ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو از مراسم رونمایی تلفن های هوشمند ایسوس؛ ذن فون ها به صورت رسمی وارد بازار ایران می شوند

ایسوس را بدون شک می توان یکی از بزرگترین نام ها در دنیای کامپیوترهای شخصی دانست. اما این کمپانی مدتی است که در کسب و کار تلفن های هوشمند نیز وارد شده و محصولات خودش را ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۱

ایسوس را بدون شک می توان یکی از بزرگترین نام ها در دنیای کامپیوترهای شخصی دانست. اما این کمپانی مدتی است که در کسب و کار تلفن های هوشمند نیز وارد شده و محصولات خودش را تحت برند «ذن فون» راهی بازار می سازد.

موبایل های ذن فون اگرچه چند وقتی هست که در ایران حضور دارند و در دسترس کاربران قرار گرفته اند، اما اکنون شرکت تولید کننده ی آنها بنا را بر این گذاشته تا به شکلی رسمی تر در یکی از مهم ترین کشورهای خاورمیانه حاضر باشد و دستگاه های خودش را از طریق نمایندگی رسمی و با گارانتی معتبر به فروش برساند.

در همین راستا امروز مراسمی در هتل پارسیان آزادی، واقع در تهران برگزار شد و ضمن رونمایی از اسمارت فون های مورد بحث ورود رسمی کسب و کار موبایل های ایسوس به ایران نیز به اصحاب رسانه اطلاع رسانی گشت.

IMG_1929-w600

طی رویداد یاد شده ابتدا یکی از کارشناسان شرکت تایوانی به توضیح برخی از ویژگی ها و برتری های فنی تلفن های هوشمند کمپانی متبوع خود پرداخت. وی خاطر نشان ساخت موبایل های ایسوس در بحث طراحی پیرو فلسفه ذن هستند و از همین رو سعی شده تا آنها ظاهری ساده و در عین حال زیبا و شکیل داشته باشند.

او به عنوان نمونه به ZenFone 2 Deluxe اشاره ای داشت؛ محصولی که در باریک ترین نقطه اش ضخامتی ۳.۹ میلیمتری دارد، با نمایشگری ۵.۵ اینچی از ابعادی مشابه موبایلی ۵ اینچی برخوردار است و در قسمت پشتی بدنه اش حدود ۵۰۰ مثلث طراحی گشته که سبب می شود با نگاه کردن از زوایای مختلف به آن رنگهایی متفاوت و زیبا را ببینید.

ناگفته نماند برند تایوانی مورد بحث جزو اولین شرکت هایی بود که دست به تولید اسمارت فون هایی با ۴ گیگابایت حافظه ی رم زد. کارشناس ایسوس می گوید استفاده از این حجم حافظه در کنار پردازنده های اینتل سبب شده تا دیوایس ها آنها از نظر کارایی، پرفرمنسی بسیار بالا و شبیه به کامپیوترهای شخصی داشته باشند.

IMG_1910-w600

ناگفته نماند در پاسخ به این پرسش که چرا ایسوس مانند دیگر موبایل سازان به سراغ تراشه های مدیاتک و کوالکام نمی رود نیز اظهار شد که آنها بر این باور هستند اینتل از نظر معماری و کارایی در پردازنده های موبایل خود پیشرفت زیادی کرده و فاصله اش با دیگر رقبا حالا کمتر از همیشه است و در عین حال مرتباً به بازنگری محصولات و افزایش عملکردشان می پردازد؛ ضمن اینکه ایسوس و اینتل همکاری دیرینه داشته اند و دارند و بعید است که در این همکاری شاهد خللی باشیم.

یکی دیگر از ویژگی های تلفن های هوشمند شرکت مورد اشاره نیز فناوری با نام «BoostMaster» به حساب می آید، که بر اساس آن با ۳۹ دقیقه شارژ‌ ۶۰ درصد ظرفیت یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پر خواهد شد. علاوه بر این می بایست خاطر نشان کنیم تایوانی ها ترجیح داده اند آنتن موبایل های شان را در پنج نقطه دستگاه قرار دهند، به این ترتیب از پدید آمدن هر گونه نویز جلوگیری شده و همچنین کیفیت دریافت سیگنال نیز بالاتر رفته.

نماینده ایسوس در بخش دیگری از توضیحاتش اظهار کرد موبایل های این شرکت از ۵ سیستم ناوبری مختلف پشتیبانی می کنند تا چنانچه هر کدام از این سیستم ها در دسترس نبود کاربر بتواند به سیستمی دیگر متکی شده و کار خود را پیش ببرد.

تلفن های هوشمند تایوانی ها در بحث دوربین هم حرف های زیادی برای گفتن دارند؛ سنسورهای با کیفیت و کارا، سرعت بالای فوکوس، عکاسی HDR، ثبت عکس های مطلوب در شرایط نوری نامناسب از جمله مزایای دوربین اسمارت فون های ایسوس محسوب می شوند و در کنار این نکات «ذن فون زوم» دستگاهی است که دوربینی کاملاً‌ متمایز و مجهز به زوم اپتیکال دارد و از نظر کارایی سعی کرده به دسته ی دوربین های DSLR نزدیک گردد.

ایسوس در ساخت موبایل های اش خصوصاً ذن فون زوم، از آلومینیومی که در صنعت هوا و فضا کاربرد دارد استفاده برده و سعی کرده با رعایت جزئیاتی ظریف در فرآیند تولید محصولاتی بی نقص را به دست کاربران برساند.

IMG_1954-w600

پس از توضیحات فنی، آقای هاشم نیا، مدیر دفتر ایسوس در ایران نیز، طی یک جلسه ی پرسش و پاسخ کوتاه جوابگوی سئوالات اصحاب رسانه بود. اولین پرسشی که مطرح شد این بود که ارائه دهندگان گارانتی رسمی ایسوس در ایران در سال های پیش و برای برخی از دیوایس های دیگر این شرکت، از جمله لپ تاپ ها، بعضاً خواهان فاکتور خرید و موارد دیگری از این دست از کاربران بوده اند که این مسئله در مواقعی برای مصرف کنندگان دردسر ساز می شده است.

هاشم نیا در پاسخ اظهار داشت در رابطه با موبایل های ذن فون دو نوع گارانتی ارائه می شود؛ در مواقعی که نیاز به تعویض کامل دستگاه باشد بازهم فاکتور خرید، اقلام همراه دیوایس و حتی جعبه آن لازم هستند، ولی هنگامی که رفع نقص روی آن انجام شود چنین جزئیاتی ضرورت ندارند.

موبایل های ایسوس تا پیش از این هم در ایران حضور داشته اند اما حالا کسب و کار اسمارت فون های این شرکت به شکلی رسمی تر وارد کشور شده.

مدیر دفتر ایسوس در ایران، راجع به اینکه برخی از اسمارت فون هایی که وارد بازار کشورمان شده اند، یکسالی هست که در سایر بازارها حاضر هستند و شاید کاربر به دلیل قدیمی بودن شان و در راه بودن مدل های جدید میل به خرید نداشته باشد نیز، بیان داشت موبایل های ایسوس تا پیش از این هم در ایران حضور داشته اند اما حالا کسب و کار اسمارت فون های این شرکت به شکلی رسمی تر وارد کشور شده و جلسه امروز هم دقیقاً به همین موضوع مربوط می گردد.

ضمناً وی یادآور گشت، شرکت متبوع او قیمت گذاری محصولات را مطابق روند بازار و ترند های آن صورت خواهد داد و سعی خواهد نمود با دیگر رقبا فاصله ی قیمتی چندانی وجود نداشته باشد و به این طریق رقابتی نزدیک رقم بخورد.

هاشم نیا در بخشی دیگری از توضیحات خودش نیز گفت توزیع موبایل های ایسوس در ایران از طریق «شرکت ویستا پخش» صورت خواهد گرفت و «شرکت حامی» گارانتی آنها را عهده دار شده است. او همچنین اضافه کرد در ویستا پخش دپارتمانی تازه برای بخش تلفن های هوشمند تشکیل شده و در روندهای توزیع و خدمات نیز بازنگری هایی صورت گرفته.

ایسوس ۵ موبایل اش را به ایران آورده که عبارت هستند از Zenfone 2 laser، ذن فون سلفی، ذن فون زوم، ذن فون ۲ دلوکس و ذن فون Go. طبق گفته ی آقای هاشم نیا قیمتی بین پانصد هزار الی دو میلیون تومان برای این تلفن های هوشمند در نظر گرفته شده است.

IMG_1906-w600

در بین دستگاه هایی که در بالا به آنها پرداختیم، ذن فون زوم را به نوعی می توان متمایز ترین و کاراترین گزینه دانست. دیوایسی که به گفته مسئولین ایسوس تنها موبایلی است که از سنسور دوربینی قدرتمند و در حد نمونه های DSLR بهره می برد و بر خلاف دیگر دوربین-موبایل های بازار که قبلاً توسط پاناسونیک و یا سامسونگ به تولید رسیده اند ضخامت چندانی ندارد. این دستگاه سعی کرده شکل و شمایل اش را کماکان شبیه اسمارت فون ها نگه دارد و قیافه اش به سمت یک دوربین کامپکت متمایل نگردد، مسئله ای که نقطه ضعف رقبای اش محسوب می شود.

وقتی از مدیر دفتر ایسوس در ایران قیمت این محصول را جویا شدیم وی اظهار داشت که این دیوایس با رقمی حوالی ۲ میلیون تومان به دست کاربران ایرانی خواهد رسید. چنین اظهار نظری این پرسش را از سوی ما پدید آورد که آیا برای موبایلی که نقطه ی عطف آن در دوربین اش خلاصه می شود چنین رقمی ارزش پرداخت دارد؟ و آیا مسئولین ایسوس بر این باور هستند که می توانند در بازار برای این دستگاه جایگاه مناسبی پیدا کنند؟ خصوصاً که با پرداخت ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان کمتر، افراد قادر خواهند بود پرچمدارانی از دیگر برند ها را تهیه کنند که در آنها نیز دوربینی کارا تعبیه گشته.

آقای هاشم نیا در پاسخ به پرسش های دیجیاتو اظهار کردند، ذن فون زوم از نظر کارایی دوربین نسبت به تمامی پرچمداران بازار متمایز است و نمی توان آن را با هیچ دستگاه دیگری مورد قیاس قرار داد و از سوی دیگر آنها این موبایل را در بخش رده بالاهای بازار دسته بندی کرده اند؛ در این رده برای برخی از محصولات انتظار فروش بالایی نمی رود زیرا دستگاه هایی خاص هستند و کاربران برای نیازهای ویژه به سراغ شان می روند.

زوم مناسب عکاسان حرفه ای و آماتوری محسوب می شود که می خواهند همواره در جیب خود یک موبایل با دوربینی بی نظیر داشته باشند و از همین رو برای ایسوس قابل درک است که فروش این اسمارت فون محدود باشد و اعداد و ارقامی درخشان برای آن به ثبت نرسد.

در ادامه ی مطلب می توانید مطابق بیانیه خبری که از جانب روابط عمومی ایسوس در ایران در اختیار دیجیاتو قرار گرفته با چهار موبایل اصلی که این برند راهی بازار کشورمان نموده بیشتر و بهتر آشنا شوید.

ASUS ZenFone Zoom؛ باریک ترین تلفن هوشمند دنیا مجهز به 3 برابر بزرگ نمایی اپتیکال

IMG_1944-w600

یکی دیگر از محصولاتی که در این مراسم معرفی شد پرچم دار موبایل های ایسوس با نام ZenFone Zoom بود. از ویژگی های کلی این محصول می توان به 3 برابر بزرگ نمایی اپتیکال به همراه سنسور 13 مگاپیکسلی و 10 المان لنز، فوکوس لیزری و ضخامت 5 میلیمتر قاب اشاره نمود.

ZenFone Zoom که به تازگی توسط ایسوس معرفی شده است همزمان با عرضه جهانی نیز در ایران عرضه شد. این موبایل که پرچم دار Camera Phone های ایسوس به حساب می آید به جرات می توان به آن لقب یکی از قویترین و با کیفیت اسمارت فون های دنیا از لحاظ کارایی و به خصوص دوربین را داد. این تلفن هوشمند باریک ترین موبایل دنیا است که مجهز به دوربین با قابلیت بزرگ نمایی اپتیکال 3 برابر و 10 المان لنز است.

ایسوس زمان بسیاری را برروی طراحی این محصول و به خصوص دوربین آن گذاشته است. این را به راحتی می توان از ویژگی های برتر دوربین این موبایل متوجه شد. وجود 10 المان لنز ساخت شرکت Hoya ژاپن و سیستم پریسکوپی برای به حداقل رساندن ضخامت بدنه این اسمارت فون زا جمله این ویژگی ها هستند.

از دیگر ویژگی های این Camera Phone سیستم تمرکز خودکار لیزری است. این سیستم قابلیت شناسایی سوژه فقط در 0.03 ثانیه را دارد. بدین ترتیب شما با سریعترین موبایل دنیا از نظر عکاسی رو به رو هستید. به همه این موارد فلاش Dual LED Real Tone را نیز بیفزائید. این فلاش از دورنگ سفید و زرد بهره می برد که ترکیب این دو رنگ طبیعی ترین رنگ ممکن را فراهم می آورد، فلاشی که معمولا فقط در دوربین های حرفه ای می توان آن را یافت.

IMG_1889-w600

ZenFone Zoom از سنسور 13 مگاپیکسل بهره می برد و مجهز به سیستم لرزش گیر اپتیکال (OIS) است. این سنسور که SmartFSI نام دارد ساخت شرکت پاناسونیک است. از ویژگی های این سنسور می توان به ثبت تصاویر بدون نویز و با کیفیت بالا، و همچنین ثبت تصاویر در محیط های کم نور اشاره نمود. موضوعی که به هیچ وجه در محصولات هم رده وجود ندارد.

اما این تمام ویژگی های این موبایل نیست. ایسوس بسیار تلاش نموده تا امکانات یک دوربین حرفه ای DSLR را برروی این تلفن هوشمند قرار دهد. اولین نکته در این بخش تعبیه کلید های مخصوص شاتر، ضبط ویدئو و دکمه های مخصوص فرآیند بزرگ نمایی است. بدین وسیله کاربر به راحتی می تواند به کاربردی ترین بخش های دوربین این دستگاه، دست یابد. از لحاظ نرم افزار دوربین، این اسمارت فون در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد. زیرا کاربر قادر خواهد بود تا کنترل تمامی بخش های مربوط به دوربین مانند، کنترل نقاط تمرکز، سرعت شاتر ،تنظیم دستی نور دهی و دیگر موارد را به دست گیرد. درست همانند دوربین های DSLR.

اما یکی از هیجان انگیز ترین بخش های دوربین توانایی ثبت عکس تا رزولوشن 52 مگاپیکسل است. این دوربین داری یک حالت ویژه با نام Super Resolution است. در این حالت دوربین به صورت خودکار چهار عکس متناوب از یک سوژه ثبت می نماید و سپس با ترکیب این چهار عکس یک تصویر 52 مگاپیکسلی می سازد.

IMG_1947-w600

در زمینه عکاسی ماکرو نیز این تلفن هوشمند یکی از بهترین ها در محصولات هم رده است. به طوریکه کاربر می تواند تا 5 سانتیمتری سوژه نزدیک شده و عکس هایی با بزرگ نمایی و جزئیات بسیار بالا ثبت نماید. ضخامت قاب این موبایل فقط 5 میلیمتر است و جنس قاب پشتی این دستگاه از جنس چرم با بافت های خاص است که در مجموع یک حس لوکس بودن و خوشایند را به کاربر القا می نماید.

این تلفن هوشند از نظر مشخصات سخت افزاری نیز جزو قویترین ها است. پردازنده این دستگاه، Intel Atom چهار هسته ای و 64 بیت از خانواده محصولات 22 نانومتری Silvermont به حساب می آید. حافظه RAM این تلفن هوشمند به میزان 4GB از نوع دو کانال DDR-3 است. این دستگاه دارای فضای ذخیره سازی به میزان 64 گیگابایت است. پشتیبانی از شبکه LTE Cat 4+ که از سرعت دانلود 250Mbit/s پشتیبانی می نماید صفحه نمایش لمسی با زمان تاخیر لمس 60 میلی ثانیه و باتری 3000mAh از دیگر ویژگی های این موبایل هستندد.

ZenFone Zoom از فناوری ASUS BoostMater بهره می برد که به واسطه این فناوری دستگاه در صورتی که به هیچ عنوان شارژ نداشته باشد فقط در 39 دقیقه به میزان 60% شارژ خواهد شد.

صفحه نمایش این دستگاه 5.5 اینچی از وضوح تصویر 1080*1920 FULL HD بهره می برد. این صفحه نمایش از نوع IPS است و زاویه دید آن برابر با 178 درجه و دارای تراکم پیکسلی 403ppi است. ایسوس در صفحه نمایش این دستگاه از تکنولوژی خاص خود با نام TruVivid استفاده نموده که طراحی رایج صفحه نمایش ها که به صورت 4 لایه هستند را به 2 لایه کاهش می دهد.

به همین خاطر فاصله بین لایه ها کاهش و هوا در بین این لایه ها حذف خواهد شد و در نتیجه صفحه نمایش لمسی دقیق تر و سریعتری به وجود می آید. برای محافظت از این صفحه نمایش ایسوس لایه محافظ Corning Gorilla Glass 4 استفاده نموده. این محافظ نسبت به نسل های پیشین خود 2 برابر مقام در برابر زمین خوردن و 2.5 برابر مقاومتر در مقابل خراش است.

ZenFone 2 Deluxe؛ یک شاهکار کریستالی را ببینید

IMG_1937-w600

اما با یکی از زیبا ترین موبایل های دنیا آشنا شوید. ASUS Zenfone 2 Deluxe با طراحی کریستال مانند خود یک تعریف جدید از تلفن هوشمند است. ایسوس در وصف طراحی این محصول خود چنین مطلبی را منتشر نموده است: طرح مفهومی با کریستال طبیعی آغاز میشود. ناب و زیبا، با جلا و قدرت درونی که مهار شدنی نیست اما در ZenFone گردآوری شده.

بافت های منحصر به فرد و چند وجهی که از بیش از 500 طرح چندضلعی تشکیل شده اند تا اشتیاق شما را تحریک کند و یک پیوند بصری برقرار سازند. طراحان ما هر یک از عناصر این منحنی سه بعدی را بطور دستی طراحی کرده اند، خط به خط و نقطه به نقطه، تا بدنه ای رنگین و یکتا ایجاد کنند که بارقه های آن در هر منظر می درخشد.

ZenFone 2 Deluxe یکی از زیباترین و لوکس ترین تلفن های همراه در جهان به حساب می آید که تاکنون عرضه شده. تیم طراحی ایسوس زمان زیادی را برای این محصول صرف نموده تا از هر نظر یک محصول خاص و لوکس را عرضه نماید. این اسمارت فون در باریک ترین قسمت فقط 3.9 میلیمتر ضخامت دارد. ZenFone 2 Deluxe یک تلفن هوشمند فوق العاده زیبا با با صفحه نمایش 5.5 اینچ در ابعاد یک موبایل 5 اینچ است که این موضوع به واسطه طراحی خاص این موبایل امکان پذیر شده.

IMG_1936-w600

این تلفن هوشند به راحتی در دست جای می گیرد و کاربر به راحتی می تواند تنها با یک دست با آن به فعالیت بپردازد. اما نسبت صفحه نمایش به کل بدنه این دستگاه معادل 72% است که این موضوع در مقایسه با محصولات هم رده یک ویژگی بسیار مهم محسوب می شود. این اسمارت فون در دو رنگ بنفش و سفید عرضه خواهد شد.

ZenFone 2 Deluxe مجهز به پردازنده 64 بیتی Intel Atom Z3580 است. این پردازنده از چهار هسته پردازشی با سرعت پایه 2.3Ghz بهره می برد. این تلفن هوشمند از 4GB حافظه RAM بهره می برد که در مجموع از 7 برابر کارایی بیشتر نسبت به مدل های پیشین در زمینه اجرای بازی های کامپیوتری بهره می برد. پشتیبانی از شبکه پر سرعت 4G/LTE با سرعت دانلود 150Mbit/s به همراه شبکه Wi-Fi با استاندارد 802.11ac نشان از یک تلفن هوشمند بسیار قدرتمند در زمینه شبکه می دهد.

این موضوع زمانی جالب می شود که بدانید این اسمارت فون دو سیم کارت را در خود جای می دهد و هر دو سیم کارت نیز به صورت همزمان فعال و قابلیت پشتیبانی از شبکه های پر سرعت را دارا هستند. باتری این تلفن هوشمند نیز دارای ظرفیت 3000mAh است و نشان از توان بالای این تلفن هومشند در زمینه مصرف شارژ باتری دارد. همچنین ایسوس این موبایل را به فناوری BoostMaster نموده تا فقط در مدت زمان 39 دقیقه به ظرفیت 60% شارژ برسد (با فرض بر این که تلفن هوشمند فاقد شارژ باشد).

IMG_1922-w600

اما یکی از موضوعات هیجان انگیز در مورد این اسمارت فون دوربین آن است. ZenFone 2 Deluxe از دوربین 13 MP مجهز به فناوری PixelMaster و دیافراگم F/2.0 است. یکی از ویژگی های بارز این موبایل عکاسی در محیط های کم نور به حساب می آید. حالت Low Light با استفاده از فناوری تجمیع پیکسل ها که چهار پیکسل مجاور به یک پیکسل تبدیل می کند و الگوریتم های پیشرفته پردازش تصویر، میزان حساسیت به نور را تا 400 درصد افزایش میدهد تا عکس هایی شفاف تر و درخشان تر بدون نیاز به فلاش در نور کم ثبت کنید. تثبیت کننده تصویر دیجیتال (DIS) باعث افزایش عملکرد در نور کم می شود که نتیجه آن عکس هایی بدون تیرگی و محوشدگی است.

IMG_1919-w600

حالت Backlight(Super HDR) در PixelMaster به طور خودکار چندین تصویر را ثبت می کند سپس آنها را توسط فناوری ASUS Pixel Enhancing مورد پردازش قرار می دهد. این قابلیت باعث می شود دامنه دینامیک چهار برابر توسعه پیدا کند تا تصویر نهایی 400 درصد درخشانتر باشد ضمن اینکه جزییات رنگها و کنتراست نیز ارتقا یابند. به همین دلیل حتی در عکس هایی با نور زمینه شدید نیز، تصویر کاملا طبیعی است. فناوری منحصر به فرد ما تمام عکس ها را در شرایط اپتیکال پایین را تقویت می کند سپس پردازش نهایی دامنه داینامیک گسترده WDR را روی آنها انجام میدهد تا شفافیت و غنای عکس ها برای عکاسانی که به دنبال شگفتی هستند، افزایش پیدا کند.

دوربین این دستگاه مجهز به حالت دستی است و کاربران می تواند هریک از تنظیمات خاص دوربین را خود کنترل نمایند. دوربین جلوی این دستگاه 5MP با زاویه دید گسترده 85 درجه به حساب می آید و کاربران به واسطه ویژگی ZenUI Selfie Panorama می توانند این زاویه را به 140 درجه افزایش دهند.

ASUS ZenFone Selfie؛ کمال زیبایی خود را ببینید

IMG_1914-w600

ZenFone Selfie برای گرفتن بهترین سلفی های ممکن به سرعت و به سادگی با دقت مهندسی و متفکّرانه طراحی شده است. فقط کافی است به سادگی حرف S را روی صفحه نمایش تراکم بالا با رزولوشن 1920x1080 پیکسلی Corning Gorilla Glass 4 ترسیم کنید تا دوربین 13 مگاپیکسلی PixelMaster جلویی را آماده عکسبرداری نمایید. Gorilla Glass 4 یعنی صفحه نمایش ZenFone Selfie دو برابر مقاومت بیشتر در مقابل سقوط نسبت به مدل پیشین و 2.5 برابر طول عمر بیشتر و احتمال شکستن آن در استفاده روزانه 85 درصد کمتر است.

ZenFone Selfie دارای حالت زیباسازی ZenUI برای ویرایش مجازی در لحظه است. برای متعادل کردن ترکیبات چهره، کوچک کردن گونه های پف کرده، روشن کردن پوست صورت برای درخشندگی بیشتر و وارد کردن شور و شعف در هر ترکیبی، تنها چند اشاره کافی است.

حالت Backlight(Super HDR) در PixelMaster به طور خودکار چندین تصویر را ثبت می کند سپس آنها را توسط فناوری ASUS Pixel Enhancing مورد پردازش قرار می دهد. این قابلیت باعث می شود دامنه دینامیک چهار برابر توسعه پیدا کند تا تصویر نهایی 400 درصد درخشانتر باشد ضمن اینکه جزییات رنگها و کنتراست نیز ارتقا یابند.

IMG_1912-w600

زمانی که درخشندگی بیشتر مورد نیاز است، فلاش Real Tone دو-رنگ دو-LED تلفن ZenFon Selfie رنگ های حقیقی را در هر عکسی ایجاد کرده و طبیعی ترین روشنایی را برای عکسهای پرتره در فضای بسته ایجاد می کند. زمانی که دکمه شاتر فشرده می شود، ZenFone Selfie ترکیبی عالی از نور زرد و سفید برای ثبت رنگ واقعی پوست همانند زندگی حقیقی ایجاد می کند.

ZenFone Selfie دارای حالت Selfie Panorama است که از لنز با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 88 درجه ای دوربین جلوی ZenFone Selfie بهره می برد تا با چرخش ساده مچ دست سلفی های پانوراما با زاوایه 140 درجه ثبت کند. دوربین پشتی ZenFone Selfie دارای تکنولوژی فوکوس خودکار لیزری برای ایجاد شفافیت در سریع ترین حالت ممکن است. فوکوس در شرایط کم نور به طور معمول آهسته است، اما پرتو لیزر ZenFone Selfie فواصل را به سرعت نور برای فوکوس آنی اندازه گیری می کند.

فوکوس خودکار لیزری حتی به عکاسی کلوزآپ سرعت بخشیده و تار شدن تصویر فواصل بیشتر را به هنگام کادر بندی جبران می کند. دوربین PixelMaster پشتی ZenFone Selfie در ثبت تصاویر ماکرو ماهرانه عمل می کند، توانایی تمرکز روی اشیاء در فاصله ای به نزدیکی 6 سانتی متر را برای مسحور کردن چشم ها با کلوزآپ شفاف 13 مگاپیکسلی دارا است.

اپلیکیشن حسی ZenUI Camera 16 حالت شخصی سازی شده برای ایجاد افکت های سرگرم کننده و مدیریت تنظیمات به سبک حرفه ای برای دستیابی به بهترین ترکیب ارائه می کند. که شامل حالت های Manual، Super Resolution، HDR، Low Light، Night، Depth of Field، GIF Animation، Time Rewind and Smart Remove است. یک اشاره روی دکمه Manual 13 حالت تنظیمات حرفه ای ZenFone Selfie را آماده به کار می کند که شامل دسترسی سریع به سرعت شاتر و میزان نوردهی، White Balance و مقدار ISO است.

ZenFone 2 Laser؛ عکاسی با سرعت نور

IMG_1918-w600

تمامی مدل های ZenFone 2 Laser جدید از دوربین PixelMaster 13 مگاپیکسلی با لنز دیافراگم باز f/2.0 برای ثبت تصاویر درخشان با وضوح بالا و بدون مکث شاتر سود می برند و تکنولوژی تمرکز خودکار به کاربران توانایی ثبت شفافیت عالی تنها در 0.3 ثانیه می دهد. یکی از بارز ترین مشخصات این سری مجهز بودن به سیستم تمرکز خودکار لیزری است. این سیستم با سرعت 0.03 ثانیه سوژه را شناسایی کرده و به سرعت روی سوژه تمرکز می نماید. بدین ترتیب می توان حتی در صحنه هایی که تحرک در آن زیاد است عکس هایی بدون محو شدگی و با کیفیت بالا ثبت نمود.

این موبایل در محیط ها کم نور از عملکرد خیره کننده ای برخوردار است. حالت Low Light با استفاده از فناوری تجمیع پیکسل ها که چهار پیکسل مجاور به یک پیکسل تبدیل می کند و الگو ریتم های پیشرفته پردازش تصویر، میزان حساسیت به نور را تا 400 درصد افزایش میدهد تا عکس هایی شفاف تر و درخشان تر بدون نیاز به فلاش در نور کم ثبت کنید. تثبیت کننده تصویر دیجیتال (DIS)باعث افزایش عملکرد در نور کم می شود که نتیجه آن عکس هایی بدون تیرگی و محو شدگی است. حالت Backlight(Super HDR) در PixelMaster به طور خودکار چندین تصویر را ثبت می کند سپس آنها را توسط فناوری ASUS Pixel Enhancing مورد پردازش قرار می دهد.

IMG_1917-w600

این قابلیت باعث می شود دامنه دینامیک چهار برابر توسعه پیدا کند تا تصویر نهایی 400 درصد درخشانتر باشد ضمن اینکه جزییات رنگها و کنتراست نیز ارتقا یابند. به همین دلیل حتی در عکس هایی با نور زمینه شدید نیز، تصویر کاملا طبیعی است. فناوری منحصر به فرد ما تمام عکس ها را در شرایط اپتیکال پایین را تقویت می کند سپس پردازش نهایی دامنه داینامیک گسترده WDR را روی آنها انجام میدهد تا شفافیت و غنای عکس ها برای عکاسانی که به دنبال شگفتی هستند، افزایش پیدا کند.

همچنین نسبت صفحه نمایش به کل بدنه این دستگاه معادل 72% است که این موضوع در مقایسه با محصولات هم رده یک ویژگی بسیار مهم محسوب می شود.این اسمارت فون در دو رنگ بنفش و سفید عرضه خواهد شد. برای محافظ از این صفحه نمایش ایسوس لایه محافظ Corning Gorilla Glass 4 استفاده نموده است. این محافظ نسبت به نسل های پیشین خود 2 برابر مقام نسبت به زمین خوردن و 2.5 برابر مقاومتر به ایجاد خراش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سجاد
    سجاد | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    دمش گرم ایسوس به صورت رسمی اومد یه محصول دیگه از یک شرکت بزرگ به انتخاب های ایرانیان اضافه شد بسیار بسیار عالی

  • shahriar24
    shahriar24 | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    ایسوس هم اومد شیایومی نیومد

مطالب پیشنهادی