ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین بنچمارک ها از راه رسیدند؛ اسنپدراگون ۸۲۰ در پرچمدار LG بهتر عمل می کند یا سامسونگ؟

پس از مدتی تاخیر، سرانجام چیپست پرچمدار کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۲۰ برای سال ۲۰۱۶ آماده شده و سامسونگ و ال جی در زمره نخستین تولید کنندگانی هستند که روز گذشته از این قطعه، در پرچمداران خود ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۴۵

پس از مدتی تاخیر، سرانجام چیپست پرچمدار کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۲۰ برای سال ۲۰۱۶ آماده شده و سامسونگ و ال جی در زمره نخستین تولید کنندگانی هستند که روز گذشته از این قطعه، در پرچمداران خود رونمایی به عمل آورده اند.

سرعت این چیپست قدرتمند، به لطف ۴ هسته ۶۴ بیتی Kryo اختصاصی کوالکام، تا ۲.۱ گیگاهرتز می رسد و هر ۲ سازنده کره ای، ۴ گیگابایت حافظه رم را نیز در کنار آن، برای پرچمدار خود در نظر گرفته اند.

اما یکسان بودن چیپست، هرگز به معنای برابر بودن عملکرد آن در هر دو دستگاه نیست، چرا که عوامل زیادی، از جمله میزان بهینه بودن رابط کاربری در سرعت پردازش تلفن هوشمند موثر هستند.

در چنین شرایطی می توان بنچمارک ها برای مقایسه عملکرد دو دستگاه مورد استفاده قرار داد، یعنی همان کاری که روز گذشته توسط خبرنگاران حاضر در مراسم رونمایی انجام گرفته و نتیجه آن به شرح زیر است.

Screen Shot 2016-02-22 at 10.05.38 AM

همانطور که مشاهده می کنید، عملکرد پرچمدار LG به شکل محسوسی در این زمینه از رقیب هموطن خود مناسب تر است و این تلفن هوشمند موفق شده رکورد بالاترین امتیاز را در بنچمارک AnTuTu (که عملکرد چیپست را به شکل مجموعه ای شامل پردازنده، حافظه رم و واحد پردازش گرافیکی سنجش می کند) به نام خود به ثبت برساند.

البته لازم است اشاره کنیم که روند انجام بنچمارک ها، تا حدی نسبت به آنچه هنگام استفاده روزمره اتفاق می افتد متفاوت است و به همین دلیل، نمی توان نتایج آن را الزاماً به معنای تجربه کاربری بهتر یک محصول در دنیای واقعی در نظر گرفت.

در نتیجه، امتیاز بنچمارک به تنهایی معیار کاملی برای قضاوت در مورد عملکرد یک تلفن هوشمند به حساب نمی آید و لازم است برای مشخص شدن نتیجه در دنیای واقعی، تا فرا رسیدن زمان عرضه و مقایسه کامل تجربه کاربری این دو محصول منتظر بمانیم.

در پایان توجه داشته باشید که سامسونگ چیپست کوالکام را برای پرچمداران فروخته شده در بازار آمریکا در نظر گرفته و در مناطق دیگر، چیپست اختصاصی خود یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ را مورد استفاده قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

    فقط الجی جی5،خداییش گوشی توپ و کاملیست،البته اس7 هم خیلی قشنگ و زیباتر از اس6شده

  • Mahdi
    Mahdi | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    با اینکه از لحاظ سخت افزار فرقی با اس۶ نداشت ولی با ورود نسخه های رسمی قدرت بیشتر نوت۵ درک شد البته کم بود به نسبت ولی امتیاز بیشتری آورد

  • Mahdi
    Mahdi | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    با سلام
    فکر میکنم بنچمارکا همه با یک نسخه از Antutu گرفته نشده چون امتیاز نوت ۵ و ۶اس ماله ورژن های قدیمی تر (۵.۷.۱) هست و در ضمن موقعی که نوت۵ هم اومده بود بنچمارک های اولیش به مراتب خیلی پایین تر از اس۶ بود با

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی