ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چوب حراج بر کسب و کار یاهو؛ غول اینترنتی به مزایده گذاشته می شود

رویترز گزارش داده است که یاهو رسما فروش کسب و کار اصلی خود را در روز گذشته اعلام نمود؛ اقدامی که از نظر سرمایه گذاران نگران و ناامید، مثبت ارزیابی شده اما نتوانسته یک شرکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

رویترز گزارش داده است که یاهو رسما فروش کسب و کار اصلی خود را در روز گذشته اعلام نمود؛ اقدامی که از نظر سرمایه گذاران نگران و ناامید، مثبت ارزیابی شده اما نتوانسته یک شرکت سرمایه گذار را از دست یابی به اهدافش برای روی کار آوردن مهره های مورد نظر خود در هیئت رئیسه یاهو باز دارد.

بعد از آنکه این غول اینترنتی اعلام کرد، هیئت مدیره آن کمیته ای از مدیران مستقل را تشکیل داده اند تا استراتژی های جایگزین را برای پشت سرگذاشتن بحران تدوین نمایند، و اعلام خبر مشارکت بانک های سرمایه گذار و یک شرکت حقوقی برای دنبال کردن مراحل اداری لازم، ارزش سهام یاهو به یک باره افزایش پیدا کرد.

برپایی مزایده (اقدامی که شرکت سرمایه گذار به نام Starboard Value و دیگران از اواخر سال قبل تا به الان خواهانش بوده اند) نشان داد که این شرکت گامی دیگر به سمت فروش کسب و کار اصلی اش که در برگیرنده بخش های سرچ، ایمیل و سایت های خبری است نزدیک تر شده و صرفا قصد واگذاری برخی از این بخش ها را ندارد.

این اقدام همچنین به دنبال سه سال تلاش مستمر ماریسا میر مدیرعامل یاهو صورت می گیرد که بر آن بود با تمرکز بیشتر روی اپلیکیشن های موبایلی و افزایش درآمدهای حاصله از واحد تبلیغات کسب و کار یاهو را رونق ببخشد.

اما حتی حالا هم که یاهو به مزایده گذاشته شده است، جفری اشمیت مدیرعامل شرکت Starboard قصد عقب نشینی از مواضع خود و دست بر داشتن از تلاش برای تغییر هیئت رئیسه این شرکت را ندارد و همچنان گروه های مختلفی از مدیران را برای هیئت مدیره این شرکت پیشنهاد می دهد.

اشمیت در نامه ای که به تاریخ شش ژانویه برای هیئت مدیره یاهو ارسال کرد، اعلام نمود: «اگر هیئت مدیره نمی خواهد بپذیرد که تغییرات اساسی نیاز است، آنگاه شاید یک رقابت انتخاباتی لازم باشد تا به این ترتیب سهامداران بتوانند بخش قابل توجهی از اعضای هیئت رئیسه را با مدیرانی که بهترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارند جایگزین نمایند.»

با وجود آنکه هیئت مدیره نشانه ای دال بر وجود این نیاز را از خود بروز نمی دهد، اشمیت همچنان قصد دارد مدیران تازه ای را برای تکیه زدن به صندلی های هیئت رئیسه نامزد کند و از این طریق مطمئن شود که پروسه فروش به بهترین شکل ممکن انجام می گیرد.

به این ترتیب سهامداران می توانند از 5 روز دیگر، مدیر یا گروهی از مدیران را برای حضور در هیئت رئیسه یاهو معرفی نمایند و این پروسه تا 5 مارس ادامه می یابد.

برایان ویزر از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی Pivotal گفته است: روشن است که تنها دلیل بروز این اتفاق، خطری است که به خاطر درگرفتن جنگ بر سر کرسی های هیئت مدیره یاهو ممکن است به وجود بیاید. Starboard که هم اکنون 0.75 درصد از سهام یاهو را در مالکیت خود دارد از هر گونه اظهار نظر در اینباره خودداری کرده است.

میر نیز روز جمعه اظهار داشت: جدا کردن سهام علی بابا از کسب و کار یاهو امری ضروری است تا از این طریق ارزش سهام سهامداران ما در بالاترین میزان خود باقی بماند.

اریک جکسون از سرمایگذاران شرکت SpringOwl Asset Management در این باره گفت: هیئت مدیره یاهو نگران خطر شکست در رقابتی است که احتمالا بر سر تصدی پست های هیئت مدیره اش رقم خواهد خورد. گفتنی است که هم اکنون ورایزن یکی از خریداران احتمالی یاهو محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • افشین
    افشین | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    بابا این مریسا خانم کلا همش قیافه است. این همه سایت‌ها در مدح این خانم قلم‌ها فرسوده کردن، تهش گند زد تو یاهو رفت پی کارش!
    آخر هم نفهمیدم چرا اینقدر بزرگش کردن

  • Abolfazl
    Abolfazl | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    چه شکوهی داشت اون موقعی که من بچه بودمو تازه داشتم با اینترنت آشنا میشدم! اون موقعا حتی کمتر کسیو میدیدم که واسه سرچ از گوگل استفاده کنه. سرویس ایمیلش بهترین بود، الان حتی خودمم یه سالی هست که به یاهو میلم سر نزدم! شرایط بدجوری داره پیش میره، کمپانی ها یکی یکی دارن تسلیم میشن تو این وض شرکتی که بتونه خودشو بکشونه بالا یا خودشو بالا نگه داره واقعا شاهکار کرده.

  • siavasha24
    siavasha24 | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    اگر اپل بیاد یاهو رو بخره.... بعد از مدتها میتونیم یک رقابت درس حسابی بین موتور های جستجو رو ببینیم

    • حسام
      حسام | ۳ اسفند ۱۳۹۴

      اپل که خودش از موتور بینگ استفاده می کنه. یاهو هم اگر اشتباه نکنم مدتها از بینگ استفاده می کرد.
      یاهو باید از مسنجرش بیشتر پشتیبانی می کرد. می تونست با واتس اپ رقابت کنه

مطالب پیشنهادی