ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به روز رسانی جدید مایکروسافت برای سرفس بوک برخی از مشکلات مهم تر این محصول را حل خواهد کرد

هنگامی که در ماه اکتبر سال گذشته سرفس بوک در اختیار رسانه ها قرار گرفت تا آنها این محصول را مورد نقد و بررسی قرار دهند بسیاری از سایت ها و منتقدین در نوشته های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

هنگامی که در ماه اکتبر سال گذشته سرفس بوک در اختیار رسانه ها قرار گرفت تا آنها این محصول را مورد نقد و بررسی قرار دهند بسیاری از سایت ها و منتقدین در نوشته های خود به برخی از اشکالات فنی عجیب آن اشاره کردند. عمده ی افرادی که دیوایس را تجربه نموده بودند می گفتند که به صورت مداوم با «صفحه ی آبی مرگ» -یا همان بلو اسکرین- مواجه شده اند و برخی از درایورها نیز مرتباً کرش می کرده اند.

مایکروسافت در پاسخ به مسائل بالا به رسانه ها اطمینان داد بخشی از مشکلات مهم تر را حتماً تا پیش از ارائه ی نهایی دستگاه به بازار حل کند؛ امری که بعداً شواهد نشان دادند عملی نشده و وعده ای پوچ بوده است. چندی بعد هم کاربرانی که سرفس بوک و سرفس پرو ۴ خریده بودند گلایه هایشان در همین رابطه بالا گرفت و صدای فریاد شان به آسمان برخواست.

در نهایت کار به جایی رسید که «پال تارات»، یکی از نویسندگان کهنه کار دنیای تکنولوژی، طی مقاله ای از رویدادهای پیش آمده با عنوان «سرفس گیت» یاد کرد و البته خیل عظیمی از کاربران ناراضی نیز هر روز در انجمن پشتیبانی آنلاین کمپانی ردموندی پست هایی از گلایه هایشان را ارسال می کردند.

در همین راستا عاقبت امروز غول نرم افزاری تحت رهبری ساتیا نادلا فریموری به روز شده برای سرفس بوک و سرفس پرو ۴ عرضه نموده که قرار است مشکلات مدیریت مصرف انرژی و درایورهای اینتل در این دستگاه ها را رفع کند. مایکروسافت تائید نکرده که همه ی مسائل پیشین برطرف خواهند شد یا خیر، ولی «پانوس پانای»، مدیر بخش سرفس این کمپانی، در واکنش خود نشان داده که از بازخوردها آگاه هستند و در تلاش اند تا پشتیبانی لازم را از کاربران شان به عمل آورند.

پانای در این زمینه می گوید: «ما خود را متعهد می دانیم تا تجربه کاربری سرفس ها را بهبود بخشیم. ضمناً به تلاش مان ادامه خواهیم داد تا اشخاص بتوانند از همه ی ویژگی های مفید ویندوز ۱۰ روی این دستگاه ها به بهترین شکل استفاده ببرند.»

به نظر می آید یکی از دردسرهای اصلی مایکروسافت باز می گردد به تراشه های "اسکای لیک" اینتل و نحوه ی مدیریت مصرف انرژی توسط آنها. ناگفته نماند که ردموندی ها در این رابطه تنها نیستند و کمپانی دل هم در دستگاه هایی که پردازنده های مذکور را به کار بسته مسائل مشابهی را تجربه کرده و کوشش نموده تا از طریق ارائه به روز رسانی های بایوس و... آنها را رفع و رجوع کند.

به صورت معمول، تولید کنندگان سخت افزاری وقتی نسلی تازه از پردازنده ها با معماری جدید را به کار می گیرند با مشکلاتی مواجه می شوند. ولی ظاهراً اینبار اسکای لیک بیش از نسل های پیشین دردسر ساز شده و حل مسائل پدید آمده نیز بر همین اساس طولانی تر گشته.

مایکروسافت برخی از نقیصه ها را امروز مرتفع ساخته و امید می رود با به روز رسانی هایی که از طریق بخش «ویندوز آپدیت» ارائه خواهند شد نقصان های دیگر نیز برطرف گردند. پانای گفته است: «ما خوشحالیم که بسیاری از کاربران سرفس های خود را دوست دارند و مربتاً در انتظار شنیدن بازخوردها هستیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • حسین
    حسین | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    من سزفس پرو 4 دارم، با این آپدیت به نظر مشکل مصرف باطری در حالت اسلیپ بهتر شده، دیشب دستگاه رو در حالت اسلیپ گذاشتم امروز صیح دیدم 20 درصد از باطری کم شده (قبل از آپدیت خالی می شد). البته هنوز با استانداردهای مک بوک فاصله داره در این زمینه. در مورد کرش کردن درایور دیسپلی هم قبلا با آپدیتی که داده بودن خیلی کم شده بود ولی از این آپدیت آخر هنوز زمان زیادی نگذشته که بتونم بکم درست شده یا نه. یه مشکل دیگه که برطرف شده اینکه قبلا وقتی دستگاه رو خاموش می کردم و بعد روشن می کردم در لاگین اول دوربین ریلسنس روشن نمی شد و مجبور بودم با پین لاگین کنم. مشکل روتیشن در حالت دسکتاپ هم حل شده(قبلا درست کار نمی کرد).

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی