ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک به هدست واقعیت مجازی VR 360 ال جی

دکتر رامچان وو، یکی از مدیران بلند مرتبه ال جی از هدست های واقعیت مجازی متنفر است. وی می گوید آن ها بیش از اندازه بزرگ هستند و از همه مهم تر، مدل مو را ...

تیم دیجیاتو
نوشته شده توسط تیم دیجیاتو | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

دکتر رامچان وو، یکی از مدیران بلند مرتبه ال جی از هدست های واقعیت مجازی متنفر است. وی می گوید آن ها بیش از اندازه بزرگ هستند و از همه مهم تر، مدل مو را هم خراب می کنند.

بنابراین، به همین دلیل است که ال جی به سراغ VR 360 رفته، هدستی که تنها 117 گرم وزن داشته و آنقدر باریک است که می توان با یک دست آن را کاملا راحت و بی دردسر جا به جا کرد.

این دستگاه اما چندان عام و همگانی نیست و فقط از طریق پورت یو اس بی سی موجود روی ال جی جی 5 کار می کند. بنابراین اگر پرچمدار جدید ال جی را نخرید، این دستگاه هم به هیچ دردی نمی خورد. همانند دیگر هدست های واقعیت مجازی، می توانید ویدیوهای سه بعدی یوتوب و استریت ویوهای گوگل را تماشا کنید.

P1160922-650-80

این دستگاه به عنوان ورژنی سبک تر از هدست های کنونی معرفی شد اما در حقیقت باید گفت که LG VR 360 هدستی عقب افتاده تر از Gear VR سامسونگ از لحاظ تکنولوژی است.

P1160911-650-80

در زمینه طراحی هم قطعا راحت ترین دستگاهی که تا به حال روی سر خود گذاشته اید نیست. برای اینکه مدل موی شما به هم نخورد، ال جی تصمیم گرفته تا بندها را حذف کند و هدست خود را مانند یک عینک طراحی کند. بنابراین فشاری 12 گرمی را باید روی بینی، گوش ها و کناره های چشم خود تحمل کنید.

P1160918-650-80

 

نکته مثبیت در مورد این دستگاه قابلیت سوئیچ کردن آن به صورت خودکار است: به این صورت که کافیست دستگاه را به موبایل خود متصل کرده و آن را روی صورتتان قرار دهید تا بلافاصله با امکاناتی که برایتان توضیح داده شد قدم به دنیای مجازی بگذارید.

این یعنی می توانید فیلم های 360 دانلود شده خود را مشاهده کنید یا اینکه پای تماشای ویدئوهای 2D بنشینید و تجربه ای نظیر تماشای فیلم در سینما را پشت سر بگذارید.

در نظر داشته باشید که کاربران این دستگاه فعلا امکان استفاده از سرویس نتفلیکس را ندارند (برخلاف Gear VR سامسونگ) و در نتیجه مجبور خواهند بود از میان گزینه های محدود پیش روی خود یکی را انتخاب نمایند.

P1160916-650-80

جالب است بدانید که تجربه تماشای ویدئو با این هدست هم آنچنان که باید دلچسب نیست؛ البته یکی از سخنگویان الجی اعلام کرده که رزلوشن تصویر این دستگاه همانند سایر مدل های موجود در بازار است با این همه، روشن است که نمایشگرهای 1.88 اینچی آن با رزلوشن 720p خود به هیچ وجه قابل مقایسه با رزلوشن 1920 در 1080 پیکسلی اچ تی سی وایو نخواهند بود.

P1160914-650-80

البته این محصول برترین هایی هم نسبت به رقبای خود دارد: برای نمونه می توانید هدست را از طریق موبایل خود شارژ نمایید و طراحی آن هم شاید در بازار بی رقیب باشد.

با این همه بدنه دستگاه به قدری باریک و کم حجم طراحی شده که مانع از ایجاد تجربه ای فراگیر و 360 درجه برای کاربر می شود. خود دستگاه سبک بوده و وزن پایینی دارد اما نمی توان گفت که عملکرد آن با انتظارات برابری می کند.

نظر اولیه

LG VR 360 ایده ای نوین را با خود به همراه دارد اما به لحاظ تجربه کاربری نمی توان آن را جزو برترین ها دانست؛ به بیان دیگر، دستگاه هایی که برای واقعیت مجازی ساخته می شوند یا باید هوش از سر انسان ببرند (درست مانند وایو اچ تی سی یا پلی استیشن وی آر سونی) یا اینکهه بی نهایت ارزان باشند و کار با آنها ساده باشد (یعنی همان تجربه ای که کاربران کاردبرد گوگل دارند) و باید بگوییم دستگاهی که ال جی معرفی کرده چیزی در میانه اینهاست.

خود دستگاه هم به واسطه وزن کم و جنس بدنه اش بیش از اندازه پلاستیکی و بی کیفیت به نظر می آید و برای استفاده های طولانی مدت هم ابدا وسیله راحتی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    این که نمایشگر این عینک به صورت مستقل در خودش قرار داده شده و نیازی به نمایشگر موبایل نداره، خودش یک حرکت خیلی خوب بوده ولی کیفیت پایینش باعث شده که نشه به عنوان یک هدست واقعیت مجازی خوب انتخابش کرد.

  • امیر
    امیر | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    به Gear vr سامسونگ نمیرسه

    • میثم
      میثم | ۳ اسفند ۱۳۹۴

      شما اختلاف قیمتش رو هم در نظر بگیر. ضمناً این اولین تجربه ال جی در این زمینه بوده و در نسخه های بعدی کاملتر میشه.

مطالب پیشنهادی