ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موسیقی فرازمینی و فایل صوتی پیشتر محرمانه ناسا که اخیرا پرمخاطب شده

اگر به ترندهای آنلاین این روزها توجه کرده باشید احتمالا متوجه شده اید که ناسا به تارگی صداها و متن پیاده سازی شده از مکالمات سرنشینان ماموریت آپولو 10 را از حالت محرمانه خارج کرده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

اگر به ترندهای آنلاین این روزها توجه کرده باشید احتمالا متوجه شده اید که ناسا به تارگی صداها و متن پیاده سازی شده از مکالمات سرنشینان ماموریت آپولو 10 را از حالت محرمانه خارج کرده است.

این متون و البته فایل صوتی متعلق به آنها نشان می دهند که فضانوردان بعد از فرود روی ماه و در زمان بازگشت به زمین، یعنی درست در لخظه ای که ارتباط رادیویی خود با زمین را از دست داده اند، نوعی «موسیقی فضایی عجیب» شنیده اند و تصمیم گرفته اند که درباره آن حرفی به میان نیاورند.

نویسنده این مطلب بعد از شنیدن چنین خبری بسیار شگفت زده شده و به نظرش با یک داستان ساختگی روبرو شده در نتیجه تصمیم می گیرد به بزرگ ترین مرجع خود یعنی وب پناه ببرد و بعد از تنها 30 ثانیه موفق می شود فایل PDF از مکالمات پیاده سازی خدمه آپولو 10 را در سایت ناسا بیابد و جالب است بدانید که آن فایل ها از سال 2008 میلادی در دسترس عموم بوده اند منتها کسی از آنها خبر نداشته است.

در نظر داشته باشید که این، فایل پیاده سازی شده از امواج رادیویی رد و بدل شده میان سه فضانورد و پایگاه کنترلی مستقر روی زمین نیست بلکه در مقابل از دستگاه ضبط صدایی به دست آمده که درون کپسول فرماندهی کار گذاشته شده بود و کلیه تعاملات و مکالمات فضانوردان را در خود ضبط می کرده.

در این متن به شنیده شدن نوعی «صدای سوت» اشاره گردیده که سرنشینان کپسول با عنوان موسیقی «فضایی» از آن یاد کرده اند و در بخشی از این مکالمه، این بحث میان آنها در می گیرد که آیا وقتی به زمین رسیدند حرفی از آن صداها به میان بیاورند یا خیر.

اما همین بخش از مکالمات این گروه باعث شد که بسیاری ذهن های نگران از توطئه، به این نتیجه برسند که دست دولت آمریکا در کار بوده و و قصد پنهان کاری دارد.

در ادامه قسمتی از یک ویدئو به فضای مجازی راه یافت که قرار است در کانال ساینس متعلق به ناسا پخش گردد و روی مرموز بودن صدای شنیده شده در فضا تاکید دارد و ادعا می کند که کاست و متن مکالمات برای مدت 40 سال از دسترس عمومی پنهان نگه داشته شده اند و این ویدئو بسیار پربیننده شد.

ناسا اما مدعی شده که به خاطر ترس از شکل گیری نوعی رقابت فضایی مجبور گردید این متن را در سال 1969 میلادی به صورت محرمانه نگهداری کند اما آن را در سال 1973 میلادی از وضعیت سری خارج کرده است.

مکالمه صوتی ضبط شده از ماموریت آپولو 10

ویدئویی که از آن صحبت می کنیم البته تا سال 2012 میلادی به فضای مجازی راه پیدا نکرد اما برای چندین دهه در دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا در اختیار عموم بوده است.

اگر کاست واقعی به دست آمده از دستگاه ضبط صدای درون کپسول را گوش دهید در خواهید یافت که فضانوردان زیاد هم به آن صداهای عجیب فکر نکرده اند.

در واقع، درست بعد از آنکه Young wonders این سوال را مطرح می کند که «صدا می تواند چه باشد؟»، برای مدتی هیچ واکنشی دریافت نمی کند و سپس فرمانده توماس پی. استافورد دست به اقدامی می زند که معمولا تصور نمی شود از فضانوردی که با صدای برخواسته از موجودات فضایی روبرو شده، سر بزند.

استافورد در پاسخ به Eugene Cernan که از طریق یک ماژول جدا شده مدتی را به کاوش روی سطح ماه پرداخته است می گوید: ممکن است بعدا تشنه شوی! [جمله ای که ارتباطی با موضوع ندارد].

خود Cernan هم چندی پیش اعلام کرد که خدمه آپولو به هیچ وجه تصور نمی کرده اند صدای موسیقی فضایی ها را می شوند.

او می گوید: من به یاد ندارم که آن ماجرا شگفت زده ام کرده باشد. آن صدا قطعا حاصل اختلالات رادیویی میان دو ماژول بوده و اگر تصوری غیر از این داشتیم بعد از پرواز این مساله را اطلاع میدادیم. ما هیچ وقت تصوری غیر از این نداشتیم.

پس نتیجه این شد که هیچ صدای فرازمینی در قسمت اصطلاحا «تاریک» ماه در ماموریت آپولو 10 کشف نشد و روشن است که برای پیدا کردن چنین شواهدی آمریکایی ها باید بیشتر از اینها منتظر بمانند.

متن منتشر شده در فضای مجازی نیز بسیار طولانی و البته خسته کننده است اما می توان آن را به دریچه ای تشبیه کرد که پروازهای فضایی را پیش روی ما خواهد گشود.

فضانوردان در میان تعاملات خود با پایگاه کنترلی مستقر روی زمین مرتبا از این گلایه دارند که چرا همه چیز با آنچه تصور می کردند فرق دارد یا اینکه شبیه به آنچه پیشتر در شبیه سازهای روی زمین بود نیستند.

در هر حالاگر تا به حال برای کار کردن با یک گجت جدید یا سر هم کردن قطعات مختلف آن به مشکل برخورده اید قطعا این کاست و شرح آنچه در آن رخ می دهد برایتان تازگی ندارد.

اگر هم حرف یک رسوایی در میان باشد، قطعا به اجرای موسیقی فضایی ها ربطی ندارد و در مقابل به تنفر فضانوردان از سیستم هایی بر می گردد که درون فضاپیما قرار دارد و در آن دوران با عنوان جدیدترین دستاوردها و ابداعات ناسا برای ملت آمریکا از آنها یاد می شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Pooria Mntzri
    Pooria Mntzri | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    والا توی فضا هر اتفاقی امکانه بیفته.بنظر من شاید هم واقعیه باشه. جدیدا ی شی ناشناس فضایی مربع شکل به داخل خورشید میرود و خیلی سالم بر میگرده.خیلی عجیبه اینو ناسا تایید کرده.پس هر چیزی ممکنه.

  • sorush33
    sorush33 | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    تو خلا صدا وجود نداره

    • Pooria Mntzri
      Pooria Mntzri | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      حرفت درسته.ولی این صدا ها از طریق فرکانس ها دریافت شده.پس میشه که این صدا ها واقعیت داشته باشه

  • شهاب
    شهاب | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    کارشناسان عزیز

  • رضا پسر خوبی است
    رضا پسر خوبی است | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    هیچکس به ماه نرفته است واینها همه برنامه تبلیغاتی برای امریکا درجنگ سرد است.بشربسیار کوچکتراز انچیزیست ک فکرش را و ادعایش رامیکند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی