ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

۵ نقطه تمرکز رهبران برای رسیدن به موفقیت

وقتی در حال پروراندن شرکتی باشید، خیلی چیز ها هستند که به توجه شما نیاز خواهند داشت. اگر در حالت رشد سریع قرار داشته باشید، تصمیم گیری های متعدد مثل رگبار گلوله به سمت شما ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

وقتی در حال پروراندن شرکتی باشید، خیلی چیز ها هستند که به توجه شما نیاز خواهند داشت. اگر در حالت رشد سریع قرار داشته باشید، تصمیم گیری های متعدد مثل رگبار گلوله به سمت شما خواهند آمد. رهبران موفق این را درک می کنند که نمی توانند شخصاً به رفع و رجوع تک تک مسائل جزئی بپردازند. در عوض باید اولولیت های خود را انتخاب کنند. مارک موزس، در کتاب تازه ی خود با عنوان «اتفاقات بزرگی رقم بزنید» از اولویت هایی سخن می گوید که برای رسیدن به موفقیت مورد نیاز خواهند بود.

موزس خوب می داند در دنیای کسب و کار چگونه اتفاقات بزرگی رقم بزند. او برنده ی جایزه ی کارآفرین سال ارنست و یانگ و جایزه ی بلوچیپ برای غلبه بر دشواری هاست. آخرین شرکتی که او فروخت برترین سرعت رشد را در لس آنجلس به خود اختصاص داده بود و در رتبه ی دهم فهرست ۵۰۰۰ شرکت برتر inc از لحاظ سرعت رشد قرار داشت.

او امروز به عنوان یکی از مؤسسین CEO Coaching International تجربیات خود را در اختیار مدیران عاملی قرار می دهد که شرکت هایشان رشد سریعی را تجربه می کنند. ۵ موردی که موزس برای رسیدن به موفقیت در جایگاه مدیرعاملی توصیه می کند را در ادامه خواهید خواند.

۱- چشم انداز

اگر ندانید افق شرکتتان کجاست چگونه می خواهید تیم خود را در مسیر درست قرار دهید؟ موزس خاطرنشان می کند رهبران کسب و کار ها باید مسیر موفقیت را به دیگران نشان دهند. او در کتابش می نویسد «کجا می روید؟ این سؤال، سؤالی است که شما را به شفافیت، تعامل مجدانه و تلاش مضاعف برای همسو کردن فرهنگ شرکت با چشم انداز آن دعوت می کند».

۲- نقدینگی

هیچ شرکتی بدون جریان نقدی ثابت و استوار نمی تواند به عملکرد خود ادامه دهد. موزس در این زمینه می نویسد «مسئولیت حصول اطمینان از نقدینگی کافی برای تحقق برنامه های شرکت در نهایت با شخص مدیرعامل است. مدیرعامل باید ازارقام و شاخص های اصلی عملکرد شرکت خود کاملاً آگاهی داشته باشد و صورت جریان ماهیانه ی وجوه نقد، گزارش مالی روزانه و پیش بینی یک ماه آینده ی شرکت را مرور کند».

۳- نیرو ها

رهبران موفق نمی توانند همه ی کارها را خودشان به تنهایی انجام دهند و برای حصول اطمینان از عملکرد صحیح و روان شرکت خود همیشه به حضور نیرو هایی قدرتمند در اطراف خود نیاز دارند. چیز دیگری که باید بدانند این است که چه عواملی به این نیرو ها کمک می کند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. موزس در این باره می نویسد «داشتن محیطی که استعداد های مورد نیاز را به پیگیری و اجرای چشم انداز تشویق کند نیز حیاتی است».

۴- ارتباطات کلیدی

عدم بهره مندی مدیرعامل از تمرکز، چه در داخل شرکت و چه خارج از آن می تواند باعث زیان شود و خساراتی به بار بیاورد. رهبران موفق ارتباطاتی که به رشد شرکتشان کمک خواهند کرد را حفظ می کنند. موزس خاطرنشان می کند «ارتباطات کلیدی ارتباطاتی هستند که بیشتر از بقیه اهمیت دارند و اگر از دست بروند آسیب بزرگی به شرکت وارد خواهد شد».

۵- یادگیری

دنیا با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است؛ سرعتی که اجازه ی راکد ماندن در کسب و کار را نمی دهد. موزس توصیه می کند رهبران خودشان و تیمشان را به کسب دانش تشویق کنند. او می نویسد «مدیران عامل باید به طور مستمر به بهبود شرایط خود ادامه دهند. آنها باید برای یادگیری آنچه که در صنعت خودشان و صنایع وابسته در حال رخ دادن است زمانی اختصاص دهند. ما در دنیایی از عجایب زندگی می کنیم که همپا شدن با نوآوری های آن بسیار دشوار است. اما باید پا به پای این نوآوری ها حرکت کرد. این، برای یک کسب و کار، بحث مرگ و زندگی است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی