ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلکاتل از دو تلفن همراه Idol 4 و Idol 4s رونمایی کرد

زیبایی و آلکاتل دو واژه ای هستند که عمدتا در کنار هم مفهوم پیدا نمی کنند اما با این حال، تلاش مشترک کمپانی فرانسوی آلکاتل-لوسنت و شرکت چینی TCL، این بار جذاب از آب در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۵

زیبایی و آلکاتل دو واژه ای هستند که عمدتا در کنار هم مفهوم پیدا نمی کنند اما با این حال، تلاش مشترک کمپانی فرانسوی آلکاتل-لوسنت و شرکت چینی TCL، این بار جذاب از آب در آمده. آلکاتل دقایقی پیش از سری تلفن های Idol 4 با دو تلفن همراه پرده برداشت: Idol 4 و Idol 4s. هر دو، قاب فلزی و بدنه ای شیشه ای دارند.

در حالی که دو تلفن همراه نام برده از نام و ظاهری مشابه بهره می برند اما تفاوت در اندازه و کارایی شان بسیار است. آلکاتل آیدل 4s نسبت به برادرش قدرت بیشتری دارد و به نمایشگری 5.5 اینچی QHD مجهز شده. چیپ اسنپدراگون 652 نیز قلب تپنده اش است. از سوی دیگر، آلکاتل آیدل 4، نمایشگر 5.2 اینچی با قدرت نمایش پیکسل 1920 در 1080 است که در زیر آن، چیپ اسنپدراگون 617 قرار گرفته است.

مشخصا، این دو دستگاه چندان قدرتمند نیستند و در برابر گلکسی اس 7 و ال جی جی 5 که فردا معرفی خواهند شد حرفی برای گفتن ندارند، اما باید توجه داشت که قیمت آن ها نیز مناسب جیب هایی است که برای کمتر هزینه کردن آمادگی دارند.

مشخصات دو دستگاه در کنار هم
مشخصات دو دستگاه در کنار هم

نکته جالب در مورد این دو تلفن همراه، جعبه آن ها است. در حقیقت این جعبه، پس از بیرون آمدن تلفن همراه تبدیل به یک تکه زباله نخواهد شد. می توانید با قرار دادن موبایل درون جایگاه مخصوص، از جعبه به عنوان هدست واقعیت مجازی بهره برد.

هر دو تلفن از فناوری شارژ سریع نیز بهره می برند. باتری تلفن قوی تر، 4s در عرض 1.6 ساعت شارژ می شود در صورتی که باتری آیدل 4 فقط یک ساعت زمان لازم دارد. اسپیکرهای دوگانه استریو نیز از ویژگی های هستند که روی هر تلفن همراهی پیدا نمی توان کرد.

آیدل 4s از استانداردهای FDD LTE B1/3/7/8/20/28A بهره می برد در حالی که آیدل 4 به استانداردهای FDD LTE B1/3/7/8/20/28A/38/40 مجهز شده است. دو موبایل مذکور برای عرضه در اروپا و آسیا در نظر گرفته شده اند و خبری از عرضه شان در ایالات متحده آمریکا نخواهد بود.

آیدل 4 با قیمت 280 دلار و آیدل 4s با بهای 400 الی 500 دلاری قابل خریداری است. هنوز تاریخ عرضه دستگاه ها مشخص نشده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی