ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به سرعت فوکوس خودکار و دیگر قابلیت های جدید دوربین گلکسی S7

همانطور که می دانید شب گذشته سامسونگ از پرچمداران جدید خود با نام های گلکسی S7 و گلکسی S7 اج پرده برداشت، محصولاتی که بخشی از مهمترین بهبودهای انجام گرفته در آنها به دوربین دستگاه مربوط ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

همانطور که می دانید شب گذشته سامسونگ از پرچمداران جدید خود با نام های گلکسی S7 و گلکسی S7 اج پرده برداشت، محصولاتی که بخشی از مهمترین بهبودهای انجام گرفته در آنها به دوربین دستگاه مربوط می شود.

برای نمونه می توان به بزرگتر شدن اندازه پیکسل های سنسور دوربین اشاره کرد که از ۱.۱۲ میکرون در نسل پیشین، به ۱.۴ میکرون در پرچمداران تازه افزایش یافته است. سازنده علاوه بر این میزان گشودگی دهانه دیافراگم را نیز تا f/1.7 افزایش داده که بیشترین میزان در بازار تلفن های هوشمند به حساب می آید.

نتایج چنین بهبودهایی، حتی در نخستین تصاویری که توسط خبرنگاران حاضر در مراسم رونمایی ثبت شده نیز مشخص هستند، برای مثال می توانید نمونه عکس های اضافه شده در ادامه را مشاهده نمایید (برای مشاهده در اندازه بزرگتر، تصویر را در تب جدید باز کنید).

gsmarena_004

gsmarena_003

gsmarena_005

فناوری پیکسل های دوگانه نیز قابلیت دیگری است که سامسونگ از دنیای دوربین های کامپکت خود به پرچمدار تازه آورده و به لطف آن سرعت فوکوس خودکار دستگاه به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. در ادامه ویدیویی از سرعت عملکرد فوکوس خودکار در گلکسی S7 را مشاهده می کنید.

اما تغییرات انجام گرفته به سخت افزار دستگاه محدود نیستند و سازنده بهبود نرم افزاری را نیز در این میان فراموش نکرده است. به عنوان مثال می توان به اضافه شدن حالت Motion برای عکاسی پانوراما اشاره کرد که برای ثبت تصویر پانوراما از اجسام متحرک کاربرد دارد.

حالت Motion نیز قابلیت دیگری است که هنگام عکس برداری، یک ویدیوی ۳ ثانیه ای پیش از فشردن دکمه شاتر به ثبت می رساند تا در صورت نیاز قادر باشید از فریم های آن به عنوان عکس استفاده نمایید.

در نهایت لازم است به حالت Hyperlapse اشاره کنیم که برای نخستین بار به پرچمدار سامسونگ آمده و با استفاده از آن ثبت ویدیوهایی مشابه نمونه زیر امکان پذیر می گردد.

شرکت کره ای ضمناً طرفداران سلفی را نیز از یاد نبرده و قابلیت Spotlight را برای بهبود تصاویر ثبت شده با دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی دستگاه در نظر گرفته است. کاربران همچنین می توانند با فعال کردن Selfie Flash در پرچمدار تازه، از روشنایی صفحه نمایش به عنوان فلش برای ثبت سلفی استفاده نمایند. Wide Selfie سلفی نیز قابلیت دیگری است که به لطف آن ثبت تصاویر پانوراما با دوربین جلوی دستگاه امکان پذیر می گردد.

در پایان لازم است اشاره کنیم که بر اساس اعلام سازنده، پرچمدار تازه از لرزشگیر هوشمند اپتیکال نیز برخوردار است، خصوصیتی که هنوز جزئیاتی در مورد ویژگی های آن اعلام نشده و میزان کارایی و عملکرد آن مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • hossein
    hossein | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    راستی بچه ها میگم کسی خبر نداره اندروید 6 واسه اس 6 چی شد؟؟؟
    مگه نگفتن عرضه جهانیش شروع شده ولی چرا هنوز خبری نیست

  • مهمان
    مهمان | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    به لطف سنسور سونی، سامسونگ هم صاحب فوکوس سریع شد

    JUST SONY
    MAKE.BELIEVE

    • Alireza
      Alireza | ۴ اسفند ۱۳۹۴

      سونی اول بره دوربین گوشی های خودشو درست کنه که از S6 edge plus نبازه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی