ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل روی شبکه 5G سرمایه گذاری می کند

اینتل تجربه ناموفقی در زمینه فناوری وایمکس و 4G دارد چرا که شکست سنگینی در برابر LTE خورد. اما اینتل این بار نمی خواهد خطای گذشته خود را تکرار کند و در کنگره جهانی موبایل ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

اینتل تجربه ناموفقی در زمینه فناوری وایمکس و 4G دارد چرا که شکست سنگینی در برابر LTE خورد. اما اینتل این بار نمی خواهد خطای گذشته خود را تکرار کند و در کنگره جهانی موبایل 2016 اعلام کرد که در حال آماده سازی بسترهای فناوری 5G است.

شبکه 5G احتمالاً بین 10 تا 100 برابر سریع تر از شبکه های LTE فعلی خواهد بود. اینتل قصد دارد با شرکایی از جمله AT&T، Verizon، Ericsson، Huawei و ZTE برای توسعه و آزمایش این فناوری همکاری کند. شرکت Verizon با سامسونگ نیز در این زمینه همکاری دارد و  به تازگی آزمایش 5G را آغاز کرده است.

البته هنوز بر سر استاندارد واحدی برای این فناوری توافق نشده اما اینتل می گوید دارد با استانداردهای IEEE و 3GPP روی 5G کار می کند. با این تفاسیر نتیجه آن هر چه باشد، از WiMAX بهتر خواهد بود.

آیشا اوانز (Aicha Evans) مدیر اجرایی اینتل نیز این مسأله را روشن کرد که اینتل از اشتباهات گذشته اش آگاه است و سعی دارد برای نسل بعد شبکه های مخابراتی رویکرد متفاوتی را اتخاذ کند. او گفت: «این بار تنها انجامش نمی دهیم ــ با افرادی این کار را می کنیم که از این فضا آگاهی دارند.»

به نظر می رسد اینتل کمی زود کار را شروع کرده که منطقی هم هست چرا که این شرکت باید سازندگان موبایل ها و کامپیوترها را قانع کند که از چیپ هایش استفاده کند و برای این کار به زمان بیشتری نیاز دارد. احتمالاً تا سال 2018 شبکه 5G در اختیار عموم نخواهد بود اما Verizon و AT&T از اکنون در حال آزمایش آن هستند.

غفلت اینتل موجب شد رقبایی مثل کوالکام صنعت موبایل را در اختیار بگیرند. همچنین این شرکت بازار پردازنده های کم مصرف برای موبایل ها و تبلت ها را نیز از دست دارد. بنابراین در دست گرفتن شبکه های مخابراتی برایش اهمیت بسیاری دارد.

علاوه بر این، اینتل در حال کار روی «اینترنت اشیاء» است. گجت هایی که قرار است همیشه آنلاین باشند و مستقیماً با ما تعامل داشته باشند. اوانز گفت برای چنین دستگاه هایی، کارایی مهم تر از سرعت است و اینتل مودم ها و چیپست های جدیدی ساخته که به طور ویژه برای کارکرد دائمی و همیشه روشن (always-on) و با پهنای باند کم طراحی شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی