ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کدام سیستم عامل بیشتر هنگ می کند
تکنولوژی

موبایل های اندرویدی بیشتر از آیفون ها هنگ می کنند، اغلب خود کاربران مقصرند

چند سال قبل، یک کمپانی در تحقیقی جامع به این نتیجه رسید که اسمارت فون های مجهز به iOS، به طور معمول دو برابر بیشتر از موبایل های اندرویدی کرش می کنند. متاسفانه شرکت مذکور ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

چند سال قبل، یک کمپانی در تحقیقی جامع به این نتیجه رسید که اسمارت فون های مجهز به iOS، به طور معمول دو برابر بیشتر از موبایل های اندرویدی کرش می کنند. متاسفانه شرکت مذکور به بررسی های خود ادامه نداد و چند سالی بود که تحقیق دقیقی در این خصوص صورت نگرفته بود.

بالاخره یک موسسه تحقیقاتی دیگر دست به کار شد و این بررسی را انجام داد، که نتیجه حاصل کمی تعجب برانگیز است. بر طبق این تحقیق جدید، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵، حدود ۸۵ درصد از ایرادات نرم افزاری و هنگ کردن ها متعلق به ابزارهای اندرویدی بوده است.

البته چندان هم نباید از چنین آمارهایی شوکه شد. در حال حاضر ۸۰ درصد اسمارت فون های دنیا مجهز به اندروید هستند، بنابراین عجیب نیست که بیشترین آمار کرش کردن نیز متعلق به آن باشد.

در این بررسی اشکالاتی از جمله هنگ کردن سیستم عامل و نرم افزارها، مشکل در عملکرد سخت افزار و ایراد در دوام باتری ها در نظر گرفته شده است. بنابراین چنین آماری صرفاً به پایداری سیستم عامل مربوط نمی شود.

توزیع بروز چنین ایراداتی در میان برندهای تولید کننده، با سهم آنها از بازار فروش تناسبی واضح دارد. ۲۷ درصد کرش ها در این دوره زمانی متعلق به تلفن های هوشمند ساخت سامسونگ (با سهم فروش ۲۲.۵ درصد) بوده است. ۱۵ درصد از کرش کردن ها نیز سهم آیفون های اپل است (با سهم ۱۶ درصدی از فروش).

البته چنین تناسبی در مورد تمام برندها وجود ندارد. به عنوان مثال سهم لنوو و موتورولا از کرش کردن ها به ترتیب برابر ۲۱ و ۱۸ درصد است، در حالی که آنها روی هم ۵ درصد از کل اسمارت فون های دنیا را در این بازه زمانی به فروش رسانده اند. وضع موبایل های تولیدی ایسوس و شیائومی نیز دست کمی از لنوو و موتورولا ندارد.

state-of-mobile-device-performance-and-health-report-q4-2015-pdf

البته همه تقصیر به گردن گوگل و اپل به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل و سایر برندها به عنوان سازنده سخت افزار نیست. چراکه همین تحقیق نشان می دهد که عمده کرش کردن ها به واسطه اشتباهات و کاربری نادرست کاربران به وجود می آید. رفتارهای نادرستی مثل شارژ بیش از حد باتری و یا آپدیت نکردن به موقع نرم افزارها یا سیستم عامل، از عمده ترین دلایل بروز چنین ایراداتی ذکر شده است.

این تحقیق نشان می دهد که انجام به موقع بروزرسانی ها می تواند تا حد زیادی از بروز اشکالات نرم افزاری بکاهد و پایداری سیستم عامل اسمارت فون شما را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • bijan
    bijan | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    این برنامه digiato شما هم مشکل داره هی میپره بیرون از برنامه

  • Pooria
    Pooria | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    دوست عزیز شما ۲ میلیون پول آیفون میدی میگی هنگ نداره . بعدش میری واسه گوشیه دومت ۳۰۰ تومن پول میدی میگی اندروید هنگ داره .
    من نکسوس ۶ دارم اصلا هنگ نداشته.

  • جهان
    جهان | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    اگه گوشی رو درست مدیریت کنین اندروید هنگ نمیکنه بعضیا هنگ میکنن (منظورم ارزون و آشغالا) ولی بالای 800 تومن تقصیرش خود کاربره

  • Rk.reza
    Rk.reza | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    این قضیه هنگ کردن الان خیلی وقته هل شده پرچمدار های 2013 ب بعد اونقدر قوی شدن ک اصلا هنگ تو کارشون نیس من خودم m8 دارم اما اصلا هنگ نکرده تازه دو شب پیش هم آپدیت مارشمالو واسش اومد با سنس هفت خیلی بهتر شده

    • آرش
      آرش | ۸ اسفند ۱۳۹۴

      حل شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی