ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گارتنر گزارش خود از عملکرد تولید کنندگان موبایل در سه ماهه چهارم 2015 را منتشر کرد

چندی پیش گارتنر گزارش داد که فروش آیفون برای نخستین بار در تاریخ اپل با کاهش سال به سال در بازه زمانی سه ماهه روبرو شده و این در حالی است که شرکت ساکن کوپرتینو مدعی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

چندی پیش گارتنر گزارش داد که فروش آیفون برای نخستین بار در تاریخ اپل با کاهش سال به سال در بازه زمانی سه ماهه روبرو شده و این در حالی است که شرکت ساکن کوپرتینو مدعی شده از اکتبر تا دسامبر سال گذشته میلادی توانسته 74.8 میلیون دستگاه آیفون بفروشد و در بازه زمانی مشابه سال قبل نیز بالغ بر 74.5 میلیون دستگاه توسط این شرکت به فروش رفته است.

داده های منتشر شده توسط گارتنر که میزان فروش آیفون به کاربران نهایی را نشان می دهد، حکایت از آن دارد که این کمپانی در بازه زمانی یاد شده در سال 2015 میلادی، 71.5 میلیون دستگاه آیفون فروخته در حالی که میزان فروش آن در بازه زمانی مشابه در سال قبل برابر با 74.8 میلیون دستگاه بوده است.

براساس اعلام گارتنر سهم فروش اسمارت فون اپل در سه ماهه چهارم سال قبل برابر با 17.7 درصد بوده که نسبت به رقم 20.4 درصدی ثبت شده در سال قبل کاهش محسوسی داشته است.

سامسونگ هم که در سه ماهه پایانی 2015، نخستین فروشنده تلفن همراه در دنیا لقب گرفته 83.4 میلیون دستگاه موبایل را به مشتریانش عرضه کرده است که این رقم حدودا 10 میلیون بیشتر از میزان فروش این تولید کننده در سه ماهه چهارم سال 2014 است. به این ترتیب سهم سامسونگ از فروش جهانی بازار موبایل نیز از 19.9 درصد به 20.7 درصد در سال گذشته رسید.

بعد از این دو غول تکنولوژی، هوآوی با در اختیار گرفتن 8 درصد از سهم بازار جهانی موبایل در جایگاه سوم  قرار گرفت. سهم بازار این تولید کننده 40 درصد بیشتر از رقم 5.7 درصدی به دست آمده توسط آن در سه ماهه چهارم سال 2014 بود که یعنی فروش تلفن های هوشمند هوآوی از 21 میلیون به 32.1 میلیون دستگاه در سال جدید رسیده است.

نخستین تلفن هوشمند این شرکت از سری نکسوس که با نام نکسوس 6 پی به بازار عرضه گردید، قطعا در افزایش فروش آن موثر بوده. در گزارش گارتنر آمده است که لنوو و شیائومی جایگاه های چهارم و پنجم جدول را در سه ماهه چهارم سال 2015 در اختیار داشته اند و ظاهرا هر دوی این شرکت ها سهم بازار خود را نسبت به سال 2014 از دست داده و با کاهش فروش محصولاتشان روبرو بوده اند.

در هر حال، در تمام طول سال 2015، سامسونگ با فروش 320.2 میلیون دستگاه پیشتاز بوده است که این رقم نسبت به رقم ثبت شده 307.6 میلیون دستگاه فروخته شده در سال 2014 بیشتر بود اما با وجود همین افزایش 9.7 درصدی در فروش تلفن های همراه سامسونگ سهم بازار آن از رقم 24.7 درصد به 22.5 درصد در سال جدید کاهش یافت.

اپل با فروش کلی 225.9 میلیون دستگاه آیفون در کل سال 2015 جایگاه دوم این جدول را در اختیار داشت و 15.9 درصد از سهم بازار جهانی اسمارت فون را به خود اختصاص داد که این میزان به مراتب بیشتر از سهم 15.4 درصدی آن در سال 2014 بود. دیگر اسامی جای گرفته در لیست 5 فروشنده مطرح و اصلی تلفن هوشمند دنیا عبارتند از هوآوی (با سهم بازار 7.3 درصد)، لنوو (با سهم 5.1 درصدی همراه با موتورولا) و شیائومی (با رقم 4.6 درصد).

در مورد سیستم عامل ها هم باید بگوییم همانطور که احتمالا حدس می زنید بازار در سال قبل تحت تسلط اندروید (با 80.7 درصد) و iOS (با رقم 17.7 درص) بوده است که مجموعا 98 درصد از بازار این محصولات را در سه ماهه چهارم سال قبل به خود اختصاص داده بودند.

تلفن های هوشمند بهره مند از ویندوز نیز تنها 1.1 درصد از کل سهم بازار را در اختیار داشتند که افتی قابل توجه را در قیاس با رقم 2.8 درصدی ثبت شده این سیستم عامل در سه ماهه چهارم سال 2014 نشان می دهد.

البته این ناکامی و حضور کمرنگ ویندوز در بازار موبایل را می توان به عوامل مختلفی از جمله تاخیر در ارائه ویندوز 10 موبایل یا بازاریابی ضعیف این شرکت در فصل تعطیلات سال قبل نسبت داد.

در هر حال مقصر اصلی کمرنگ بودن ویندوز است و ظاهرا اهالی ردموند کوچک ترین تلاش را برای ربودن سهام بازار اندروید و iOS نمی کنند و ترجیح داده اند دست روی دست بگذارند. با این همه باید بگوییم که غول نرم افزاری از بلک بری خوش اقبال تر بوده چراکه رقیب کانادایی آن تنها 0.2 درصد از سهم بازار را در بازه زمانی یاد شده به خود اختصاص داده و به جایگاه انتهایی جدول سقوط کرده است.

با در نظر داشتن اینکه درآمد مایکروسافت از محل ارائه پتنت به کاربران اندرویدی بیشتر از فروش آن در بخش تلفن های هوشمند ویندوزی است، حقیقت بسیار ساده است: این شرکت تنها از آن جهت در بازی سخت افزار موبایل باقی مانده تا نشان دهد که در این حوزه حضور دارد و بس.

Samsung-and-Android-are-on-top-during-the-fourth-quarter-and-all-of-2015

Samsung-and-Android-are-on-top-during-the-fourth-quarter-and-all-of-2015 (1)

Samsung-and-Android-are-on-top-during-the-fourth-quarter-and-all-of-2015 (2)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ممد
    ممد | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    تفاوت را اینجا بصورت زنده لمس کنید.
    سامسونگ:?320
    ایفون:225
    انتخاب با شماس.

    • امین
      امین | ۲ اسفند ۱۳۹۴

      سامسونگ با تولید 10000 گوشی در سال
      اپل با تولید 2 گوشی در سال
      قضاوت با شما . تفاوت را سه بعدی لمس کنید

  • مهدی
    مهدی | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    ماشاالله به الجی خودم که تو total قرار گرفته

  • shs77
    shs77 | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    Xiaomi با معرفی Mi5 میترکونه سال 2014 ترکونده بود! اما در 2015 یک پرچمدار خوب نداشت و Mi note هم پردازنده اش خوب نبود و داغ میکرد

    احتمال خیلی زیاد به رتبه 3 یا 4 میرسه تا چند ماه دیگه

  • مسعود
    مسعود | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    سونی کو پس ?

    • Alireza
      Alireza | ۱ اسفند ۱۳۹۴

      داداش خوابیا ! سونی دیگه چیه مگه هنو هست?????

    • مهدی
      مهدی | ۱ اسفند ۱۳۹۴

      تو others قرار گرفته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی