ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ذخیره اطلاعات ابری روی هارد دیسک ها
تکنولوژی

خواست گوگل برای طراحی هارد دیسک ها جهت ذخیره اطلاعات ابری

گرچه هارد رایانه های امروزی می تواند تا چندین ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند، اما طراحی ۳.۵ اینچی آن به روزهای اول ظهور رایانه های رومیزی بر می گردد. در روزهایی که بیشتر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

گرچه هارد رایانه های امروزی می تواند تا چندین ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند، اما طراحی ۳.۵ اینچی آن به روزهای اول ظهور رایانه های رومیزی بر می گردد. در روزهایی که بیشتر محتواهای مورد استفاده در فضای ابری ذخیره می شوند، اهمیت این ابزارهای ذخیره ساز محلی تا حدودی کم شده است.

گوگل قصد دارد که این وضعیت را تغییر دهد. آنها امیدوارند با همکاری شرکت های سازنده و محققین بتوانند شرایطی را فراهم کنند که هارد دیسک ها از همان ابتدا با رویکرد ذخیره اطلاعات ابری طراحی و ساخته شوند. برای تحقق این هدف بیش از همه لازم است تا این سخت افزارها از لحاظ سرعت و کارایی ارتقا یابند.

نمی توان انتظار داشت که این جهش در سرعت و کارایی در آینده ای نزدیک به وقوع بپیوندد. تا همین امروز هم هارد دیسک ها از جهت مقاومت در برابر پیشرفت، رقابت تنگاتنگی با باتری ها داشته اند. اما گوگل راهکارهای کوتاه مدتی نیز برای سازندگان دارد؛ روش هایی چون بروزرسانی فریمورها و یا ارتقای متدهای نوشتن و خواندن اطلاعات.

باید دید گوگل تا چه حد در اجرای ایده های خود موفق خواهد بود و این کار چگونه می تواند بر سرعت و پایداری اینترنت بیافزاید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی فرجی
    علی فرجی | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    نمی توان انتظار داشت که این جهش در سرعت و کارایی در آینده ای نزدیک به وقوع بپیوندد. تا همین امروز هم هارد دیسک ها از جهت مقاومت در برابر پیشرفت، رقابت تنگاتنگی با باتری ها داشته اند.
    .
    .
    .
    این قسمت انصافا فوق العاده عالی ترجمه شده و لذت بردیم.
    مرسی.

  • Ali
    Ali | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    Failed

مطالب پیشنهادی