ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اف بی آی و تقاضای رمزگشایی از ۱۳ دستگاه توسط اپل

بر اساس اسنادی که امروز از سوی دادگستری ایالات متحده منتشر شده اند، در حال حاضر سازمان دولتی اف بی آی تقاضای رمزگشایی از ۱۳ دستگاه مختلف را از سوی اپل دارد. روز گذشته وال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

بر اساس اسنادی که امروز از سوی دادگستری ایالات متحده منتشر شده اند، در حال حاضر سازمان دولتی اف بی آی تقاضای رمزگشایی از ۱۳ دستگاه مختلف را از سوی اپل دارد. روز گذشته وال استریت ژورنال بیان نموده بود که تعداد این دستگاه ها به ۱۲ عدد رسیده اند.

بیشتر این ابزارها مربوط به پرونده مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر در شهر نیویورک هستند و ربطی به پرونده تروریستی «سان برناردینو» ندارند، با این حال نوع درخواست در هر دو پرونده شباهت زیادی به هم دارد.

اکنون مشخص گشته که ۸ عدد از دستگاه های یاد شده از iOS 7 و نسخه های قدیمی تر بهره گرفته اند و همین موضوع به معنای آن است که از رمزگذاری داده ها در آن استفاده نشده و اپل به راحتی می تواند در رمزگشایی آنها به سازمان مورد بحث یاری رساند.

بر اساس گزارشات، اپل برای از میان برداشتن یا ساده تر کردن گذشتن از رمز عبور دستگاه های مجهز به iOS قدیمی، با FBI همکاری نکرده و از این کار امتناع ورزیده است. این در حالیست که خود سازمان اف بی آی به راحتی قادر به گشودن آیفون های قدیمی تر هست، اما مشخص نیست که چرا اصرار دارد تا اپل این کار را برایش انجام دهد.

این خبر همچنین با گفته های پیشین اف بی آی منافات دارد. پیشتر، سازمان یاد شده می گفت که صرفا از اپل درخواست گشودن یک آیفون را دارد در حالی که اکنون مشخص شده به طور کلی FBI تقاضای رمزگشایی از ۱۳ دستگاه ساخته شده توسط اپل را دارد.

به هر صورت، چه در پرونده مواد مخدر نیویورک و چه در پرونده تروریستی سان برناردینو، اپل از انجام درخواست مقامات دولتی سر باز زده است. البته در این میان وزارت دادگستری آمریکا خبر می دهد که اپل رد درخواست را هنوز به شکل رسمی و کتبی به آنها ارسال ننموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۸ اسفند ۱۳۹۴

    برداشت من اینه که همه اینها یه جور بازی دادن مردم و مخاطبین این شرکتها هستند. شاید دستور اجرای این سناریو از دولت امریکا صادر شده که میزان فروش رو به کاهش این برند مهم امریکایی را توی دنیا افزایش بده.
    حالا شماها بیاین بگین توهم توطئه. ولی این توهم نیست. این بازیهای سیاسی برای مقاصد اقتصادی هست.

  • ali
    ali | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    نکنه اپل با اینا زدوبند داشته ?

مطالب پیشنهادی