ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جان مک آفی: دولت آمریکا با اپل همچون یک برده رفتار می کند

«جان مک آفی» (John McAfee)، کارشناس امنیت سایبری و میلیونری که در دهه هشتاد میلادی شرکت نرم افزاری اش برای مقابله با ویروس های کامپیوتری را تاسیس کرد، اخیرا مخالف شدید خود با FBI را اعلام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

«جان مک آفی» (John McAfee)، کارشناس امنیت سایبری و میلیونری که در دهه هشتاد میلادی شرکت نرم افزاری اش برای مقابله با ویروس های کامپیوتری را تاسیس کرد، اخیرا مخالف شدید خود با FBI را اعلام نموده و تاکید کرده که تلاش این سازمان دولتی برای مجبور کردن اپل به ایجاد رخنه امنیتی در iOS، یک اشتباه بزرگ است.

آقای McAfee باور دارد که با این کار، دولت آمریکا در اصل متمم سیزدهم قانون اساسی ایالات متحده را زیر پا می گذارد که بر اساس آن، برده داری در این کشور به طور کامل برچیده شد. او در واقع رفتار FBI با اپل را همچون یک ارباب که از برده اش موضوعی را طلب می کند، خوانده است.

مک آفی در این رابطه می گوید: «دولت در حال مجبور کردن اپل به توسعه نرم افزاری تضعیف شده است که اکنون هنوز وجود خارجی ندارد. اپل و کارمندان این شرکت به شکل داوطلبانه نمی خواهند این کار را انجام دهند، در نتیجه دولت در حال تحمیل یک نوع خدمت اجباری به اپل است تا کاری خاص را بر خلاف میل اش انجام دهد. این نقض متمم سیزدهم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا است.»

مدتی پیش جان مک آفی پیشنهاد داده بود که می تواند آیفونی که در پرونده سان برناردینو مورد استفاده قرار گرفته را به شکل رایگان برای دولت رمزگشایی کند تا FBI دست از سر اپل برداشته و از او تقاضای ایجاد یک درب پشتی در محصولات خود نداشته باشد و این رخنه امنیتی در نهایت از سوی افرادی که صلاحیت ندارند، استفاده نشود.

مک آفی در مقاله دیگری بیان کرده بود که اگر اپل به مجبور به توسعه سیستم عاملی اختصاصی برای FBI شود، "این آغازی بر پایان آمریکا خواهد بود".

حال قرار است در روز سه شنبه، اپل و FBI در کنگره حاضر شده و در مورد این مسئله تصمیم گیری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بابک
    بابک | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    خود اف بی آی میتونه رمزگشایی کنه. مک آفی هم قول کمک داده. چند نفر از هکرها هم اعلام کردن میتونن این آیفون رو بدون کمک اپل باز کنن.
    پس چرا اف بی آی میگه ما از اپل فقط میخوایم این آیفون رو باز کنه؟
    پس بنده خدا تیم کوک راست میگه که اف بی آی خواهان ایجاد درب پشتی تو سیستم عامل آیفونه!

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    اره دیدی امیر! چقده به اپل جونت ظلم میکنن

مطالب پیشنهادی