ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به برخی از محصولات و سرویس های مفید گوگل که احتمالا از آنها بی خبر بوده اید

گوگل چندی پیش ابزار Compare یا مقایسه خود را که به کاربران امکان می داد در مورد قیمت بیمه خودرو و اجازه منزل اطلاعات کسب نمایند، از لیست سرویس هایش حذف کرد. اما نگران نباشید، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

گوگل چندی پیش ابزار Compare یا مقایسه خود را که به کاربران امکان می داد در مورد قیمت بیمه خودرو و اجازه منزل اطلاعات کسب نمایند، از لیست سرویس هایش حذف کرد.

اما نگران نباشید، چراکه هنوز هم لیستی طولانی از ابزارها و سرویس های مختلف این شرکت وجود دارند که احتمالا از دید شما پنهان مانده اند و به واسطه امکانات خود قطعا مورد توجه تان قرار خواهند گرفت.

قبل از معرفی این سرویس ها لازم است به اطلاع تان برسانیم که گوگل هم اکنون بالغ بر 60 هزار کارمند دارد و در نتیجه منابع و امکانات لازم برای توسعه سرویس ها و ارائه مکمل های مختلف برای موتور جستجوی آن در اختیارش قرار دارند و به لطف همین هاست که شرکت ساکن مانتین مجموعه ای از برترین امکانات را برای کاربرانش فراهم کرده که در ادامه توجه شما را به برخی از آنها جلب می کنیم.

Google Keep

google-keep-is-a

گوگل کیپ نوعی اپلیکیشن یادداشت برداری است که هم روی موبایل می توان از آن استفاده کرد و هم سیستم های دسکتاپی. این اپ طراحی بسیار زیبایی دارد و به کاربرانش امکان می دهد زیباترین لیست ها را از کارهایی که باید انجام دهند بسازند و جالب است بدانید که به لطف این اپ امکان تنظیم «یادآور» یا ریماندر [با قابلیت یکپارچه سازی با کلندر گوگل] نیز برایتان فراهم خواهد بود.


 

even-if-you-dont-use-googles-email-product-you-can-still-gmailify-your-yahoo-hotmail-or-outlook-account-adding-all-the-bellsnwhistles-and-design-elements-without-actually-changing-your-address

حتی اگر از سرویس ایمیل گوگل استفاده نمی کنید این امکان برایتان فراهم است تا سبک و سیاقی شبیه به جیمیل را به یاهو، هات میل یا اکانت اوت لوک خود بدهید و بدون آنکه نیازی به تغییر آدرس ایمیل خود داشته باشید همه این امکانات را به آنها بیافزایید.


Project Sunroof

google-launched-project

سال گذشته گوگل پروژه ای به نام سان روف را راه اندازی کرد که به افراد کمک می کرد خانه های خود را به پنل های خورشیدی مجهز نمایند. این ابزار که بر پایه نقشه های هوایی با کیفیت و الگوهای آب و هوایی محلی کار می کند، به کاربران خود امکان می دهد تا میزان پولی که به موجب نصب این پنل ها در مخارشان صرفه جویی می گردد را برآورد نمایند.


تایمر

you-can-set-a-timer-on-google-and-get-an-alarm-to-sound-when-time-is-up-by-googling-any-amount-of-time-followed-by-timer

می توانید هر مقدار زمان که مد نظرتان هست را به علاوه عبارت timer در گوگل جستجو کنید تا تایمری برای شما فعال گردد.


Sky

googlecomsky-lets-you-explore-the-far-reaches-of-the-universe-using-images-from-nasa-satellite-the-sloan-digital-sky-survey-and-the-hubble-telescope

با مراجعه به آدرس Google.com/sky می توانید به عکس های دریافتی از ماهواره آسمان گرد دیجیتالی Sloan ناسا و تلسکوپ هابل دسترسی پیدا کرده و پهنه بی پایان هستی را ببینید.


nGrams

google-ngrams-is-a-fun-tool-that-lets-you-search-for-words-in-52-million-books-published-between-1500-and-2008-so-you-can-see-how-theyve-been-used-and-changed-over-time

nGrams یکی از ابزارهای جالب طراحی شده توسط گوگل است که به شما امکان می دهد در 5.2 میلیارد کتاب چاپ شده بین سال های 1500 تا 2008 میلادی به دنبال کلمه مد نظر خود بگردید و نحوه کاربرد آن کلمات و فرایند تغییرشان در گذر زمان را مشاهده نمایید.


تلفظ ارقام

intimidated-by-huge-numbers-google-will-help-you-figure-out-how-to-pronounce-that-12-string-behemoth-if-you-type-english-after-it

آیا دوست دارید تلفظ اعداد و ارقام بزرگ برایتان راحت تر شود؟ می توانید با تایپ عبارت «=English» از گوگل برای تلفظ این ارقام کمک بگیرید.


فونت ها

find-a-gorgeous-font-that-you-can-use-for-free-googlecomfonts

برای پیدا کردن یک فونت زیبا و استفاده از آنها کافیست سری به آدرس Google.com/fonts بزنید.


Scholar

google-scholar-makes-it-incredibly-easy-to-search-for-information-in-professional-journals-and-papers

اگر به دنبال اطلاعات منتشر شده در ژورنال ها و روزنامه های تخصصی هستید، گوگل تدابیری را برای شما اندیشیده تا از طریق ابزار Google Scholar به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.


Google Art

get-your-culture

برای تماشای عکس های فوق العاده با کیفیت از آثار هنری و مشاهده تصاویر مربوط به موزه های سراسر دنیا نیز بهتر است نگاهی به پروژه Google Art بیاندازید.


Think Insight

think-insights-is-googles-digital-cheat-sheet-for-marketers-where-it-uses-its-data-to-glean-whats-on-deck-for-the-industry

بازاریاب ها هم برای آنکه بدانند چه کالاها و یا خدماتی در صنعت طرفداران بیشتری دارند از Think Insight استفاده می کنند که در واقع حکم یک «برگه تقلب» را برای آنها ایفا می کند.


Google Trends

want-to-get-a-pulse-on-what-people-care-about-at-any-given-moment-google-trends-shows-the-most-searched-terms-every-day

دوست دارید بدانید در هر لحظه و ساعت چه موضوعاتی برای مردم سراسر دنیا اهمیت دارند؟ ابزار Google trends عبارت هایی را نشان می هد که به صورت روزانه بیشتر از سایر کلمات جستجو شده اند.

you-can-even-plot-how-different-search-terms-have-waxed-or-waned-over-time

از طریق این ابزار حتی می توانید مشخص نمایید که کلمات مختلف چطور در اثر گذشت زمان، محبوبیت خود را از دست داده اند و از لیست ترندها حذف شده اند.


Google Express

google-express-lets-you-get-same-day-deliveries-on-a-bunch-of-different-items-including-fruits-and-veggies-as-of-last-week-in-cities-like-san-francisco-boston-dc-and-chicago

غول جستجوگر حتی سرویسی به نام Google Express دارد که کالاهای مختلف شامل میوه و سبزیجات را به صورت روزانه به مشتریان خود در شهرهایی نظیر سان فرانسیسکو، بوستون، واشنگتن دی سی و شیکاگو تحویل می دهند.


Panoramio

panoramio-combines-google-maps-with-peoples-personal-photos-letting-users-plot-their-pictures-over-the-real-world-locations-where-they-were-taken

ابزار Panoramio گوگل مپس را با عکس های شخصی مردم تلفیق کرده و به آنها امکان می دهد که طرحی از عکس های خود را روی موقعیت های واقعی در سرتاسر دنیا مشاهده نمایند.


Sound Search

the-google-sound-search-widget-works-like-shazam-to-help-you-identify-songs-you-hear-it-will-also-link-you-to-buy-each-track-in-the-google-play-store

ویجت Sound Search گوگل نیز عملکردی شبیه به Shazam دارد و به کاربران امکان می دهد شناسنامه ترانه هایی که می شنوند را داشته باشند. این ویجت همچنین لینک مربوط به آن ترانه ها و آهنگ ها در پلی استور را نیز در اختیارتان قرار می دهد تا در صورت تمایل از این طریق خریداری شان نمایید.


Google Translate

love-to-travel-the-google-translate-app-lets-you-do-real-time-voice-and-visual-translation-to-make-getting-around-in-a-different-country-much-easier

اگر عاشق مسافرت هستید می توانید با استفاده از اپلیکیشن Google Translate صدا و تصویر مورد نظر خود را به صورت آنی ترجمه نمایید تا تردد در کشورهایی که به زبان های دیگر تکلم می کنند برایتان راحت تر شود.


Google reverse image search

google-reverse-image-search-lets-you-see-where-an-image-originally-came-from-or-find-other-similar-images-the-former-use-being-particularly-helpful-youre-trying-to-check-if-a-viral-photo-is-real

ابزار سرچ تصویر وارونه گوگل (Google reverse image search) نیز به شما امکان می دهد که منبع اصلی یک تصویر را پیدا کرده و به تصاویر مشابه به آن دسترسی پیدا کنید (قابلیت نخست ذکر شده برای این منظور به خصوص در مواردی به کمک تان می آید که می خواهید واقعی بودن یک تصویر پر بیننده یا اصطلاحا وایرال را تشخیص دهید).


BuildWithChrome

and-finally-you-can-unleash-your-inner-child-by-checking-out-googles-buildwithchromecom

در نهایت هم اگر دوست دارید کودک درون خود را زنده نگه دارید می توانید سری به آدرس BuildWithChrome.com بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    کاربردی ـه
    ممنون

  • احسان
    احسان | ۸ اسفند ۱۳۹۴

    دمتون گرم

  • محسن
    محسن | ۸ اسفند ۱۳۹۴

    کلا از سرویسا ی گوگل ی مرورگری برا ما ایرانیا مونده و یه دونه جیمیل...بقیه یا تحریمیم یا فیلتریم یا مشکلات dns و . .. ?

مطالب پیشنهادی