ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به کمک واقعیت مجازی به دیدار «تیتانوسور» بروید [تماشا کنید]

«تیتانوسور» نام نوعی دایناسور گیاهخوار است که در ماه گذشته هنگامی که اسکلت 37 متری آن به موزه تاریخ طبیعی آمریکا اضافه گشت، توجه های بسیاری را به خود جلب نموده و بر سر زبان ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

«تیتانوسور» نام نوعی دایناسور گیاهخوار است که در ماه گذشته هنگامی که اسکلت 37 متری آن به موزه تاریخ طبیعی آمریکا اضافه گشت، توجه های بسیاری را به خود جلب نموده و بر سر زبان ها افتاد.

از آنجا که همه فرصت و موقعیت این را ندارند تا به نیویورک سفر کرده و این اسکلت را از نزدیک ببینند، مستند سازی به نام «دیوید اتنبرو» یک ویدئوی واقعیت مجازی 360 درجه از بزرگ ترین دایناسور دنیا تهیه نموده تا علاقه مندان بتوانند این موجود را از نزدیک دیده و اطلاعات مربوط به آن را کسب نمایند.

مجری برنامه یاد شده نیز خود «دیوید اتنبرو» است. او مستند ساز مشهور انگلیسی است که برخی از برنامه هایش همانند «سیاره زمین» یا «زندگی» در تلویزیون ایران نیز دوبله و پخش شده اند و طرفداران بسیاری هم دارند.

این ویدئو به واسطه ی CGI (واسط دروازه مشترک) فضایی را ایجاد می کند که گویا در کنار بزرگ ترین دایناسور دنیا ایستاده اید. این بازسازی تصویر نیز با اسکن نمودن استخوان های دایناسورهایی صورت پذیرفته که در موزه نیویورک وجود دارند.

بهترین روش برای تماشای این ویدئو استفاده از هدست های VR است. به طور مثال با هدست های Gear VR سامسونگ یا Cardboard گوگل می توان درک بهتری از این کلیپ داشت، اگر چه بدون این هدست ها نیز همچنان مضمون فیلم معلوم و قابل درک خواهد بود.

برای تماشای بخشی از این فیلم توصیه می کنیم ویدئوی زیر را ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین رشنو
    حسین رشنو | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    CGI در مبحث امنیت شبکه به معنی واسط دروازه مشترکه.
    ولی در زمینه گرافیک، مخفف عبارت computer-generated imagery به معنی شبیه سازی ساخته شده با کامپیوتره

مطالب پیشنهادی