ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلکاتل از سه تلفن هوشمند سری Pop خود برای دوستداران سلفی پرده برداشت

آلکاتل سه تلفن هوشمند مقرون به صرفه را در جریان کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کرد که بیشتر برای علاقمندان به گرفتن سلفی و شبکه های اجتماعی عرضه خواهند شد. این سه تلفن هوشمند که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۱۳

آلکاتل سه تلفن هوشمند مقرون به صرفه را در جریان کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کرد که بیشتر برای علاقمندان به گرفتن سلفی و شبکه های اجتماعی عرضه خواهند شد.

این سه تلفن هوشمند که از سری Pop معرفی شده اند به ترتیب Pop 4، Pop 4+ و Pop 4S نام دارند و می توان آنها را دستگاه هایی اقتصادی خواند که برای طبقه متوسط رو به پایین ارائه شده اند. از همین رو، می توان حدس زد که مشخصات این دستگاه ها در ابتدایی ترین سطح ممکن باشد و به غیر از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی شان که با فلاش ال ای دی همراه شده و لنز وایدی دارد شاید خصوصیت و امکان قابل توجه دیگری را نتوان برای آنها برشمرد.

ابتدا بهتر است مدل Pop 4 را معرفی نماییم که در میان سه مدل معرفی شده، کوچک ترینشان است و یک نمایشگر 5 اینچی با رزلوشن 720 در 1280 پیکسل برایش در نظر گرفته شده که تراکم پیکسلی آن برابر با 293ppi است؛ همانطور که تایید خواهید کرد این کیفیت ایده آل نیست اما نباید مشکلی را از جهت مشاهده تصویر برای کاربران خود ایجاد نماید.

این موبایل یک چیپست چهار هسته ای 1.1 گیگاهرتزی اسنپدراگون 210 را در خود جای داده و از یک گیگابایت رم بهره می برد. حافظه داخلی این گجت نیز در کمترین میزان ممکن یعنی 8 گیگابایت است اما می توان از طریق کارت حافظه میکرو اس دی آن را به 32 گیگابایت ارتقاء داد.

باتری دستگاه در قیاس با امکانات کلی آن بزرگ است و ظرفیتی برابر با 2500 میلی آمپر ساعت دارد. Pop 4 یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی دارد و همانطور که در ابتدا گفتیم یک دوربین با زاویه واید 84.4 درجه 5 مگاپیکسلی هم که به فلاش ال ای دی مجهز شده است در قسمت جلوی بدنه آن خودنمایی می کند. جالب است بدانید که نرم افزار این دوربین هم از تکنولوژی HDR یا عکس برداری پیاپی پشتیبانی می کند.

POP 4+ نیز تقریبا با مدل پیشتر ذکر شده برابری می کند منتها با این تفاوت که یک نمایشگر 5.5 اینچی با 1.5 گیگابایت رم را در خود جای داده و به جای هشت گیگابایت 16 گیگابایت حافظه داخلی برایش در نظر گرفته شده که آن نیز  از طریق کارت حافظه میکرو اس دی به 32 گیگابایت قابل ارتقاء است.

رزلوشن نمایشگر این موبایل برابر با 720 در 1280 پیکسل اعلام شده که این یعنی در هر  اینچ آن 267 پیکسل جای گرفته است و در نتیجه نمی توان گفت که کیفیت خوبی را از نمای نزدیک از خود به نمایش بگذارد.

POP 4+ فبلتی با نمایشگر بزرگ تر است و درنتیجه بدنه ای بزرگ تر دارد اما متاسفانه باتری اش همان 2500 میلی آمپر ساعت ظرفیت را دارد.

POP 4S در راس همه این موارد قرار دارد؛ فبلتی با نمایشگر 5.5 اینچی و رزلوشن تصویر 1080 در 1920 پیکسل (با تراکم پیکسل 400ppi)، چیپست هشت هسته ای مدیاتک  Helio P10 (که چهار هسته آن سرعت کلاکی برابر با 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته دیگرش سرعت کلاک 1 گیگاهرتز دارند).

2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی نیز دیگر امکانات این موبایل را تشکیل می دهند که آن نیز از طریق کارت حافظه میکرو اس دی به 64 گیگابایت قابل ارتقاست.

دستگاه مورد بحث یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز F2.0 دارد که به امکاناتی نظیر فوکوس خودکار تشخیص فازی، فلاش ال ای دی دو رنگ و لرزشگیر الکترونیکی مجهز شده است.

در قسمت جلوی بدنه هم یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی واید قرار دارد که فلاش ال ای دی برایش در نظر گرفته شده. گفتنی است Pop 4S باتری بزرگ تری را در خود جای داده که ظرفیتی برابر با 2960 میلی آمپر ساعت دارد و ویژگی یا بهتر بگوییم امتیاز مهم دیگر آن نسبت به دو مدل دیگر اسکر اثر انگشت دستگاه است.

در هر سه مدل اندروید مارشملو از قبل بارگذاری شده و Pop 4 و Pop 4+ از Cat 4 LTE پشتیبانی می کنند در حالی که  POP 4S سرعت دانلود سریعتری دارد و از Cat 6 LTE پشتیبانی می کند.

هر سه این محصولات همچنین همراه با هدفون های JBL ارائه می شوند و در مورد تنوع رنگی شان هم باید بگوییم که دو مدل اول بدنه ای مات و برس خورده به رنگ دودی و نقره ای دارند در حالی که POP 4S بدنه ای براق و طلایی دارد و علاوه بر این یک رنگ خاکستری هم برایش در نظر گرفته شده است. قیمت و تاریخ عرضه این محصولات هنوز هم از سوی کمپانی سازنده اعلام نشده است.

POP-4-accessories-w800-h600

POP-4S (1)-w800-h600

POP-4-w800-h600

 

POP-4 (1)-w800-h600

POP-4 (2)-w800-h600

POP-4 (3)-w800-h600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی