ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: آنچه FBI از ما می خواهد، معادل نرم افزاری «سرطان» است

هشت روز پس از اعلام حکم دادگاه در ارتباط با همکاری اپل و FBI با یکدیگر، تیم کوک، مدیرعامل کمپانی مذکور در اخبار شبکه ABC ظاهر شد تا از دلایل عدم تمایل اش به همکاری ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

هشت روز پس از اعلام حکم دادگاه در ارتباط با همکاری اپل و FBI با یکدیگر، تیم کوک، مدیرعامل کمپانی مذکور در اخبار شبکه ABC ظاهر شد تا از دلایل عدم تمایل اش به همکاری با دولت بگوید.

کوک با David Muir، از مجریان شاخته شده شبکه ABC و برنامه World News Tonight صحبت کرد و از ابراز همدردی عمیق خود با خانواده های کشته شدگان در حادثه سن برناردینو گفت: «آنچه که این خانواده ها کشیدند، نباید بر سر هیچکسی آید.»

اما وی همچنان بر سر تصمیم خود باقی مانده و می گوید: «مسئله در مورد یک تلفن همراه نیست، این پرونده در مورد آینده است. آنچه که در معرض خطر قرار گرفته، این است که دولت، اپل را مجبور کند تا نرم افزاری بسازد که به اعتقاد ما، صدها میلیون مشتری را در سراسر جهان، از جمله ایالات متحده، آسیب پذیر کند.»

وی سپس از عبارات قوی تری برای توصیف خواسته های FBI استفاده کرد و گفت: «تنها راه پیش رو برای ما، نوشتن برنامه ای است که ما آن را معادل نرم افزاری سرطان می دانیم. ما فکر می کنیم ساخت چنین چیزی اشتباه است. ما هیچ وقت این کار را انجام نمی دهیم و نداده ایم.»

وی سپس به اشتباه صورت گرفته در مورد ریست کردن پسوورد اپل آی دی تلفن قاتل اشاره دارد و می گوید ای کاش اف بی آی زودتر با ما تماس می گرفت تا کار به چنین نقطه ای نرسد.

در بخشی دیگر از مصاحبه، کوک می گوید: «ما می دانیم که به انجام رساندن این کار، مردم را در خطر آسیب پذیری غیر قابل قبولی قرار می دهد. این چیزی نیست که ما بخواهیم انجامش دهیم، برای آمریکا بد تمام خواهد شد. من باور دارم که تصمیم درستی گرفته ایم.»

وکلای کوپرتینویی این روزها بسیار مشغول اند و در حال آماده سازی برای رویارویی بزرگی در دادگاه هستند و کوک در این رابطه می گوید: «موقعیتی نیست که دوست داشته باشیم در آن قرار بگیریم. واقعا وضعیت ناراحت کننده ای است. ایستادن در برابر دولت خودمان برای چیزی که احساس خوبی نمی دهد، و ایستادن برای به دست آوردن آزادی مدنی، چیزی که دولت باید در پی آن باشد. شرایط فوق العاده متناقض و طعنه آمیزی است.»

در نهایت، تیم کوک گفت که با اوباما در مورد این مسئله صحبت خواهد کرد. در لینک منبع می توانید بخش هایی از این مصاحبه را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    لینک منبع تون فیلتره :)

  • سعید
    سعید | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    شاید این درست ترین کاری که اپل داره انجام میده
    تشویق شرکت ها برای حفظ حریم خصوصی درست ترین کاری که کار برا میتونن انجام بدن
    کاش شرکت ها متحد تر عمل میکردن و از اپل حمایت میکردن
    هرچند جنبه تبلیغاتی این کار کم نیست که جبران هزینه های اپل میکنه ولی این کار در جهت حفظ حقوق مصرف کنندست

مطالب پیشنهادی