ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رکورد تعداد متقاضیان فضانوردی در ناسا شکست

امریکایی ها از هر زمان دیگری بیشتر به فضانورد شدن علاقه نشان می دهند. در تازه ترین دور استخدامی ناسا، در مجموع ۱۸۳۰۰ نفر درخواست خود را برای فضانوردی ثبت کرده اند. این رقم، رکورد ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

امریکایی ها از هر زمان دیگری بیشتر به فضانورد شدن علاقه نشان می دهند. در تازه ترین دور استخدامی ناسا، در مجموع ۱۸۳۰۰ نفر درخواست خود را برای فضانوردی ثبت کرده اند. این رقم، رکورد ۸۰۰۰ نفری این سازمان که به سال ۱۹۷۸ بر می گردد را می شکند، و تقریباً سه برابر تعداد درخواست هایی است که در سال ۲۰۱۲ در فراخوان قبلی ناسا به ثبت رسید.

احتمال دارد استفاده ی روزافزون ناسا از ابزار های آنلاین ظرف سال های اخیر به بالا رفتن علاقه ی مردم این کشور به فضانوردی کمک کرده باشد. در عین حال، مجموعه ای از چند فیلم موفق هالیوودی با مضمون فضا و سفر های فضایی نیز نمی تواند بی تأثیر بوده باشد.

فرصت ۹ هفته ای ثبت درخواست برای علاقمندان و پایان یافتن آن در روز پنجشنبه ی گذشته، خبر از آغاز پروسه ای ۱۸ ماهه می دهد که ناسا امیدوار است ظرف آن موفق شود ۸ تا ۱۴ نفر از توانمند ترین کاندیدا های این موقعیت شغلی را پیدا کند.

به گفته ی ناسا، دور نهایی انتخاب امید های احراز این موقعیت که از سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد، شامل ۲ سال آموزش مقدماتی سامانه های فضایی، مهارت های پیاده روی فضایی و کار گروهی، زبان روسی، و دیگر مهارت های لازم خواهد بود.

به آن دسته از متقاضیان که این برنامه ی آموزشی را به پایان برسانند، پیش از پیوستن به ایستگاه بین المللی فضایی، یا فضاپیمای اوریون (اولین سفر فضایی سرنشین دار اوریون فرا تر از ماه ممکن است در سال ۲۰۲۳ رقم بخورد) و یا یکی دو فضاپیمای تجاری آمریکایی که هم اکنون مراحل ساخت و توسعه را می گذرانند (سی اس تی ۱۰۰ استارلاینر بوئینگ و کرو دراگون اسپیس اکس)، در مرکز فضایی جانسون واقع در هوستون وظایف فنی محول خواهد شد.

چارلی بولدن، سرپرست ناسا و فضانورد سابق، در واکنش به تعداد کثیر متقاضیان گفته است: «برای من چندان تعجب برانگیز نبود که این تعداد آمریکایی با پیش زمینه های مختلف دوست داشته باشند شخصاً به برنامه ی ما برای سفر به مریخ کمک کنند. تعداد محدودی مرد و زن با استعداد های استثنایی از میان این گروه انتخاب خواهند شد که یک بار دیگر از خاک آمریکا و با فضاپیمای آمریکایی به فضا فرستاده خواهند شد».

ناسا از ۵ سال پیش که ناوگان شاتل فضایی اش را بازنشسته کرد، مجبور بوده است برای فرستادن فضانوردان خود به فضا به موشک های روسی متکی باشد. اما گویا حالا آمریکا قصد دارد به دوران پرتاب فضاپیما های سرنشین دار از خاک خود باز گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی