ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرباس پتنتی برای استفاده از نیمکت به جای صندلی های تک نفره به ثبت رسانده

شرکت ایرباس در تلاش است تا سفرهای هوایی را برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، آسان تر نماید. در همین راستا و به گزارش «کانسیومریست»، کمپانی هواپیماسازی یاد شده نوعی پتنت جدید در رابطه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

شرکت ایرباس در تلاش است تا سفرهای هوایی را برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، آسان تر نماید. در همین راستا و به گزارش «کانسیومریست»، کمپانی هواپیماسازی یاد شده نوعی پتنت جدید در رابطه با «تغییر طراحی نیمکت های مسافران» به ثبت رسانده که به موجب آن صندلی های هواپیما دیگر تک نفره نخواهند بود و به صورت نیمکت تولید خواهند گشت.

البته، کمربندهای ایمنی هر نیمکت به گونه ای طراحی گشته اند که دو بزرگ سالِ هیکلی، سه نفر با اندامی متوسط و یا دو بزرگسال و دو کودک به راحتی در کنار یکدیگر بنشینند.

پتنت مورد بحث در انتهای تابستان سال گذشته در اداره ثبت نشان تجاری در آمریکا فایل شده و بالاخره امروز مورد تائید این سازمان قرار گرفته و اکنون مجوز ساخت آن به ایرباس داده شده است.

0

شرکت هوائی یاد شده در این راستا اعلام داشته این طرح شاید برای عده ای از مردم فقط جالب و متفاوت باشد اما برای تعدادی دیگر کاملا ضروری و لازم خواهد بود، از جمله باید به افرادی که محدودیت حرکت دارند، افراد چاقی که دچار اضافه وزن هستند و سالمندان اشاره کرد.

شرکت های هوایی راه های گوناگونی را برای حل معضل جای گرفتن افراد بسیار چاق روی صندلی ها امتحان نموده و طراحی صندلی را تغییر داده اند. اما پتنت جدیدی که ایرباس به ثبت رسانده این است که مسافران می توانند خیلی راحت در کنار یکدیگر جای گرفته و مشکل جا شدن نداشته باشند.

از دیگر طرح های جالب توجه شرکت فرانسوی مورد بحث می توان به طراحی ماژول کابین قابل تعویض و جت های هایبرسونیک اشاره نمود که چهار برابر سریع تر از سرعت صوت حرکت می نمایند.

ایرباس همچنین پتنتی برای مخزن بار مسافران نیز به ثبت رسانده که به موجب آن وسایل هر فردی در زیر صندلی خودش جای داده می شود. اما با تمامی این طرح ها هنوز معلوم نیست آیا ایرباس این ایده ها را در هواپیماهای بعدی خود مورد استفاده قرار خواهد داد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی