ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماجرای فروش و عدم شماره گذاری خودروهای چینی HAVAL در ایران

چند ماهیست که خیابان های شهر تهران پر از تابلوهای بزرگ فروش سری خودروهای چینی HAVAL از کمپانی گریت وال شده است. محصولاتی که با تخفیف قابل توجه و گارانتی باورنکردنی هفت ساله (بیشتر از ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

چند ماهیست که خیابان های شهر تهران پر از تابلوهای بزرگ فروش سری خودروهای چینی HAVAL از کمپانی گریت وال شده است. محصولاتی که با تخفیف قابل توجه و گارانتی باورنکردنی هفت ساله (بیشتر از گارانتی خودروهای کره ای کیا و هیوندای و اسطوره کیفیت تویوتا) توسط شرکت لیزینگ خودرو به فروش می رسند.

این فروش ناگهانی خودروهای هاوال که توسط شرکت مذبور از آن به عنوان "طوفان هاوال" نام برده می شود در شرایطی است که شرکت دیگری به نام دیار خودرو، نمایندگی مستقیم کمپانی گریت وال چین را در ایران بر عهده دارد.

HAVAL-2

دیار خودرو اما در طول چند سال گذشته فعالیت محدود و بسیار کم رنگی در عرضه خودروهای چینی هاوال و بایک داشته و اکنون نیز پروسه فروش و خدمات پس از فروش محصولات هاوال را به عظیم خودرو واگذار کرده است.

طبق پیگیری های انجام شده از طرف متقاضیان خرید هاوال در ایران، کاملا مشخص نیست که گریت وال چین از گارانتی هفت ساله خودروهای این شرکت در ایران حمایت می کند یا خیر.

از طرف دیگر موعد تحویل بلند مدت، فیمت گذاری مناسب و تخفیف زیاد عظیم خودرو در فروش این خودروها، شایعه مونتاژ آن ها را توسط دیار خودرو قوت بخشیده.

HAVAL-3

در واقع گمان می روند که عظیم خودرو با این پیش فروش وسیع، سرمایه لازم برای مونتاژ خودروها در ایران را تامین کرده و خودروهای مونتاژی دیار خودرو را تحویل مشتریان می دهد.

به عبارت دیگر درحالی که دیار خودرو مسئولیت و نمایندگی HAVAL را در ایران عهده دار است و باید در قبال خدمات و رضایت مشتریان به کمپانی مادر پاسخگو باشد، عظیم خودرو با تبلیغات وسیع خود واسطه فروش و خدمات پس از فروش بین دیار خودرو و مشتریان شده است.

HAWAL-1

بنابراین مشخص نیست که در صورت بروز مشکل در پروسه تحویل خودروهای ثبت نامی فعلی یا خدمات پس از فروش بعدی، مسئولیتی متوجه دیار خودرو به عنوان نماینده رسمی گریت وال، خواهد بود یا خیر.

HAVAL-11

به روز رسانی : چند ماه پس از تبلیغات وسیع فروش هاوال در ایران، حالا خبر می رسد که شماره گذاری این خودروها با اشکال مواجه شده است، در حالی که مدیران فروش عظیم خودرو از رفع مشکل تا آذر ماه سخن می گویند.

جهان بخش سنجابی، معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد در گفتگو با خبرگزاری فارس، عدم گذراندن آزمون های استاندارد را مشکل اصلی در روند شماره گذاری خودروهای هاول هاوال H2، H6 و H9 می داند.

مستندات شماره گذاری این خودروها در دست بررسی توسط سازمان استاندارد است و مدل H8 با اخذ مجوز های لازم برای شماره گذاری مشکلی ندارد.

HAVAL-4

سنجابی همچنین تصریح کرده است: برای دریافت مجوز سازمان استاندارد در واردات خودرو، باید علاوه بر وجود شبکه خدمات پس از فروش مناسب خودروهای وارداتی استانداردهای 51 گانه را نیز پاس کنند.

بنابراین اگر خودروهایی که به مشتریان تحویل داده می‌شود اما فاقد پلاک هستند دارای گواهی تائید نوع از سازمان استاندارد نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    ما از دو سال پيش، پيش فروش كرديم قرار بود بود سه ماه بعدش بدن، هنوز كه هنوزه ندادن و هر دفعه ميگن داره مياد ولي هيچي كه هيچي

  • محمد
    محمد | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵

    یکی نیست بگه شما که سوادش ندارین چرا با این انگلیسی دست و پا شکسته با شرکتهای خارجی ارتباط برقرار میکنی، ابروی خودت و مطبوعات ایران میبری

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی