ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند اقتصادی به زودی عملکرد گرافیکی بهتری پیدا خواهند کرد

شرکتی که چیپ گرافیکی آیفون را طراحی کرده در نظر دارد تخصص خود را در تلفن های هوشمند ارزان قیمت هم به خدمت بگیرد. این کمپانی که Imagination Technologies نام دارد سری جدیدی از جیپ های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۰

شرکتی که چیپ گرافیکی آیفون را طراحی کرده در نظر دارد تخصص خود را در تلفن های هوشمند ارزان قیمت هم به خدمت بگیرد. این کمپانی که Imagination Technologies نام دارد سری جدیدی از جیپ های خود با عنوان PowerVR 8XE را در دست ساخت دارد که در ازای مبلغ پایین تر، گرافیک بهتری را برای تلفن های همراه به ارمغان می آورد.

این سخت افزار برای آن طراحی شده تا از اِی پی آی Vulkan پشتیبانی کند که در واقع اجرای بازی های سنگین گرافیکی را بدون وقفه های آزار دهنده برای دستگاه های موبایل میسر می کند.

اما هدف Imagination این است که به جای استفاده از قطعات سیلیکونی بزرگ، بیشترین کارکرد را از کم ترین مواد دریافت کند؛ این چیپ ها آنطور که اعلام گردیده علاوه بر موبایل های ارزان قیمت قرار است که در ستاپ باکس های ارزان و ماشین ها نیز مورد استفاده قرار گیرند.

اما نکته ای که در مورد چیپ های گرافیکی وجود دارد این است که بهره وری آنها نسبت عکس با ابعادشان دارد و جالب است بدانید که تولید و نصب چیپ های کوچک معمولا ارزان تر هم تمام می شود.

این یعنی، Imagination می تواند محصولاتی با کیفیت بالا و عملکرد مطلوب را در ازای دریافت همان بهای نسل فعلی ارائه نماید.

با در نظر داشتن این نکته که این روزها تفاوت های اندکی میان تلفن های هوشمند اقتصادی وجود دارد اینکه دستگاهی به لحاظ کیفیت گرافیکی در سطح مطلوب باشد اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد. به علاوه، انتظار می رود که مصرف انرژی چیپ های VR8XE کمتر از انواع هم رده خود باشد.

Joe Chen مدیرعامل مدیاتک به شدت در مورد این فناوری هیجان زده است و اظهار داشته که خوشحال خواهد شد شرکتش یکی از نخستین کمپانی هایی باشد که به این تکنولوژی دسترسی پیدا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    ???????⚡

مطالب پیشنهادی