ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کوجیما می گوید که سونی محدودیتی در ساخت بازی جدید وی قائل نشده است

روز گذشته، هیدئو کوجیما، سازنده سری بازی افسانه ای Metal Gear Solid و موسس استودیوی Kojima Productions، طی سخنرانی اش در پنل DICE Summit اعلام نمود که از آزادی عمل بسیار زیادی روی پروژه جدیدش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

روز گذشته، هیدئو کوجیما، سازنده سری بازی افسانه ای Metal Gear Solid و موسس استودیوی Kojima Productions، طی سخنرانی اش در پنل DICE Summit اعلام نمود که از آزادی عمل بسیار زیادی روی پروژه جدیدش برخوردار است و سعی دارد که با تیم کوچک خود، عنوانی بسیار بزرگ فراهم آورد.

کوجیما می گوید حالا که در حال همکاری با سونی است، همان چیزی را خواهد ساخت که دلش می خواهد و در همین حال، سعی می کند که طرفداران را راضی نگه داشته و البته فروشی مناسب برای ناشر بازی خود فراهم آورد.

البته وی خاطرنشان کرده که نمی خواهد بازی خود را به خاطر کسب درآمد بیشتر یا مسائل مشابه تغییر دهد. کوجیما می خواهد عنوانی بسازد که خودش به آن علاقه دارد و مطمئن است که گیمرها نیز به آن علاقه مند می شوند. با این حال، طبیعتا لازم است که از استراتژی های درست تبلیغاتی بهره گرفته شود تا بازی جدید فروشی تضمین شده نیز داشته باشد.

کوجیما در حالی این سخنان را به زبان آورده که چندی پیش با جف کیلی (خبرنگار نامی صنعت بازی و نیز برگزارکننده مراسم The Game Awards) ملاقات داشت. بعد از این ملاقات چند ساعته، کیلی در اکانت توییتر خود نوشت که به شدت تحت تاثیر برنامه های کوجیما برای بازی جدید قرار گرفته و این عنوان، جاه طلبانه ترین پروژه کوجیما خواهد بود.

کوجیما هم چنین در طی همایش DICE و در مصاحبه با وب سایت Polygon گفته که قصد داشت بعد از جدایی از کونامی، روی عنوانی کوچک و مستقل و یا حتی یک فیلم کار کند. اما دوستان کوجیما، وی را متقاعد ساختند که پروژه ای بزرگ را دنبال کند و به همین دلیل، بازی جدید از تکنولوژی واقعیت مجازی پشتیبانی نخواهد کرد؛ مسئله که چندی پیش، شایعات مربوط به آن بالا گرفته بود.

در نهایت باید اشاره کرد که کوجیما، در طی مراسم اهدای جوایز DICE Awards، جایزه تالار مشاهیر آکادمی علوم و هنرهای تعاملی را از گیرمو دل تورو دریافت کرد. وی هنگام دریافت این جایزه گفت:

هنگامی که کودک بودم، رویای این را داشتم که در آینده یکی از مشاغل فضانوردی، حفاظت از جنگل، کارآگاه پلیس یا کارگردان فیلم شوم. اگرچه در نقطه ای از زندگیم مجبور شدم از این رویاها دست بکشم اما به لطف بازی های ویدیویی، رویای من به حقیقت پیوست. چرا که در بازی می توان به فضا سفر کرد، از جنگل محافظت نمود و پرونده های جنایی را حل کرد. و حالا امروز توانسته ام جایزه ای از طرف یک کارگردان سینما دریافت کنم که به او عشق می ورزم و احترام زیادی برایش قائلم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی