایل در مقابل رایانه های رومیزی، نه سیستم عامل های محدود و نرم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

امروزه تلفن های هوشمند و تبلت ها از لحاظ قدرت پردازشی چیزی کم از رایانه های معمولی ندارند. نقص اصلی این ابزارهای موبایل در مقابل رایانه های رومیزی، نه سیستم عامل های محدود و نرم افزارهای ضعیف، بلکه نوع طراحی و ابعاد آنهاست. موبایل های هوشمند رده بالا از پردازنده های قدرتمندی بهره می برند، اما وقتی هدف محتوایی با ابعاد بزرگ یا تایپ متن های طولانی باشد، کارایی آنها به شدت پایین می آید. تبلت ها با نمایشگرهای بزرگ تر شاید مناسب تر باشند، اما باز هم در این زمینه قابل قیاس با لپ تاپ ها نیستند.

کمپانی هایی چون مایکروسافت با ویژگی Continuum و کونیکال با قابلیت Convergence سیستم عامل اوبونتو، به دنبال حل این مشکل هستند. اما به تازگی یک استارت آپ ایده جالب تری را در این رابطه مطرح کرده است؛ یک لپ تاپ بسیار ارزان قیمت که توان پردازشی خود را تبلت و تلفن هوشمند شما می گیرد.

مشکلی که در مورد راهکارهایی چون Continuum وجود دارد، بحث قابل حمل بودن آنهاست. برای این که بتوانید از این سرویس مفید در هر شرایطی استفاده کنید، می بایست که همواره یک نمایشگر، یک کیبورد و موس همراه خود داشته باشید. این کار در اکثر مواقع شدنی نیست.

در همینجاست که ایده NexDock کارایی خود را به اثبات می رساند، چرا که در این شرایط شما هرسه این ابزارها را یکجا و در قالب یک لپ تاپ در اختیار خواهید داشت.

این ابزار از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با یک نوت بوک ندارد. اما در اصل تنها از یک نمایشگر ۱۴ اینچ به همراه کیبورد و ترک پد، پورت های لازم از جمله USB و HDMI و یک باتری ۱۰ هزار میلی آمپری تشکیل شده است. این ابزار در ابتدا برای استفاده از قابلیت Continuum ویندوز ۱۰ طراحی شده بود، اما تنها به این سیستم عامل محدود نماند و حالا تقریباً می توان هر مدل موبایل هوشمند و تبلت را به آن متصل کرد.

علاوه بر این ها، شما می توانید پاکت پی سی هایی که در ابعاد یک فلش مموری هستند را نیز به آن متصل کنید و یک لپ تاپ تمام و کمال داشته باشید. NexDock حتی می تواند نقش یک نمایشگر را برای گجت هایی چون Chromecast و Miracast نیز بازی کند.

قابلیت های جالب این ابزار به این موارد خلاصه نمی شود. چرا که می توان از آن به عنوان نمایشگر دوم لپ تاپ خود نیز بهره ببرید و با آن باتری موبایل و تبلت ها را هم شارژ نمایید.

h3gymsxl0rpffybvxbeg

البته باید این را هم در نظر گرفت که گجت NexDock حدود 1.5 کیلو وزن و ۲ سانتی متر قطر دارد و رزولوشن نمایشگر TN آن برابر با 1366x768 است، که چندان مطلوب به نظر نمی رسد. در واقع شما با یک لپ تاپ نه چندان سبک مواجهید که به تنهایی قابلیت های یک لپ تاپ را دارا نیست.

البته قیمت اولیه ای که برای این گجت کاربردی در نظر گرفته شده چیزی در حدود 99 تا 149 دلار است، که تا اندازه ای عیب های فوق را پوشش خواهد داد.

ایده NexDock هنوز راه زیادی تا نهایی شدن در پیش دارد. تیم طراح برای جمع آوری سرمایه لازم جهت تولید آن یک کمپین ۳۰۰ هزار دلاری را در سایت Indiegogo راه اندازی کرده که تا امروز آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفته، گرچه هنوز یک ماه فرصت برای جذب سرمایه بیشتر پیش روی آنها قرار دارد.

تیم سازنده اعلام کرده در صورت تامین بودجه لازم، تحویل دستگاه های پیش خرید شده را از ماه ژوئن آغاز خواهد کرد. ضمن این که آنها ایده خود را محدود به یک لپ تاپ نکرده و قصد دارند در آینده نمونه هایی در ابعاد یک رایانه رو میزی و یک تبلت را هم به تولید برسانند.

در ادامه می توانید به تماشای ویدیوی معرفی NexDock بنشینید.


>
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    این عالیه. اگر امکانش رو داشتم، حتما از این پروژه حمایت می کردم...

مطالب پیشنهادی