ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا اپل را برای قفل گشایی «12 موبایل» دیگر تحت فشار می گذارد

دولت ایالات متحده آمریکا، ظاهرا در تلاش است که علاوه بر اطلاعات موجود در آیفون یکی از تیراندازان حادثه تروریستی سن برناردینو، به رمز امنیتی «حدودا 12» موبایل دیگر نیز دسترسی پیدا کند و برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

دولت ایالات متحده آمریکا، ظاهرا در تلاش است که علاوه بر اطلاعات موجود در آیفون یکی از تیراندازان حادثه تروریستی سن برناردینو، به رمز امنیتی «حدودا 12» موبایل دیگر نیز دسترسی پیدا کند و برای این منظور دست به دامن سازمان قضایی آمریکا شده تا اپل را برای همکاری کردن تحت فشار قرار دهد.

بنابر گزارشی که در این باره در وال استریت ژورنال منتشر شده است، موارد دیگر ابدا ارتباطی با اتهامات تروریستی ندارند اما دادستان های آمریکایی در تلاشند تا با استفاده از همان قانون 220 ساله این کشور به نام All Writs Act of 1789 به داده های موجود درون آنها دسترسی پیدا کنند.

اف بی آی اعلام نموده که صرفا از اپل می خواهد دفعات مجاز وارد نمودن پسورد نادرست را برای موبایل تیرانداز سن برناردینو بالا ببرد و در واقع امکانی را برای آن فراهم نماید که این پسورد را «حدس بزند» اما این کار مستلزم آن است که اپل نرم افزار iOS موبایل آن فرد را بازنویسی کند و در نتیجه امکانی را برای این دایره فراهم کند تا از طریق تکنیک های آزمون و خطا، کد امنیتی موبایل این فرد را حدی بزند و در صورتی که اپل با آن همکاری نکند این پروسه می تواند سال ها به طول بیانجامد.

سازمان مورد بحث اعلام داشته که صرفا می خواهد این فرایند روی موبایل سید فاروق برایش امکان پذیر شود اما طرفداران حفظ حریم خصوصی ابراز نگرانی کرده اند که در صورت تسلیم شدن اپل، دولت آمریکا ممکن است درخواست های بیشتری را در این باره مطرح نماید.

در این مرحله فعلا مشخص نیست که دوازده موبایل دیگر مد نظر سازمان جاسوسی آمریکا به چه افرادی تعلق دارند یا اینکه دادستان های این کشور دقیقا از اپل چه درخواستی دارند.

پیشتر اف بی آی اعلام داشته بود که اپل صرفا برای جلوگیری از مخدوش شدن برند خود از تن دادن به تقاضای آن برای قفل گشایی این موبایل امتناع کرده است اما از سویی، شرکت ساکن کوپرتینو نیز مدعی است که اگر اف بی آی به محتوای این موبایل دسترسی پیدا کند آنگاه اعتماد مشتریان خود را خدشه دار خواهد کرد.

گفتنی است که اپل با استخراج اطلاعات از بکاپ های آی کلاود دستگاه های تولید خود همکاری مستمری با مقامات مجری قانون در آمریکا دارد اما در مورد تیرانداز سن برناردینو ظاهرا قصد کوتاه آمدن ندارد زیرا به باورش اف بی آی تلاش دارد متدهای رمزنگاری معرفی شده در iOS را بی اعتبار کند.

البته در مورد مدل های بهره مند از iOS 7 یا نسخه های پایین تر، اپل می تواند اطلاعات را بدون نیاز به قفل گشایی آیفون استخراج نموده و در اختیار نهادهای مجری قانون قرار دهد اما در iOS 8 انکریپشن اطلاعات به رمز عبور دستگاه مرتبط است و به همین خاطر این کار برای اپل غیرممکن خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که ده موبایل دیگر مد نظر سازمان های دولتی آمریکا از کدام نسخه iOS بهره می گیرند اما وال استریت ژورنال اظهار نموده که بسیاری از آنها نسخه های پایین تر از iOS 9 را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی