ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پتنت جدید سونی به دستکش مخصوص واقعیت مجازی اشاره دارد

آخرین باری که کنسول سازها سعی کردند تا از دستکش به عنوان کنترلر بازی استفاده کنند، به یکی-دو دهه قبل باز می گردد. زمانی که نینتندو تلاش کرد تا با چنین ابزاری، راهی جدید برای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

آخرین باری که کنسول سازها سعی کردند تا از دستکش به عنوان کنترلر بازی استفاده کنند، به یکی-دو دهه قبل باز می گردد. زمانی که نینتندو تلاش کرد تا با چنین ابزاری، راهی جدید برای بازی کردن پدید آورد، اما شکست خورد.

با این حال، زمانی که نینتندو تلاش کرد تا واقعیت مجازی را فراگیر کند هم شکست مفتضحانه ای را متحمل شد و حالا سونی و چند شرکت دیگر، آماده اند تا این بازار را به شکلی حقیقی گسترش دهند. دستکش مخصوص برای استفاده از واقعیت مجازی یکی از همین راه ها به حساب می آید.

اخیرا، بخش سرگرمی های کامپیوتری سونی پتنتی در USPTO یا دفتر درج اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرده که چنین فرضیه ای را بسیار قدرت می بخشد. در حقیقت، کاربران پلی استیشن وی آر برای استفاده بهتر از پلتفرم جدید خود باید از Move، کنترلرهای حرکتی نسل پیش استفاده کنند و سونی برای هدست واقعیت مجازی اش، همانند آکیلس و اچ تی سی، کنترلر جدیدی نساخته.

حداقل شاید تا کنون نساخته باشد. این پتنت ها به دستکشی اشاره دارند که می تواند فعالیت های متعددی را برای کاربر به انجام برساند و آن ها را به فرامینی تبدیل کند و به درون بازی بفرستد. برای مثال می توانید قدرت های جادویی کاراکتر بازی را داشته باشید یا شمشیر به دست گرفته و دشمنان را تک تک از پای در آورید. تمامی این کارها به استفاده از دستکش جدید ممکن است. جالب اینجاست که گویا نمایشگری هم برای آن درس نظر گرفته شده.

تصاویر این پتنت را در زیر مشاهده می کنید:

3013720-11

3013721-1

3013722-2

3013730-gloveinterfaceobject-ixrr5

3013725-6

3013726-7

3013727-8

3013728-9

3013729-10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ?
    ? | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    ایول

مطالب پیشنهادی