ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بخش موبایل سونی به آینده ای فراتر از تلفن های هوشمند فکر می کند

برنامه های سونی برای حضور در عرصه تجارت تلفن هوشمند تا حد زیادی تغییر یافته اند. «هیروکی توتوکی» (Hiroki Totoki) مدیر بخش سونی موبایل در همین رابطه می گوید: «مردم بیش از اندازه نسبت به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

برنامه های سونی برای حضور در عرصه تجارت تلفن هوشمند تا حد زیادی تغییر یافته اند. «هیروکی توتوکی» (Hiroki Totoki) مدیر بخش سونی موبایل در همین رابطه می گوید: «مردم بیش از اندازه نسبت به موبایل خود حساس شده اند.»

آقای توتوکی در انتهای سال ۲۰۱۴ سکان هدایت بخش موبایل سونی را بر عهده گرفت و می گوید در آن زمان، تنها وظیفه اش این بوده که جلوی زیان را بگیرد. حال که بازسازی زیرساخت های سونی در حال تکمیل شدن است، می گوید که تصمیم دارد نحوه تعامل افراد با ابزارهای هوشمند را دچار تغییرات گسترده نماید.

موسسه تحقیقاتی «IHS» باور دارد که سهم سونی از بازار جهانی موبایل در حد ۲ درصد از کل فروش جهانی تلفن همراه است و اگر واقعا چنین باشد، مدیر بخش موبایل سونی چندان کار راحتی برای جامه حقیقت پوشاندن به تفکرات خود در پیش ندارد.

اگرچه سونی اکنون ۲ درصد از فروش جهانی موبایل را در اختیار دارد اما اوضاع برای بسیاری از شرکت های صاحب نام دیگر هم چندان جالب نیست. سونی اکنون خبر می دهد که در پی آینده ای متفاوت است؛ آینده ای که در آن، موبایل ها همچون وسایلی جانبی به نظر برسند و سایر گجت های پیرامون ما از آخرین فناوری ها بهره گیرند.

sony-xperia-ear-press-image-w600

امروز ظهر در MWC، شرکت سونی از Xperia Ear پرده برداشت. گجتی کوچک و هوشمند که همراهی برای موبایل شماست و در گوش تان قرار می گیرد. این گجت از یک دستیار صوتی برخوردار است که می تواند ایمیل ها را برایتان قرائت کرده یا در پیدا کردن یک آدرس به شما کمک کند. شاید هم از او بخواهید سایر نوتیفیکیشن های تان را به اطلاع شما برساند.

مدیر بخش سونی موبایل می گوید که این محصول معرفی شده تا نیاز نباشد به شکل روزانه کاربر بیش از ۱۰۰ بار به موبایل خود نگاه کند. نکته جالب تر اینکه همین محصول با همه موبایل های اندرویدی سازگاری دارد.

اکسپریا پروژکتور سونی؛ محصولی که اکنون در حد یک طرح مفهومی است
اکسپریا پروژکتور سونی؛ محصولی که اکنون در حد یک طرح مفهومی است

در آغاز تابستان، همه محصولاتی که امروز از سوی سونی در MWC معرفی شدند در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. در این بین آقای «ایزومی کاوانیشی» (Izumi Kawanishi)، یکی از معاونین ارشد بخش موبایل سونی خبر می دهد که Xperia Ear یک محصول آزمایشی است و شرکت متبوعش اکنون در حال کار بر روی سایر گجت های نوآورانه است. به گفته ی او، برخی ابزارهای در دست تولید از سوی سونی تکنولوژی های واقعیت افزوده و یادگیری ماشینی را با هم ترکیب خواهند کرد تا نه تنها تعامل میان انسان ها را ساده تر سازند، بلکه تعامل میان انسان و ابزارهای هوشمند آنها را بهبود دهند.

این روزها شرکت های بزرگ، ابزارهای هوشمند و پوشیدنی مختلفی ارائه داده اند؛ از ساعت و عینک های هوشمند بگیرید تا کفش های با هوش، ولی در این بین هیچ یک از ارائه دهندگان چنین محصولاتی تا کنون به موفقیت عمده ای دست نیافته اند.

آقای توتوکی ولی امیدوار است که سونی بتواند با ایده های نوآورانه اش، بازارهای جدیدی برای محصولات هوشمند ایجاد کند. وی ادامه می دهد و می گوید که در غیر این صورت، شرکت های تولید کننده موبایل در آینده ای نزدیک برای بقا با مشکلات بسیاری دست به گریبان خواهند بود.

بخش موبایل سونی اکنون از سوی اپل، سامسونگ، ZTE و شیائومی تحت فشار است و همین موضوع باعث شده تا فروش محصولات شرکت یاد شده در کشورهای آمریکا و چین با کاهش رو به رو شود. سونی در ماه های اخیر هزینه های خود را نیز کاسته و می گوید که همین موضوع منجر شده تا در دوره سه ماهه کنونی، ۵۳۲ میلیون دلار از در هزینه هایش صرفه جویی کند.

آقای توتوکی همچنین بیان می کند که اقدام مورد بحث باعث می گردد تا سونی در پایان سال مالی ۲۰۱۷ به سودآوری چشمگیری برسد و پس از آن نیز با عدم ثبت زیان رو به رو گردد.

سونی به عنوان یک بازیگر کوچک در دنیای موبایلی امروز، تمرکز خود را بر فروش تلفن های هوشمند رده بالا در بازار ژاپن و اروپا معطوف ساخته. هرچند که موسسه تحقیقاتی IHS بیان می کند که از این جا به بعد، رقابت با فاکتور قیمت در میان سازندگان تلفن های هوشمند رنگ تازه ای به خود خواهد گرفت.

امروز سونی از موبایل های خانواده تازه ای به نام اکس پرده برداشت که به فوکوس خودکار سریع و قابلیت شارژ تطبیقی مجهز شده بودند. این تکنولوژی که از سوی شرکت Qnovo توسعه یافته، شارژ شدن دستگاه را سرعت می بخشد. سونی همچنین خبر می دهد که در استارتاپ Qnovo سرمایه گذاری کرده اما اطلاعات دیگری در این باره منتشر نمی کند.

در بخش کسب درآمدهای سونی، اکنون پلی استیشن ۴ و تجارت فروش سنسورهای دوربین در حال درخشیدن هستند اما تحلیلگران باور دارند که سونی هیچگاه نباید توسعه موبایل های هوشمند را رها سازد، چرا که به واسطه معرفی همین دسته از محصولات است که می تواند در بین کاربران همواره نامی آشنا باقی بماند. تحلیلگران باور دارند که اگر سونی از توسعه موبایل های هوشمند دست بکشد، صرفا تبدیل به یک "تامین کننده قطعه" خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Shahryar
    Shahryar | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    فکر کن سال ۲۰۱۷ سونی این پروژکتور‌رو با گوشیاش تلفیق کنه ، واقعا چرا که نه؟

  • سونی
    سونی | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    تکنولوژی متعلق به سونی

مطالب پیشنهادی